Какви са професиите в дигиталния маркетинг?
Сферата на дигиталния маркетинг предлага множество пътища по които да поемете в своето кариерно развитие. Ето кои са основните направления, в които да развиете уменията си (в зависимост от интересите си).
Има огромна разлика между това да използвате социалните мрежи като редови потребител и това да ги използвате за маркетинг цели. Основната роля на social media маркетингът (а от тук – и на всички, които се занимават с него) е да спомогне за комуникацията между бранда и потребителите, посредством разнообразни социални платформи – Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat и други. Имайте в предвид, че каналите подходящи за вашия бранд могат да са различни в зависимост от самия бранд, от продукта или услугата, която предлагате. От голямо значение е също така и начинът по който представяте продукта си – например по-индиректно, посредством някаква история. Ако сте добри разказвачи, хора, с по-развита дясна половина или просто обичате подобни места в мрежата и имате наблюдения върху тя – то пътят на Social media маркетьора е вашият.
Search Engine Optimization е един малко по-технически насочен път, по който можете да поемете. Всяка компания има нужда от SEO специалисти. Те от своя страна се занимават с оптимизиране на съдържанието на сайтовете, което от своя страна спомага за по-доброто позициониране на вашата компания в резултатите на търсачките.
Потребителите купуват от фирми, на които се доверяват, а най-добрият начин да спечелите тяхното доверие е като им предоставяте качествено съдържание, което те да прочетат. Отговорността за набавянето на това съдържание пада върху „копирайтърите“. То може да достигне потенциалния потребител посредством e-mail, блог или друг вид уеб страница. В известен смисъл copywriting-a може да се разглежда като част от social media marketing-a и SEO, но може да съществува без да е част от тях. Все пак за предпочитане е различните компоненти на една дигитална маркетинг система да се намират в синхрон помежду си – тогава се извлича максимален резултат.
Технологията е интегрална част от маркетинга днес. Ролята на един маркетинг tech and automation manager е да решава всички проблеми с технически характер. Всички маркетинг операции които са свързани с технология, като създаване на landing страници, уебсайтове, поддръжка на инструментите за дигитален маркетинг – е работа на маркетинг tech and automation мениджъра. Друга важна характеристика на тази позиция е автоматизацията на комуникацията с потребителите – от първичната комуникация, през регулярната такава, оптимизация и подобрение – всичко това може да бъде автоматизиран процес, който да повиши ефективността на вашата компания.
Това, разбира се, са само няколко примера, които целят да онагледят възможностите за развитие в сферата на дигиталния маркетинг. Ако искате да придобиете по-широк поглед върху възможностите за развитие, както и да придобиете конкретни умения в сферата на дигиталния маркетинг – очакваме ви в третото издание на Първата в България цялостна програма по дигитален маркетинг. Кандидатствайте!
Social media
Има огромна разлика между това да използвате социалните мрежи като редови потребител и това да ги използвате за маркетинг цели. Основната роля на social media маркетингът (а от тук – и на всички, които се занимават с него) е да спомогне за комуникацията между бранда и потребителите, посредством разнообразни социални платформи – Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat и други. Имайте в предвид, че каналите подходящи за вашия бранд могат да са различни в зависимост от самия бранд, от продукта или услугата, която предлагате. От голямо значение е също така и начинът по който представяте продукта си – например по-индиректно, посредством някаква история. Ако сте добри разказвачи, хора, с по-развита дясна половина или просто обичате подобни места в мрежата и имате наблюдения върху тя – то пътят на Social media маркетьора е вашият.
SEO
Search Engine Optimization е един малко по-технически насочен път, по който можете да поемете. Всяка компания има нужда от SEO специалисти. Те от своя страна се занимават с оптимизиране на съдържанието на сайтовете, което от своя страна спомага за по-доброто позициониране на вашата компания в резултатите на търсачките.
Copywriting
Потребителите купуват от фирми, на които се доверяват, а най-добрият начин да спечелите тяхното доверие е като им предоставяте качествено съдържание, което те да прочетат. Отговорността за набавянето на това съдържание пада върху „копирайтърите“. То може да достигне потенциалния потребител посредством e-mail, блог или друг вид уеб страница. В известен смисъл copywriting-a може да се разглежда като част от social media marketing-a и SEO, но може да съществува без да е част от тях. Все пак за предпочитане е различните компоненти на една дигитална маркетинг система да се намират в синхрон помежду си – тогава се извлича максимален резултат.
Marketing Tech and Automation
Технологията е интегрална част от маркетинга днес. Ролята на един маркетинг tech and automation manager е да решава всички проблеми с технически характер. Всички маркетинг операции които са свързани с технология, като създаване на landing страници, уебсайтове, поддръжка на инструментите за дигитален маркетинг – е работа на маркетинг tech and automation мениджъра. Друга важна характеристика на тази позиция е автоматизацията на комуникацията с потребителите – от първичната комуникация, през регулярната такава, оптимизация и подобрение – всичко това може да бъде автоматизиран процес, който да повиши ефективността на вашата компания.
Marketing Analyst
Компаниите, които боравят с големи обеми от данни имат остра нужда от специалисти, които да обработват тези данни и да извличат информация от тях, която да помогне на компанията в организирането на нейните маркетинг кампании. Така че ако имате опит с анализа и обработката на данни, и също така ви привлича маркетинга – то пътя на маркетинг анализатора е точно за вас.Това, разбира се, са само няколко примера, които целят да онагледят възможностите за развитие в сферата на дигиталния маркетинг. Ако искате да придобиете по-широк поглед върху възможностите за развитие, както и да придобиете конкретни умения в сферата на дигиталния маркетинг – очакваме ви в третото издание на Първата в България цялостна програма по дигитален маркетинг. Кандидатствайте!