Как съдържанието увеличава ангажираността и реализациите? - SoftUni Digital
Loading...

Как съдържанието увеличава ангажираността и реализациите?

avatar Мария Вълчева 4 минути
Как съдържанието увеличава ангажираността и реализациите?

Представи си какво ще се случи, ако бюджетът ти за реклама рязко спре или намалее. Платената реклама е начин да постигнеш бързи конверсии. Но какви ще са последиците от това да изчезнеш от полезрението на потребителите? Курсът по Content Management в SoftUni Digital ще ти помогне да избегнеш точно този пагубен сценарий.

Ако разполагаш с ограничен бюджет и разбираш, че не може да разчиташ само и единствено на платена реклама, за да ангажираш или "конвертираш" аудиторията, на правилното място си. В днешната статия и по повод предстоящото практическо обучение за напреднали ще говорим именно за ролята на съдържанието в повишаването на ангажираността и генерирането на реализации.

В следващите редове ще откриеш практически идеи, чрез които да създаваш ефективно съдържание. А преди това ще обсъдим и защо платената реклама не е достатъчна. Да започваме!

Мит ли е рекламното претоварване?

Какво показва собственият ти опит? Данните от проучвания сочат, че средно на ден човек вижда над 5,000 реклами. Това е огромно количество страничен шум и повторение, сред които първо е трудно да се пробие.

Освен това има риск и да досадим на аудиторията, когато всеки ден виждат наша реклама поне 100 пъти. Рекламното претоварване е напълно реално, а популярността на т.нар. ad blocker-и расте.

Най-общо казано, това е софтуер, който скрива съдържание, идентифицирано като реклама. През второто тримесечие на 2022 година, в световен мащаб, малко над 716 милиона души са използвали такъв софтуер (общо на десктоп и мобилни устройства). В края на годината, броят им надхвърля 850 милиона души, а през второто тримесечие на 2023 година, те вече са 912 милиона, от които близо 500 милиона – на мобилни устройства.

Рекламите не просто страдат от шума – понякога изобщо не достигат целта си, просто защото на хората им е омръзнало.

Един от полезните ходове е именно изграждането и прилагането на content маркетинг стратегия. Това изисква познаване на аудиторията, познаване на нейния път и етапите от потребителското пътешествие, способност за планиране на цялостна стратегия и залагане на стратегически типове съдържание, които да ни помогнат да постигнем целите си.

Тези дейности разчитат на основните ценности, вярвания и каузата на марката, за да могат контент мениджърите да определят тона и същността на създаваното съдържание. Те са и ключова съставка на ефективността.

По време на курса по Content Management ще разгледаш спецификите на ефективното съдържание, а също така и актуални AI инструменти, с които да подпомогнеш цялостния процес. В следващите редове пък ще ти представя някои идеи, чрез които да започнеш да прилагаш този стратегически инструмент, така че да ангажираш аудиторията и да поемеш в посока повишаване на резултатите.

Повишаване на резултатите чрез съдържание

Съдържанието вече е един от най-мощните инструменти за генериране на трафик. Но този трафик трябва да води до нещо. За да реализираш конверсии чрез него, обърни внимание именно на съдържанието, с което привличаш трафика.

Способно ли е то да превърне посетителя в клиент? Ето някои идеи как да работиш точно в тази посока.

1. Създаване на интерактивно съдържание

Това е един от най-успешните начини, по които да ангажираш потребителите, когато попадат на сайта ти. Може да е с различни елементи като калкулатори, куизове и анкети.

Интерактивното съдържание включва проактивното събиране на обратна връзка – оставянето на рейтинг, коментари и ревюта, както и споделянето на такава под формата на съдържание, генерирано от потребителите (т.нар. user-generated content) и т.н.

2. Прилагане на storytelling техники

Американския историк на науката и научен писател Майкъл Шърмър споделя, че хората са същества, които търсят шаблони и обичат да разказват истории. Това е вярно и за всеки член на аудиторията ти.

Източник: HubSpot

Изграждането на наративи, с които аудиторията може да се идентифицира, е един от водещите начини да повишиш ангажираността, както и да провокираш търсени емоции, а и желаното потребителско поведение.

Успешното прилагане на storytelling техники, превръщането на потребителя в герой на собствената му история, а не просто на поредната анонимна конверсия, изгражда връзка директно с марката.

3. Създаване на условия за конверсии

Освен добре написано, съдържанието трябва да изглежда добре, да е четимо и достъпно и да е добре форматирано. Това означава по-кратки изречения, по кратки параграфи, картинки и bullet-и, които разбиват текстовете и ги правят по-четими.

Не на последно място, наличието на т.нар. CTA-и (call-to-action) – текстови или бутони, са ключови за създаването на условия за конверсии. Не трябва да забравяше и тестването на елементи от съдържанието. Това могат да са A/B тестове на елементи като заглавия, подзаглавия и CTA-и, независимо дали са текстове или бутони.

Маркетингът чрез съдържание е стратегически инструмент, който повишава резултатите и изгражда устойчиви взаимоотношения с аудиторията на всяка марка. А за да е ефективен, трябва да знаеш как да влезеш в обувките на аудиторията, така че да ѝ дадеш точно това, от което тя има нужда.

Предстоящият курс Content Management - октомври 2024 ще ти покаже точно как съдържанието може да ти се отплати и ще ти помогне да надградиш уменията си в разработването на content стратегии и прилагането на разнообразни маркетингови тактики. Ако искаш да се занимаваш със създаването на ефективно съдържание, което ангажира аудиторията, води до конверсии и има добра възвръщаемост, курсът е точно за теб. Запиши се още днес, очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.