Как техническото SEO влияе класирането на сайтовете?
Оптимизацията за търсачки има различни нюанси. Ако искаш да увеличиш видимостта на един сайт, трябва да разбираш тези нюанси, от които неизменна част е и техническото SEO. Сега можеш да надградиш базовите си познания в областта на оптимизацията с курса за напреднали Technical SEO - септември 2023, който пълноценно ще ти представи този ключов, но често избягван аспект от работата по един сайт.
И въпреки че идеята за технологични аспекти в дигиталния маркетинг звучи странна, те са фундаментални за цялостното здраве на бизнес сайта и класирането му на високи позиции в резултатите на търсачките. В следващите редове ще ти представя защо се получава така, както и какви грешки се допускат при подценяването на техническите аспекти. Грешки, които вредят на бизнеса в онлайн среда. Нека видим!
Какво трябва да разбираш за техническото SEO?
Техническата оптимизация касае аспектите на сайта, които подпомагат по-лесното му и ефективно обхождане и индексиране от страна на търсачките. Това включва подобряване на структурата и създаването и оптимизиране на съдържание, което търсачките разбират, за да „сервират“ точно него при определено търсене.
Източник: SemRush
Това обуславя и някои от водещите елементи на техническото SEO:
• Сайт структурата – чието значение неведнъж сме коментирали. Добрата структура е основополагаща за успешното и качествено обхождане и индексиране на сайта. Освен това е ключова за лесното ориентиране на посетителите и качественото потребителско изживяване. Успешното навигиране на сайта от страна на потребителите ще ги привлича и задържа на сайта, а това също е положителен сигнал за търсачките.
• XML карта на сайта – която е важен елемент от оптимизацията му и представлява списък на всички страници, които могат да бъдат открити, а и искаш да могат да се показват в резултатите на търсачките. Тя позволява на търсачките бързо и лесно да открият всички страници, съществуващи на сайта, ускорявайки индексирането на нови и обновени съществуващи страници. Само ти и търсачките имат достъп до тази карта, тя не е предвидена за посетителите.
• Канонични тагове и линкове – т.нар. canonical tags са част от HTML кода на сайта и посочват коя е основната версия на дублиращо се или много подобно съдържание. Този таг показва на търсачките коя страница да се индексира и коя версия да се класира при определени търсения. Това е от особено значение за сайтове с много дублиращо се съдържание като онлайн магазините, в които един продукт може да има няколко вариации.
7 SEO пропуска, които афектират представянето на сайта
Основните технически пропуски, свързани с оптимизацията за търсачки, произтичат пряко от техническите аспекти, които ти представих. И тяхното пренебрегване, но и още:
1. Подценяване показателите за скорост на зареждане на сайта, което влошава потребителското преживяване и отблъсква посетителите, което пък дава негативен сигнал на търсачките;
2. Неоптимизирана за мобилни устройства версия на сайта;
3. Липса на SSL сертификат и неосигурена безопасност на ползването на сайта;
4. Липсваща XML карта, в резултат на което търсачките не успяват да индексират всички страници;
5. Липсващи канонични тагове, което може да доведе до индексиране на ненужни страници, за сметка на по-важни такива.
Източник: SemRush
6. Липсващи или зле съставени meta тагове, което пречи на търсачките да разбират съдържанието по-добре.
7. Зле оптимизирани изображения, които забавят зареждането на сайта и оказват негативен ефект върху класирането в резултатите, и още.
Оптимизацията за търсачки има много аспекти, които работят в синхрон, за да осигурят високото класиране на бизнес сайтове. Новинарски сайтове, електронни магазини и портали имат своите специфики за оптимизация и предстоящото практическо обучение ще ти ги представи. В курса Technical SEO - септември 2023 ще се запознаеш с най-важните моменти и ще откриеш най-добрите практики в техническата оптимизация, а и ще се научиш да ги прилагаш. Очакваме те!