Какъв е ефектът от AI върху съвременното SEO?
Изкуственият интелект и машинното обучение от години са част от факторите, които помагат на търсачките да класират съдържание. Днес обаче AI има по-чувствително влияние върху публикуваното съдържание, а и неговото представяне. По повод предстоящия курс за напреднали SEO Automation & AI - октомври 2023, днес ще обърнем внимание именно на съвременната форма на изкуствен интелект и как ще се отрази на класирането на сайтове.
Оптимизацията за търсачки все още е актуален елемент от дигиталния маркетинг, а AI създава редица възможности за автоматизация на SEO дейностите. Но това далеч не е единственият му ефект. Нека видим как още влияе AI на класирането и работата по оптимизация на сайтове с цел по-високо класиране в резултатите.
Създаване на голямо количество съдържание
Въпреки че някои компании дори забраняват употребата на AI за създаването на съдържание за страниците на сайтове, Google няма против. Или поне дотолкова, доколкото това съдържание не нарушава SPAM политиките на търсачката. От гиганта споделят:
„Автоматизациите отдавна се използват за генерирането на полезно съдържание като прогнози за времето, транскрибирането на текст и спортните резултати. AI има способността да подхранва нови нива на изразяване и креативност, както и да служи като ключов инструмент в помощ на хората, с цел създаване на страхотно уеб съдържание.“
С други думи, AI съдържанието не е забранено и има същия шанс да се класира в резултатите, стига да отговаря на критериите за качество, спрямо които се оценява съдържанието, създавано от хора. Това значи, че прилагането на AI за автоматизация на процесите по създаване на съдържание може да подобри ефективността на един бизнес по посока SEO.
Персонализиране на резултатите
Това всъщност е една от най-големите въпросителни пред съвременната оптимизация за търсачки. Заплаха или възможност би било „сервирането“ на персонализирани резултати?
Изкуственият интелект може да анализира потребителското поведение и да осигури онези резултати, които отговарят най-точно на нуждите и търсенето на потребителя. Ако една компания тренира моделите, които познаваме днес, върху собствените си данни, може да създава съдържание с висока степен на персонализация, а в резултат – и да намери място във все по-персонализираните резултати на целевата си аудитория.
Разнообразяване на ключовите думи
Особено когато става дума за гласово търсене и по-специфично – тези, които се осъществяват през мобилни телефони. AI инструментите могат да анализират съдържание и да направят предложения за ключови думи, включително семантика, която кореспондира със съвременния начин, по който говорим.
Това допълнително може да ти помогне да обогатиш съдържанието, така че недвусмислено да показва, че е създавано за хора, а не за машини. Именно такъв ефект има добавяне на семантика и обогатяването на съдържанието на една страница чрез long-tail ключови думи.
Цялостно влияние върху стратегиите
SEO стратегиите обикновено се влияят от потребителското поведение, търсенето на потребителите и задачите, които искат да изпълнят чрез дадено търсене. Например, хората може да търсят образователна информация или пък възможност за осъществяване на покупка. По последни данни от SemRush, информационните търсения, направени през 2022 година, са най-голям процент от всички търсения.
Източник: SemRush
AI инструментите могат да анализират подобно потребителско поведение и да правят релевантни предложения за развитие на SEO стратегията. Те могат да касаят различни аспекти на оптимизацията за търсачки като link building-а, проучването на ключови думи и локалното SEO.
Всички тези фактори водят до все по-бързото навлизане на AI инструменти в работата и на SEO експертите. Правилното им и стратегическо приложение може да окаже драматичен ефект върху представянето на сайтовете. Те могат да направят всеки бизнес по-ефективен в този аспект, а потребителите ще получават същото, ако не и по-високо качество на преживяването, в сравнение със случаите, в които дейността бива извършвана само от хора.
Затова и предстоящият курс цели да те подготви за работата с AI инструменти за целите на SEO, наред с останалите практически подходи към автоматизацията. Обучението е подходящо за теб, ако вече имаш базови познания в оптимизацията за търсачки и искаш да ги надградиш. Курсът SEO Automation & AI - октомври 2023 започва на 31 октомври – очакваме те!