Какви са професиите в дигиталния маркетинг? - SoftUni Digital
Loading...

Какви са професиите в дигиталния маркетинг?

avatar Георги Кацаров 2 минути
Какви са професиите в дигиталния маркетинг?
Сферата на дигиталния маркетинг предлага множество пътища по които да поемете в своето кариерно развитие. Ето кои са основните направления, в които да развиете уменията си (в зависимост от интересите си).

Social media


Има огромна разлика между това да използвате социалните мрежи като редови потребител и това да ги използвате за маркетинг цели. Основната роля на social media маркетингът (а от тук – и на всички, които се занимават с него) е да спомогне за комуникацията между бранда и потребителите, посредством разнообразни социални платформи – Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat и други. Имайте в предвид, че каналите подходящи за вашия бранд могат да са различни в зависимост от самия бранд, от продукта или услугата, която предлагате. От голямо значение е също така и начинът по който представяте продукта си – например по-индиректно, посредством някаква история. Ако сте добри разказвачи, хора, с по-развита дясна половина или просто обичате подобни места в мрежата и имате наблюдения върху тя – то пътят на Social media маркетьора е вашият.

SEO


Search Engine Optimization е един малко по-технически насочен път, по който можете да поемете. Всяка компания има нужда от SEO специалисти. Те от своя страна се занимават с оптимизиране на съдържанието на сайтовете, което от своя страна спомага за по-доброто позициониране на вашата компания в резултатите на търсачките.

Copywriting


Потребителите купуват от фирми, на които се доверяват, а най-добрият начин да спечелите тяхното доверие е като им предоставяте качествено съдържание, което те да прочетат. Отговорността за набавянето на това съдържание пада върху „копирайтърите“. То може да достигне потенциалния потребител посредством e-mail, блог или друг вид уеб страница. В известен смисъл copywriting-a може да се разглежда като част от social media marketing-a и SEO, но може да съществува без да е част от тях. Все пак за предпочитане е различните компоненти на една дигитална маркетинг система да се намират в синхрон помежду си – тогава се извлича максимален резултат.

Marketing Tech and Automation


Технологията е интегрална част от маркетинга днес. Ролята на един маркетинг tech and automation manager е да решава всички проблеми с технически характер. Всички маркетинг операции които са свързани с технология, като създаване на landing страници, уебсайтове, поддръжка на инструментите за дигитален маркетинг – е работа на маркетинг tech and automation мениджъра. Друга важна характеристика на тази позиция е автоматизацията на комуникацията с потребителите – от първичната комуникация, през регулярната такава, оптимизация и подобрение – всичко това може да бъде автоматизиран процес, който да повиши ефективността на вашата компания.

Marketing Analyst

Компаниите, които боравят с големи обеми от данни имат остра нужда от специалисти, които да обработват тези данни и да извличат информация от тях, която да помогне на компанията в организирането на нейните маркетинг кампании. Така че ако имате опит с анализа и обработката на данни, и също така ви привлича маркетинга – то пътя на маркетинг анализатора е точно за вас.

Това, разбира се, са само няколко примера, които целят да онагледят възможностите за развитие в сферата на дигиталния маркетинг. Ако искате да придобиете по-широк поглед върху възможностите за развитие, както и да придобиете конкретни умения в сферата на дигиталния маркетинг – очакваме ви в третото издание на Първата в България цялостна програма по дигитален маркетинг. Кандидатствайте!
Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.