5 полезни навика на добрия маркетолог - SoftUni Digital
Loading...

5 полезни навика на добрия маркетолог

avatar Мария Вълчева 5 минути
5 полезни навика на добрия маркетолог

Чудил ли си се понякога какво задвижва онези продуктивни маркетолози, които работят за една компания, движат минимум три странични проекта, поддържат блог, организират проучвания и създават ценно съдържание за хиляди последователи? Тайната е в добрите навици. Ако си решил да поемеш по пътя на маркетолозите с цялостната програма по дигитален маркетинг в SoftUni Digital, тези навици ще са от полза и на теб, за да напредваш и да се развиваш успешно в сферата.

Истината е, че няма тайна формула, просто огромно желание и страст към работата, която вършат. Това са основните съставки, които придават привкуса на удовлетворение от професия в сферата на маркетинга. А именно навиците, които ще изградиш като експерт, ще ти помогне и да блестиш в областта си. Ето и най-важните сред тях:

1. Внимателно планиране

Дигиталният маркетинг трябва да постига както краткосрочни, така и дългосрочни цели. Наличието на детайлен план е ключово за проследяването на дейностите и тяхната ефективност. Като маркетолог ще трябва да жонглираш с множество малки краткосрочни цели, без да губиш от поглед стратегическите такива, към които се стремиш в дългосрочен план.

За да се справяш със задълженията на един маркетолог, трябва да се научиш именно на планиране. Това носи структура и организация на работата, яснота при залагането на кампании и тактики за постигане на цели, както и правилно бюджетиране на всички дейности, така че никога да не губиш връзка с целевата си аудитория.

Източник: Semrush

Social media marketing специалистите и content експертите, например, могат да спечелят много от създаването на т.нар. content календар. Доброто предварително планиране на съдържанието отнема от стреса, дава ти яснота какви материали трябва да бъдат подготвени, колко ще струва разпространението им и какви послания (за постигането на какви цели) ще споделиш. А резултатите ще ти помогнат да планираш и бъдещите си ходове.

2. Анализ, адаптация и оптимизация

Работата на маркетолога е обвързана с множество метрики. Анализът на резултатите, които постигаш, е неотменна част от задълженията ти. Не само защото ще ти покаже дали се движиш по план, но и дали е необходимо да се отклониш от него, за да подобриш нещо. Всяка рекламна кампания или споделено съдържание носят огромно количество информация за поведението и интересите на потребителите.

Този audience insight ще ти помогне да разбереш по-добре целевата си аудитория и да видиш какво работи и какво не. Като маркетолог трябва да свикнеш да анализираш водещите за теб и дейностите ти метрики, за да можеш да откриваш пробойни, в които губиш време, но и възможности, от които не си се възползвал към момента.

3. Непрекъснато развитие

Дигиталното поле и непрекъснатата еволюция на технологиите правят дигиталния маркетинг една от най-динамичните области на развитие. Промените в алгоритмите на търсачките, в условията за реклама, както и в навиците на потребителите оказват значителен ефект върху работата на маркетолозите. Непрекъснато се появяват нови възможности, нови инструмент, както и места и начини, по които да достигнеш аудиторията.

Тенденциите постоянно се променят – например, видео маркетингът е част от маркетинговия микс още от 40-те години на 20 век. Но възходът му започва едва след 2016, когато видеото започва да се налага като водещ формат в различните социални мрежи, цената на технологиите пада стремглаво, а достъпът до видео съдържание става все по-лесен.

Източник: wyzowl

Именно затова и ти ще трябва да се развиваш в крак с промените. Трябва да умееш да отделяш няколко часа на седмица, за да се запознаваш с новостите, да се учиш от лидерите в сферата ти, да разширяваш хоризонтите си. Много маркетолози се насочват към допълнителни курсове, практически обучения и непрекъснато търсят ресурси за повишаване на квалификацията, за да са винаги наясно с новостите в света на дигиталния маркетинг.

4. Смелост и експерименти

Маркетолозите са едни от най-смелите и пълни с ентусиазъм професионалисти. Те са мотивирани, готови да експериментират и да се възползват от различни неочаквани възможности, дори и това да е твърде щуро понякога. Експерименти с кампаниите, нови подходи, дори т.нар. newsjacking могат да донесат много стойност.

Маркетингът има определени цели, но експериментите могат да излязат извън заложената рамка на плана. По този начин можеш да тестваш кои стратегии работят, но и да провериш дали нещо съвсем ново върши работа и ще се впише в стратегията ти. Метриките, които следиш, ще покажат категорично дали експериментът и рискът, който поемаш, са си стрували.

Не на последно място трябва да си отворен към нови неща и да имаш навика не само да следиш за тези новости, но и да мислиш как можеш да ги тестваш за своята стратегия. Разбира се, не всичко ще е точно за бранда и стратегията ти, но да отсяваш подходящото от неподходящото е въпрос на практика и… на експерименти.

5. Прилагане на инструменти

Като маркетолог, трябва да превърнеш различни инструменти в свои най-добри приятели. Освен, че трябва да се научиш да работиш с инструменти като Google Analytics, каквато възможност ще имаш и в цялостната програма по дигитален маркетинг, е хубаво да прилагаш и други.

Например, решения като Trello или Asana могат да ти помогнат да структурираш и следиш работата си. AnswerThePublic от Ubersuggest може да ти помогне да генерираш идеи за съдържание, което директно да отговаря на въпроси, които задават хората (макар че безплатната версия на инструмента е по-ограничена), или пък направо се допитай до Google Trends. Решения като Rytr пък могат да ти помогнат в самия процес по създаване на съдържание, ако имаш затруднения, и т.н.

Източник: AnswerThePublic

На практика за всяка дейност на маркетолозите днес можеш да намериш инструмент, който да ти помогне. Не се колебай да го включиш в арсенала си, ако ще облекчи бюджета, ще ти помогне по-бързо да се справяш със задачите си и като цяло ще те направи по-ефективен. По време на цялостната програма, лекторите-практици на SoftUni Digital сами ще ти споделят какви инструменти използват те и ще ти дадат идеи за това какво можеш да използваш за различни цели.

Какви умения са ти необходими?

Навиците на добрите, успешни и високо продуктивни маркетолози им помагат да затвърдят и развият ключовите за тях умения. А сред водещите такива са:

  • Умение за създаване на качествено и стойностно съдържание;
  • Разбиране на основните ефекти от SEO и методи за прилагане;
  • Способност за анализ на данни и извличане на ценна информация;
  • Стратегическо планиране и адаптивност;
  • Познания за комуникационните канали, включително социални мрежи и имейл маркетинг;
  • Познаване на вариантите за платена реклама и работа с бюджети.

Цялостната програма по дигитален маркетинг на SoftUni Digital ще ти помогне да развиеш именно тези водещи умения, чрез множество практически занятия и задания. Придобиването на навиците на професионален маркетолог ще ти помогне да фокусираш новопридобитите си умения в посока постигането на високи резултати. А оттам – и за реализация в мечтаната сфера и като част от мечтаната компания. Ако вече си готов да се впуснеш в приключението наречено дигитален маркетинг, кандидатствай ето ТУК. Очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.