6 навика на топ email маркетинг експертите - SoftUni Digital
Loading...

6 навика на топ email маркетинг експертите

avatar Мария Вълчева 7 минути
6 навика на топ email маркетинг експертите

Имейл маркетингът е една от най-важните маркетингови дейности, с водещи нива на възвръщаемост. Ако си решил да навлезеш в света на дигиталния маркетинг, това несъмнено е дейност, с която ще се сблъскаш. Кандидатствай в цялостната програма на SoftUni Digital, ако искаш да направиш първите си стъпки и в имейл маркетинга.

Често това е направление, което бива подценявано. А каналът всъщност има неизчерпаем потенциал, който се крие във възможността за директна, персонализирана комуникация с потребителите. Имейл маркетинг специалистът е човекът, който кара аудиторията да се влюби в марката, за която работи.

Именно това превръща този дигитален маркетолог в ключов член на всеки маркетингов екип. Той познава аудиторията и умее да борави с инструменти за автоматизация и анализ. Знае как се генерира трафик и умее да изгражда доходоносни и трайни взаимоотношения с потребителите.

Как всъщност осъществява магията си и какви навици подпомагат работата му ще видим в днешната статия. Ако смяташ, че кариера в имейл маркетинга ще ти донесе най-голямо удовлетворение, в следващите редове ще откриеш ключови умения, които да развиеш.

Няколко ценни съвета и навика споделя и имейл маркетинг експертът на СофтУни. Надявам се, че така ще ти помогнем да положиш основата на експертното си израстване. Не ги пропускай!

Какво правят email маркетолозите?

Въпреки спецификата на имейл маркетинга, експертите в направлението имат разнообразни знания и умения. Задълженията им варират според големината на маркетинговия екип и целите на комуникационния канал. Водещите сред тях включват:

Разработката и прилагането на имейл маркетинг стратегии, които очертават начините, по които ще се достигат потребителите, какви са целите и как ще се изпълняват.

• Управлението на имейл макретинг листи и аудитории, както и съблюдаването на регулации и законови изисквания при работата с лични данни.

• Умелото сегментиране на аудиторията и провеждането на таргетирани кампании.

• Намиране и прилагане на нови начини за мотивиране на аудиторията да се абонира за имейл маркетинг материали;

• Разработката на убедително съдържание за планираните имейл маркетинг кампании.

Управлението и оптимизирането на визуални елементи, CTA-и, както и графики.

Настройката и тестването на имейл кампании, което включва и техническите аспекти на имейл маркетинга.

Анализ на представянето на различните имейл маркетинг кампании и оптимизиране спрямо постигнатите резултати и направените изводи.

Основната цел на имейл маркетинг експертите е да увеличават ангажираността и конверсиите, което има директен ефект върху представянето на бизнеса. Постигат всичко това с помощта на комплекс от умения, които ще разгледаме в следващите редове.

Какви умения се изискват, за да си имейл маркетинг експерт?

Имейл маркетинг специалистите трябва да бъдат дигитални маркетолози, които са запознати добре с всеки аспект на сферата. Така могат много по-успешно да интегрират канала в цялостната маркетингова стратегия на компанията, за която работят.

Това определя голяма част и от уменията, които ще са ти от полза като имейл маркетинг експерт. Освен чисто техническото познаване на платформата, с която ще работиш, останалите водещи умения се отнасят до:

Сегментация – качествената и работеща сегментация на аудиторията е резултат от много практика. Затова трябва да си запознат с базовите особености на процеса по сегментиране и създаване на целеви имейл списъци.

Копирайтинг – дори и да използваш съдържание, създадено от друг, трябва да имаш основно разбиране какво е успешен копирайтинг, за да създаваш убедителни имейли. От темата на имейла до CTA-а, който ще използваш – това са решения, които ще зависят от теб като експерт, и са обект на копирайтинга.

Базови HTML/CSS познания – няма нужда да си програмист, но за качественото оформление на имейлите е полезно да знаеш какво са HTML тагове и как да си служиш със CSS елементи. Така ще можеш сам да редактираш темплейти, които харесваш, но не пасват напълно на бизнеса, който трябва да ги ползва.

Анализ и оптимизация – познаването на основните метрики в имейл маркетинга е ключово за успеха ти като имейл маркетинг експерт. Те са тези, които ще направляват анализа на представянето и в какви посоки да насочиш усилията си за оптимизация.

Източник: TestGorilla

Успешният имейл маркетинг е преди всичко практика, проба-грешка и умението да се адаптираш към промените – както в платформите, така и в навиците на потребителите. А твоите собствени навици като експерт ще ти помогнат да ставаш все по-ефективен и да се отличиш сред конкуренцията. Нека видим най-ценните сред тях!

6 навика на специалистите по email маркетинг

Работата на всеки маркетолог е динамична и имейл маркетолозите не са изключение. С практиката ще изградиш ценни навици, които ще те направят по-ефективен, а в резултат – и по-успешен в дейността ти. Ето някои от най-ценните, както и какво ми сподели нашият имейл маркетинг експерт – Иван Хардалов, за навиците, които правят него успешен:

1. Предварително планиране на кампании

Планирането и внимателното документиране на кампаниите е водещо за добрите резултати. То се базира на бизнес целите и графика, в който трябва да се осъществят кампаниите. Както и Иван споделя, трябва да се прецени оптималния брой и вида имейли, които да се пратят, както и в какъв ритъм.

Всичко това – без излишно усложняване на процеса. И обикновена Excel таблица е достатъчна. Важното е да се случи предварително.

Това е необходимо, защото осигуряването на съдържанието и визиите може да отнеме повече време, отколкото си очаквал. Не на последно място, ако планираш предварително, ще имаш повече възможности да редактираш, както и време да се адаптираш към внезапни промени.

2. Абониране за конкуренцията

Ако си наясно с водещите си конкуренти, сега е моментът да се абонираш за имейлите им. Битката е за всеки клиент, затова е важно да видиш как те ангажират и активират аудиторията си, как се обръщат към нея и какви оферти отправят. Също толкова важно е да имаш поглед над нещата, за да можеш да идентифицираш слабостите в дейността на конкурентите си.

Не на последно място, както споделя и Иван, ще можеш да съпоставиш своите имейл кампании с конкурентните и да прецениш дали не допускаш същите грешки като тях. Не е за подценяване и придобиването на нова перспектива, както и вдъхновението, което можеш да почерпиш.

3. Непрекъснато тестване

И преди, и след изпращането на имейл кампаниите, тестването е един от най-ценните навици. Дори и даден subject line или бутон да вършат, на пръв поглед, добра работа, не се отказвай да тестваш. Иван споделя, че опциите са безброй и си струва да им се обърне внимание – от това дали да използваш или не emoji-та в subject-а на имейла, до това колко дълъг е текстът на самия имейл.

A/B тестването е един от най-мощните инструменти на имейл маркетинг експертите. А освен това са и чудесен начин да изявиш собствената си креативност.

Източник: GetResponse

4. Смело експериментиране

Ето какво споделя Иван именно за ролята на креативността и значението на експериментите в практиката и за успеха на имейл маркетинг специалистите:

„Важно да си смел със своята креативност. Ще се учудиш как понякога най-нетрадиционният подход ще ти донесе най-добри резултати. За целта трябва да си готов да експериментираш, да си наясно с най-новите email marketing трендове и спрямо направените тестове, да анализираш кое работи най-добре за бизнеса, с който работиш.“

Промяната в тенденциите и в потребителски навици и предпочитания за това как да получават промоционални материали ще диктува и твоята дейност като имейл маркетолог. Дори и да сбъркаш, можеш само да се поучиш от допуснатите грешки.

5. Оптимизиране на съдържанието

Именно гореспоменатите допуснати грешки и осъществените експерименти са най-добрата подсказка какво и как да оптимизираш. Добре представящото се съдържание ще те насочва как да оптимизираш текущи и предстоящи кампании, на какво да наблегнеш и какво да отпадне от имейлите.

Създай си навика, ако работиш с регулярни, повтарящи се кампании, да освежаваш съдържанието, независимо дали все още е актуално. А това не е единственото, на което да обръщаш внимание.

6. Оптимизиране на дизайна

Имейл платформите се променят, регулациите се разрастват и спам филтрите еволюират. Не само съдържанието, но и визуалните елементи оказват ефект върху представянето на имейл кампаниите. Помисли как този имейл ще излиза на различни устройства – днес повечето от нас използваме телефоните си, за да четем имейли.

Затова и платформите за имейл маркетинг ти дават възможност да провериш как ще изглежда имейлът ти на мобилно устройство. А тестването преди изпращане ще ти позволи да видиш дали действително се визуализира така, има ли счупени изображения и други дефекти при изпращане до различни клиенти. Това, заедно с качествените визии и дизайн, гарантират едно приятно и безпроблемно потребителско преживяване, което няма да отблъсне аудиторията.

Бонус: Иван за ролята на комуникацията

Едновременно навик и ключово меко умение, редовната комуникацията е безценна за работата на имейл експерта. Имейл маркетингът не съществува в капсула, той се влияе от и афектира други комуникационни канали. Затова и Иван те съветва:

„Не забравяй за маркетинг микса – именно доброто взаимодействие между различните канали ще направи имейлите ти максимално ефективни. Затова поддържай комуникация с колегите от своя маркетинг екип, споделяйте кое работи най-добре и гледай да си наясно с техните стратегии, доколкото е възможно. Така ще придобиеш по-добра представа за цялостната маркетинг стратегия и кога даден имейл би подпомогнал останалите канали.“

Имейл маркетингът е кариерен път, подходящ за всеки, който е ориентиран към постигането на резултати, но и притежава креативност, която иска да изрази. Това е една от най-печелившите дейности в областта на дигиталния маркетинг, затова и специалистите са изключително високо ценени.

А ако искаш да си готов за подобна кариера, не подценявай колко е важно да познаваш всички аспекти на дигиталния маркетинг. За да усвоиш тях и да придобиеш практически умения, включително в областта на имейл маркетинга, запиши се още днес за цялостната програма на SoftUni Digital. Очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.