5 глобални тренда в дигиталния маркетинг през 2023 - SoftUni Digital
Loading...

5 глобални тренда в дигиталния маркетинг през 2023

5 глобални тренда в дигиталния маркетинг през 2023

Краят на една много силна и динамична година в дигиталния маркетинг настъпва, а с него идват и новите трендове в сферата, които да бъдат посока за маркетинговите стратегии през 2023 година. Искаш ли и ти да създаваш ефективни маркетингови стратегии в дигитална среда? В цялостната програма по дигитален маркетинг ще придобиеш необходимите умения от топ експертите в сферата. А в днешната статия ще разгледаме водещите тенденции върху, които ще се фокусират специалистите в дигиталния маркетинг.

Изкуственият интелект ще започне да взема превес

През последните години изкуственият интелект се развива с бързо темпо. През 2023 година вече ще навлиза по-смело в дигиталния маркетинг, а и в живота ни като цяло. Очаква се той да стане много важна част от дигиталния маркетинг микс.

Маркетолозите все повече ще се обръщат към него за събирането и анализа на данни, чрез което в дълбочина да могат да опознават поведението на клиентите си. Така ще съумяват да създават целенасочени кампании, които да бъдат измерени детайлно.

Източник: WordStream

Изкуственият интелект ще помага и в създаването на по-персонализирана комуникация, базирана на специфични нужди и интереси. Същевременно, все повече инструменти и платформи за копирайтинг, създаване на видеа и търсене на ключови думи се появяват и усъвършенстват.

Всичко това може да наложи големи промени в сферата, а и да отвори нови възможности сред дигиталните маркетолозите.

Виртуалната реалност като част от клиентското изживяване

Също като изкуствения интелект, и виртуалната реалност бавно, но сигурно се развива в света на дигиталния маркетинг. Метавселената е една от най-популярните теми в момента и през 2023 година тази популярност няма да стихва, а напротив. Тя зададе тенденцията за създаване на разнообразни и завладяващи преживявания във виртуална реалност.

Маркетологът Алисън Битсби споделя в Digital Marketing Institute, че смята, че компаниите ще започнат да инкорпорират в стратегиите си завладяващия свят на виртуалната комуникация. Това може да включва множество увлекателни изживявания за техните клиенти като демота на продукти, геймифицирани интеракции, бранд преживявания и по-добро таргетиране на рекламите.

Някои глобални компании вече започнаха да задават посоката в интегрирането на виртуална и добавена реалност в тяхната комуникация. По повод своята петдесета годишнина, през 2022 Nike създаде завладяващо виртуално преживяване в някои от големите си магазини по света. Използвайки своите телефони, посетителите можеха да достъпят 11 уникални истории и 17 3D сканирани артикула, взети директно от архивите на Nike чрез QR кодове.

Екипът зад проекта споделя, че неговата цел е била „миналото, настоящето и бъдещето на марката да оживеят в магазините в световен мащаб чрез WebAR изживяване, което улавя духа на ДНК (архиви от Отдела на Nike) и подкрепя разказването на истории в търговското пространство и в бъдеще.“

Краткоформатното видео съдържание ще завладее социалните мрежи

TikTok зададе тона на краткоформатните видеа и сега можем да ги открием в почти всяка социална мрежа. След бума на TikTok, от Meta създадоха Instagram и Facebook Reels, а от YouTube – Shorts. През 2022 година все повече компании и в България създадоха свои TikTok канали, в които по достъпен начин успяват да достигнат до аудиториите си, осъществявайки кампании за employer branding, продажба на своите продукти и услуги и много други.

По данни от Influencer Marketing Hub, 73% от консуматорите предпочитат краткоформатните видеа, за да научат за продукт или услуга. Няма съмнение, че този формат ще продължи да се разраства, защото е перфектният начин, по който да привлечеш вниманието на клиентите си.

Инфлуенсърите в ерата на content creator-ите

Инфлуенсър маркетингът се движи във възход от години и това не е изненада! Този ръст се дължи на нарастващата популярност на кратките видео формати в платформи като TikTok, Facebook и YouTube, както и на ефекта от пандемията върху потребителите, увеличавайки трафика на социалните медии. Търговците успяха да оптимизират и процеса по събиране на данни, които използват за рекламите си.

Източник: Influencer Marketing Hub

Но съдържанието на инфлуенсърите вече не е просто снимка с даден продукт. Те създават интерактивно съдържание чрез сторита, краткоформатни видеа и снимки, в което показват тяхното преживяване с продукта. Компаниите също вече имат по-високи критерии. Те търсят креативност, ангажираност и лоялни последователи в акаунтите на „криейтърите“, с които ще работят.

Именно и заради тези критерии е възможно маркетолозите да се фокусират до голяма степен към микро и нано-инфлуенсърите. Тяхната аудитория е по-малка, отколкото на средно статичстическия инфлуенсър, но е силно ангажирана и лоялна. Така практиците ще имат възможност да тестват повече аудитории и да инвестират в дългосрочни партньорски отношения с инфлуенсърите и превръщането им в техни посланици на бранда.

Имейл маркетингът – една от най-ефективните практики

Имейл маркетингът е един от най-ефективните методи на съвременния маркетинг, защото чрез него успяваме да достигнем до аудитория, която вече се е съгласила да комуникираме с нея и иска да получава информация и оферти от нас. Това обяснява и факта, че той има много висока възвръщаемост на инвестицията. Само за 2 лв., инвестирани в този тип комуникация, средната възвръщаемост може да бъде 84 лв.

Източник: Oberlo

Други основни фактори, които играят важна роля в имейл маркетинга са възможността за персонализация за всеки един клиент, спрямо неговото поведение и нужди, както и възможността резултатите от самите имейли да бъдат анализирани лесно. Несъмнено този метод ще продължи да бъде една от най-популярните техники в дигиталния маркетинг.

Сферата на дигиталния маркетинг предвещава една много интересна и предизвикателна 2023 година, а това са само няколко от предстоящите трендове. Ако вече нямаш търпение да станеш част от това вълнуващо приключение, те очакваме в цялостната програма по дигитален маркетинг!

В нея ще получиш стабилна практическа основа, с която можеш да стартираш своя кариерен път в областта. Програмата започва с безплатен курс Marketing Basics, който ти дава възможност да придобиеш знания за принципите на маркетинга и как работи той и така да разбереш дали това е твоето нещо. Стани част от света на digital още днес!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.