Запознайте се отблизо с нашия digital guru... Георги Малчев - SoftUni Digital
Loading...

Запознайте се отблизо с нашия digital guru... Георги Малчев

avatar Соня Аврамова 6 минути
Запознайте се отблизо с нашия digital guru... Георги Малчев

Георги Малчев е управляващ съдружник в Xplora – агенция за дигитален маркетинг. Само за 33 месеца от създаването си, агенцията е спечелила конкурси за дигитална агенция на Danone, Toyota, Medix, Easycredit, Prestige 96,  Schneider Electric, Сладкарници Неделя и други. Компанията има над 50 активни клиента, сред които Primex, Whirlpool, Microsoft, Queen's, RiceUp! и други. Георги комбинира впечатляващ управленски, предприемачески и маркетинг опит – като член на съвети на директорите, оперативен директор, директор бизнес развитие на големи холдинг компании, но и като предприемач в стартъп компании и като ментор на стартиращи компании. От голямо значение за успешния му бизнес е и опита му на управленски консултант. Преподава маркетинг, комуникации и реклама в Нов Български Университет. Георги е завършил executive MBA към Американския университет, а преди това - МИО в УНСС. Често е член на журита за дигитални маркетинг, както и модератор и панелист на форуми за мениджмънт, маркетинг и реклама. Днес разкриваме пред вас една по-лична негова страна - за какво мечтае и каква е неговата кауза, прочетете от следващите редове. 

Като малък/малка исках да стана...

Генерал :) Идеята да планираш, да имаш голям екип, да постигат епични неща, и да носиш отговорност за крайния резултат и за екипа си. Мисля, че донякъде се случи. :)

Моята първа работа беше...

Репортер в информационна агенция, а после журналист.

От нея научих...

Че трябва да се научиш (и да приемеш), че има структурна и визуална рамка, в която съдържанието следва да се впише. И че оттам нататък - ти водиш. Уникално усещане. Независимо дали пиша “под глава” (т.е. на първа страница текста под името на вестника ), цяла статия, или минирубрика - от мен зависи да напиша нещо, зад което заставаш. Нещо, което е вярно, но и което аудиторията ще разбере. И че мога да съм креативен, стига да не виждам ограничения, а рамка.

Моята супер сила е...

Да комбинирам мисия, визия, организация до ниво постигане на значими и надграждаеми резултати. Мисля, че все още много хора измислят или описват “визия” и “мисия” много далече от реалността, и нямат никаква идея как резултатите ще реализират визията и мисията. Не че и на мен преди време ми беше особено ясно. Смело мога да кажа, че в момента екипът в агенция Xplora е страхотен. Всяка седмица те стават все по-успешни заедно като екип, наслаждават се на работата, и постигат реални и надграждаеми резултати за клиентите ни. И помагат, а ние ги насърчаваме, на много каузи. Мисля, че няма по-вълнуващо нещо в работата от това, да си част от екип, с обща визия и успех.

А талантът, който бих искал/а да имам, е...

Да работя още в по-голям мащаб и да реализирам още по-мащабни проекти. Търся нещата винаги да се случат, с разбирането, че аз имам extreme ownership, т.е. пълната отговорност, нещата да се случат. И този подход е нещо, с което се гордея. Но и ме ограничава. В момента развивам таланта си да увличам подходящите хора, за да реализираме нещата заедно в още по-голям мащаб.

През последните години се занимавам с...

Преподаване. От 32 месеца с развитие на агенцията за интегриран дигитален маркетинг Xplora. И с увличане на хора да развиват потенциала си.

Кариерата ми прилича на...

Съвкупност от възможности да натрупам реален опит, нови и нови умения и да постигам резултати. “Генерал от кариерата” :)

С мен се работи...

Мисля лесно. Другите да кажат. :)

Обичам работата си, защото...

Нека не се повтарям. :)

Най-голямото предизвикателство в работата ми е...

Да управлявам растежа на екипа и на компанията по начин да можем да постигаме все по-значими неща за нашите клиенти, екипът да развива потенциала си “на max”, и да правим сектора на дигиталния маркетинг едно хубаво място. Затова се радвам, че от две години вече съм член на Управителния съвет на IAB Bulgaria, а от 8 години преподавам активно дигитален маркетинг. Надявам се се получава. Най-яките предизвикателства са тези, които сам си си поставил и успешно преодоляваш.

В свободното си време обичам да...

Спортувам със семейството си. Да слушам подкасти. Да помагам на каузи. Да опознавам хората.

На моето първо интервю за работа...

Не си го спомням особено. Винаги е било с препоръка.

Мечтая да...

Направя света едно по-добро място. И след 20 години да съм предал своите принципи в живота и в работата - едва ли в мащаба на Рей Далио в неговата книга Principle: Life and Work. Но надявам се - не по-малко въздействащо като истории и приложимост на съветите. Мечтаех да развия среда, в която екипът се чувства комфортно и се наслаждава на работата. И никой от екипа никога да не “набутва” решение на клиента или се прави нещо, което няма да постигне резултати. Нагледал съм се на случаи “продавай” или “прави го, защото от него се печели достатъчно" или клиентът не знае за какво става дума и не знае какво и защо иска. В момента всеки е припознал отговорността си да осмисля кое добавя стойност на клиента, и да е максимално откровен, ако нещо не работи или е вероятно да не сработи. Една сбъдната мечта.

Трите книги, без които не мога са...

Две, за които давам money-back-guarantee, и то в двоен размер. Като най-много подобна гаранция съм давал на лекциите, които водя в Softuni Digital. За първата - “Заразително” на Джона Бергер - вече на над 5 000 души съм я препоръчал и още никой не е предявил гаранцията. Другата е “Силата на Навиците", на Чарлс Дюиг. Много приложими неща - както за нашия личен живот и за бизнес среда, така и в областта на маркетинга - с добрите и лошите примери. Има и още, но нека третата е “Земя на хората” на Антоан дьо Сент Екзюпери, защото първо сме хора, а какви хора сме се изразява в отговорностите, които поемаме и в действията ни.

Възхищавам се на...

Хората, които имат ценности, и тези ценности се проявяват във всяко тяхно действие. И на хора, които са готови да изминат т.нар. extra mile, защото са поели отговорност.

Преподавам в SoftUni Digital, защото...

Мога да реализирам моята кауза като развия таланта на много други хора. И защото вече трета година поред курсистите там ми показват, че са най-страхотната общност. Поемам моята отговорност, а те се развиват. Удоволствието е взаимно. Ако нещо не ми се получи - дават доста директна обратна връзка. И тогава се налага да тичам в парка и да се набирам на лостовете, за да приема реалността и да измисля как да съм им още по-полезен. Мисля ще ме разбере напълно само някой, който е преподавал в продължителен курс, в който има едновременно ученици, студенти, работещи и собственици на големи бизнеси, а като умения - от хора, за които маркетинг е просто деветбуквена дума, до хора с над 10 години опит в маркетинга.

Моята кауза е...

Да бъда за пример. И да увлека и други хора да са за пример. И заедно да имаме историите, които увличат и другите. Светът се променя от примера ни, не от мнението ни.

Ако трябва да обясня на едно 5-годишно дете с какво се занимавам...

Ако харесваш да гледаш видеа и да играеш на игри на таблета или телефона - това е защото някой е помислил, че ти ще харесваш точно такива видеа. И всеки ден този някой мисли как да е по-лесно и приятно за теб. Но и как да ти е полезно и да се развиваш, защото ти ще станеш велик и постигнеш мечтите си. Когато този, за който ти разказвам си свърши добре работата - игрите, които ти харесват - ги играеш пак и пак. Но винаги внимавай какво правиш - както когато пресичаш, така и когато играеш на таблета. Този, за който ти разказвам, има отговорност ти да станеш дете за пример.


Станете част от света на дигиталния маркетинг като направите първата крачка и кандидатствате от ТУК за БЕЗПЛАТНОТО обучение Marketing Fundamentals още днес! 

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.