Как съдържанието увеличава ангажираността и реализациите?
Представи си какво ще се случи, ако бюджетът ти за реклама рязко спре или намалее. Платената реклама е начин да постигнеш бързи конверсии. Но какви ще са последиците от това да изчезнеш от полезрението на потребителите? Курсът по Content Management в SoftUni Digital ще ти помогне да избегнеш точно този пагубен сценарий.
Ако разполагаш с ограничен бюджет и разбираш, че не може да разчиташ само и единствено на платена реклама, за да ангажираш или "конвертираш" аудиторията, на правилното място си. В днешната статия и по повод предстоящото практическо обучение за напреднали ще говорим именно за ролята на съдържанието в повишаването на ангажираността и генерирането на реализации.
В следващите редове ще откриеш практически идеи, чрез които да създаваш ефективно съдържание. А преди това ще обсъдим и защо платената реклама не е достатъчна. Да започваме!
Мит ли е рекламното претоварване?
Какво показва собственият ти опит? Данните от проучвания сочат, че средно на ден човек вижда над 5,000 реклами. Това е огромно количество страничен шум и повторение, сред които първо е трудно да се пробие.
Освен това има риск и да досадим на аудиторията, когато всеки ден виждат наша реклама поне 100 пъти. Рекламното претоварване е напълно реално, а популярността на т.нар. ad blocker-и расте.
Най-общо казано, това е софтуер, който скрива съдържание, идентифицирано като реклама. През второто тримесечие на 2022 година, в световен мащаб, малко над 716 милиона души са използвали такъв софтуер (общо на десктоп и мобилни устройства). В края на годината, броят им надхвърля 850 милиона души, а през второто тримесечие на 2023 година, те вече са 912 милиона, от които близо 500 милиона – на мобилни устройства.
Рекламите не просто страдат от шума – понякога изобщо не достигат целта си, просто защото на хората им е омръзнало.
Един от полезните ходове е именно изграждането и прилагането на content маркетинг стратегия. Това изисква познаване на аудиторията, познаване на нейния път и етапите от потребителското пътешествие, способност за планиране на цялостна стратегия и залагане на стратегически типове съдържание, които да ни помогнат да постигнем целите си.
Тези дейности разчитат на основните ценности, вярвания и каузата на марката, за да могат контент мениджърите да определят тона и същността на създаваното съдържание. Те са и ключова съставка на ефективността.
По време на курса по Content Management ще разгледаш спецификите на ефективното съдържание, а също така и актуални AI инструменти, с които да подпомогнеш цялостния процес. В следващите редове пък ще ти представя някои идеи, чрез които да започнеш да прилагаш този стратегически инструмент, така че да ангажираш аудиторията и да поемеш в посока повишаване на резултатите.
Повишаване на резултатите чрез съдържание
Съдържанието вече е един от най-мощните инструменти за генериране на трафик. Но този трафик трябва да води до нещо. За да реализираш конверсии чрез него, обърни внимание именно на съдържанието, с което привличаш трафика.
Способно ли е то да превърне посетителя в клиент? Ето някои идеи как да работиш точно в тази посока.
1. Създаване на интерактивно съдържание
Това е един от най-успешните начини, по които да ангажираш потребителите, когато попадат на сайта ти. Може да е с различни елементи като калкулатори, куизове и анкети.
Интерактивното съдържание включва проактивното събиране на обратна връзка – оставянето на рейтинг, коментари и ревюта, както и споделянето на такава под формата на съдържание, генерирано от потребителите (т.нар. user-generated content) и т.н.
2. Прилагане на storytelling техники
Американския историк на науката и научен писател Майкъл Шърмър споделя, че хората са същества, които търсят шаблони и обичат да разказват истории. Това е вярно и за всеки член на аудиторията ти.
Източник: HubSpot
Изграждането на наративи, с които аудиторията може да се идентифицира, е един от водещите начини да повишиш ангажираността, както и да провокираш търсени емоции, а и желаното потребителско поведение.
Успешното прилагане на storytelling техники, превръщането на потребителя в герой на собствената му история, а не просто на поредната анонимна конверсия, изгражда връзка директно с марката.
3. Създаване на условия за конверсии
Освен добре написано, съдържанието трябва да изглежда добре, да е четимо и достъпно и да е добре форматирано. Това означава по-кратки изречения, по кратки параграфи, картинки и bullet-и, които разбиват текстовете и ги правят по-четими.
Не на последно място, наличието на т.нар. CTA-и (call-to-action) – текстови или бутони, са ключови за създаването на условия за конверсии. Не трябва да забравяше и тестването на елементи от съдържанието. Това могат да са A/B тестове на елементи като заглавия, подзаглавия и CTA-и, независимо дали са текстове или бутони.
Маркетингът чрез съдържание е стратегически инструмент, който повишава резултатите и изгражда устойчиви взаимоотношения с аудиторията на всяка марка. А за да е ефективен, трябва да знаеш как да влезеш в обувките на аудиторията, така че да ѝ дадеш точно това, от което тя има нужда.
Предстоящият курс Content Management - октомври 2024 ще ти покаже точно как съдържанието може да ти се отплати и ще ти помогне да надградиш уменията си в разработването на content стратегии и прилагането на разнообразни маркетингови тактики. Ако искаш да се занимаваш със създаването на ефективно съдържание, което ангажира аудиторията, води до конверсии и има добра възвръщаемост, курсът е точно за теб. Запиши се още днес, очакваме те!