5 глобални тренда в дигиталния маркетинг през 2023
Краят на една много силна и динамична година в дигиталния маркетинг настъпва, а с него идват и новите трендове в сферата, които да бъдат посока за маркетинговите стратегии през 2023 година. Искаш ли и ти да създаваш ефективни маркетингови стратегии в дигитална среда? В цялостната програма по дигитален маркетинг ще придобиеш необходимите умения от топ експертите в сферата. А в днешната статия ще разгледаме водещите тенденции върху, които ще се фокусират специалистите в дигиталния маркетинг.
Изкуственият интелект ще започне да взема превес
През последните години изкуственият интелект се развива с бързо темпо. През 2023 година вече ще навлиза по-смело в дигиталния маркетинг, а и в живота ни като цяло. Очаква се той да стане много важна част от дигиталния маркетинг микс.
Маркетолозите все повече ще се обръщат към него за събирането и анализа на данни, чрез което в дълбочина да могат да опознават поведението на клиентите си. Така ще съумяват да създават целенасочени кампании, които да бъдат измерени детайлно.
Източник: WordStream
Изкуственият интелект ще помага и в създаването на по-персонализирана комуникация, базирана на специфични нужди и интереси. Същевременно, все повече инструменти и платформи за копирайтинг, създаване на видеа и търсене на ключови думи се появяват и усъвършенстват.
Всичко това може да наложи големи промени в сферата, а и да отвори нови възможности сред дигиталните маркетолозите.
Виртуалната реалност като част от клиентското изживяване
Също като изкуствения интелект, и виртуалната реалност бавно, но сигурно се развива в света на дигиталния маркетинг. Метавселената е една от най-популярните теми в момента и през 2023 година тази популярност няма да стихва, а напротив. Тя зададе тенденцията за създаване на разнообразни и завладяващи преживявания във виртуална реалност.
Маркетологът Алисън Битсби споделя в Digital Marketing Institute, че смята, че компаниите ще започнат да инкорпорират в стратегиите си завладяващия свят на виртуалната комуникация. Това може да включва множество увлекателни изживявания за техните клиенти като демота на продукти, геймифицирани интеракции, бранд преживявания и по-добро таргетиране на рекламите.
Някои глобални компании вече започнаха да задават посоката в интегрирането на виртуална и добавена реалност в тяхната комуникация. По повод своята петдесета годишнина, през 2022 Nike създаде завладяващо виртуално преживяване в някои от големите си магазини по света. Използвайки своите телефони, посетителите можеха да достъпят 11 уникални истории и 17 3D сканирани артикула, взети директно от архивите на Nike чрез QR кодове.
Екипът зад проекта споделя, че неговата цел е била „миналото, настоящето и бъдещето на марката да оживеят в магазините в световен мащаб чрез WebAR изживяване, което улавя духа на ДНК (архиви от Отдела на Nike) и подкрепя разказването на истории в търговското пространство и в бъдеще.“
Краткоформатното видео съдържание ще завладее социалните мрежи
TikTok зададе тона на краткоформатните видеа и сега можем да ги открием в почти всяка социална мрежа. След бума на TikTok, от Meta създадоха Instagram и Facebook Reels, а от YouTube – Shorts. През 2022 година все повече компании и в България създадоха свои TikTok канали, в които по достъпен начин успяват да достигнат до аудиториите си, осъществявайки кампании за employer branding, продажба на своите продукти и услуги и много други.
По данни от Influencer Marketing Hub, 73% от консуматорите предпочитат краткоформатните видеа, за да научат за продукт или услуга. Няма съмнение, че този формат ще продължи да се разраства, защото е перфектният начин, по който да привлечеш вниманието на клиентите си.
Инфлуенсърите в ерата на content creator-ите
Инфлуенсър маркетингът се движи във възход от години и това не е изненада! Този ръст се дължи на нарастващата популярност на кратките видео формати в платформи като TikTok, Facebook и YouTube, както и на ефекта от пандемията върху потребителите, увеличавайки трафика на социалните медии. Търговците успяха да оптимизират и процеса по събиране на данни, които използват за рекламите си.
Източник: Influencer Marketing Hub
Но съдържанието на инфлуенсърите вече не е просто снимка с даден продукт. Те създават интерактивно съдържание чрез сторита, краткоформатни видеа и снимки, в което показват тяхното преживяване с продукта. Компаниите също вече имат по-високи критерии. Те търсят креативност, ангажираност и лоялни последователи в акаунтите на „криейтърите“, с които ще работят.
Именно и заради тези критерии е възможно маркетолозите да се фокусират до голяма степен към микро и нано-инфлуенсърите. Тяхната аудитория е по-малка, отколкото на средно статичстическия инфлуенсър, но е силно ангажирана и лоялна. Така практиците ще имат възможност да тестват повече аудитории и да инвестират в дългосрочни партньорски отношения с инфлуенсърите и превръщането им в техни посланици на бранда.
Имейл маркетингът – една от най-ефективните практики
Имейл маркетингът е един от най-ефективните методи на съвременния маркетинг, защото чрез него успяваме да достигнем до аудитория, която вече се е съгласила да комуникираме с нея и иска да получава информация и оферти от нас. Това обяснява и факта, че той има много висока възвръщаемост на инвестицията. Само за 2 лв., инвестирани в този тип комуникация, средната възвръщаемост може да бъде 84 лв.
Източник: Oberlo
Други основни фактори, които играят важна роля в имейл маркетинга са възможността за персонализация за всеки един клиент, спрямо неговото поведение и нужди, както и възможността резултатите от самите имейли да бъдат анализирани лесно. Несъмнено този метод ще продължи да бъде една от най-популярните техники в дигиталния маркетинг.
Сферата на дигиталния маркетинг предвещава една много интересна и предизвикателна 2023 година, а това са само няколко от предстоящите трендове. Ако вече нямаш търпение да станеш част от това вълнуващо приключение, те очакваме в цялостната програма по дигитален маркетинг!
В нея ще получиш стабилна практическа основа, с която можеш да стартираш своя кариерен път в областта. Програмата започва с безплатен курс Marketing Basics, който ти дава възможност да придобиеш знания за принципите на маркетинга и как работи той и така да разбереш дали това е твоето нещо. Стани част от света на digital още днес!