5 пропуска при създаването на Google Ads кампании - SoftUni Digital
Loading...

5 пропуска при създаването на Google Ads кампании

avatar Мария Вълчева 4 минути
5 пропуска при създаването на Google Ads кампании

Google Ads е един от най-ефективните методи за генериране на лийдове и продажби – разполага с редица функционалности, възможности за персонализиране и таргетиране, автоматизация, и много други. В курса Google Ads – май 2022 ще направиш първите си стъпки с платформата, ще се запознаеш с основните типове кампании и ще откриеш добрите практики, които ще ти помогнат да реализираш успешни кампании.


Но освен добрите практики, трябва да си наясно и с грешките, които има опасност да допуснеш, когато използваш Google Ads за рекламните си кампании. В следващите редове ще разгледаме някои от тях и как да ги избягваш още от първия ден, в който се захванеш с платформата.

Липса на негативни ключови думи

Ключовите думи са водещи за успеха на Google Ads рекламите. В крайна сметка, целта е да попаднеш точно на тези потребители, които се интересуват от твоето търговско предложение. Но е много вероятно с част от ключовите думи, асоциирани по някакъв начин с бизнеса ти, да попаднеш на аудитория, която не се вълнува от продуктите ти.


Например, ако рекламираш пъзели, но сред тях не присъстват такива от български компании, добра идея е да включиш определението като негативна ключова дума, за да предотвратиш излизането на рекламата на хора, които търсят „български пъзели“. По този начин можеш да спестиш разпиляване на бюджет за кампании, които не достигат само до точните хора.

Единствен вариант за ad copy

Водеща за успеха на кампаниите в Google Ads е непрекъсната оптимизация на рекламите. Т.нар. ad copy, или съдържанието на рекламата, трябва да е лесно смилаемо, кратко, но и изчерпателно като информация и да подбужда към действие. Текстът на рекламата може да има различно съдържание, различно заглавие, различен CTA, може да обръща внимание на стойността на едно предложение, или пък да акцентира върху по-добрата цена и т.н.


Истината е, че въпреки множеството инструменти на твое разположение, рекламата в Google не е точна наука. Тя изисква множество анализи, експерименти, тестване на различни формати и видове реклами с различно съдържание, за да се оптимизират така кампаниите, че да носят най-задоволителни резултати. Ако разполагаш само с един вариант на своята реклама в рекламната си група (ad group), изпращаш само едно послание на аудиторията. Ако пък използваш десетки варианти в една и съща рекламна група, сегментираш трафика твърде много.


Сигурно вече се ориентираш правилно – не трябва да използваш нито твърде малко, нито твърде много варианти на една реклама в конкретна рекламна група. Вариациите ще ти позволят да тестваш коя реклама се представя най-добре и да ѝ се довериш занапред.

Лошо подбор на ключовите думи

Вече споменахме, че негативните ключови думи могат да са полезен инструмент в създаването и управлението на Google Ads кампании. Вероятно ти звучи интуитивно, че подборът на ключовите думи, около които създаваш кампанията си, е важен и трябва да се извършва внимателно. Но тук има много трикове и тактики, които е добре да прилагаш, за да избереш най-подходящите. Курсът Google Ads – май 2022 ще те научи как да подбираш ключовите си думи по най-точния начин, така че да са ти от максимална полза.


Целта на ключовите думи е да помогне на рекламите да достигнат точната аудитория. Не можеш да си позволиш да гадаеш или допускаш какво биха търсили хората. По този начин рискуваш да привличаш много нежелан и ненужен трафик, който просто харчи бюджета ти без да води до търсените резултати.

Зле подбрани метрики

Основната причина зад рекламите в Google е генерирането на продажби, или поне лийдове, които след това да бъдат реализирани. Много от начинаещите в сферата, както и компании и малки бизнеси без нарочен екип за платена реклама, които не са напълно запознати с платформата, допускат грешката да не следят реалните конверсии от платена реклама в Google.


Под „реални“ имам предвид реализирани продажби или лийдове. Избягвай да залагаш посещенията на сайта, към който води рекламата, като основна метрика за следене. Макар и да увеличиш трафика към предложението си с помощта на реклама, трябва да се фокусираш върху това до какви продажби води този увеличен трафик, защото ако няма положителен ефект, няма смисъл и от рекламата.

Зле структуриран бюджет

Google Ads може да бъде от огромна полза, дори когато бюджетът е ограничен. Няма нужда да се прави огромна инвестиция, за да се получат добри резултати и висок return-on-investment (ROI). Но не можеш да си позволиш да оставиш рекламите с твърде рехав бюджет. Това е особено вярно, когато трябва да се разпредели между няколко кампании. Може рекламите да са много добре оптимизирани, да имат страхотни, качествени ключови думи, да са перфектно таргетирани и пак да не носят желаните резултати – просто, защото бюджетът, с който разполагат, не е достатъчен и е разпръснат.


Дори професионалистите не са на 100% защитени от допускането на грешки при създаването и управлението на Google Ads кампании. Това до голяма степен е и резултат от непрекъснатата еволюция и развитие на платформата. Но ако искаш да откриеш тънкостите и да направиш стабилни първи крачки по темата, можеш да разчиташ на курса Google Ads, който предстои. Не чакай повече, запиши се ето ТУК и овладей създаването на успешни кампании!


Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.