“Често се връщам към записи от лекции в SoftUni Digital” – интервю с Теа Клисурска
Теа е студент по мода, когато за пръв път открива интереса си към маркетинга. Става част от цялостната програма по дигитален маркетинг на SoftUni Digital по време на пандемията през 2020 година, а днес е вече реализиран специалист.
Ако и ти търсиш място, където да стартираш пътя си в дигиталната сфера, кандидатствай в SoftUni Digital още днес!
Здравей, представи ни се с няколко думи!
Здравейте! Казвам се Теа Клисурска, на 29 години, от София. Образованието ми не е свързано с дигиталния маркетинг, а с модата. Завърших специалност "Мода" в НБУ, а докато работих като Visual Merchandiser в студентските си години, открих интереса си към маркетинга. В продължение на 10 години работих в модната сфера, като се развивах на различни позиции в различни компании. Паралелно с кариерата ми в модната индустрия, исках да развия и други умения, в които има бъдеще според мен.
Първият ми сблъсък с дигиталния маркетинг беше във фрийленс проект към книжарници Ciela. Бяха харесали блога ми и се свързаха с мен, за да пиша SEO съдържание за сайта им. Стана ми интересно и покрай този ангажимент, и покрай блога ми. В последствие попаднах на обучението Digital Masterclass с Ангел Искрев и там се запалих още повече.
С какво се занимаваше преди обучението си в SoftUni Digital?
Работех като управител в моден бранд.
Как научи за SoftUni Digital и защо избра точно нашите обучения?
Както споменах и по-рано, бях записана (от мой приятел) на мастър класа на Ангел Искрев без да съм учила или да съм се занимавала с дигитален маркетинг. Хората там имаха доста високо ниво, което мен обикновено ме мотивира да ги догоня. След този мастърклас дори бях за кратко стажант в proof. Още от този период (2017-а) исках да се запиша на цялостното обучение, но все не разполагах с време или смелост, тъй като работата ми не изискваше умения в тази посока.
През 2020 ми попадна пост във Facebook, че SoftUni набира стажанти и веднага се записах за интервю. Помня, че толкова много исках да отида на това интервю, което съвпадна с пътуването ми до морето и в крайна сметка дойдох в офиса ви с куфар. Обучавах се 2 седмици, но накрая не бях приета в програмата за мое огромно съжаление.
Въпреки това аз не съм човек, който се отказва лесно и по време на пандемията реших да използвам времето за развитие. Записах се за цялостната програма и целият ентусиазъм, знания и принадлежност към група, макар и онлайн, ме държеше будна и удовлетворена по време на тези месеци, в които никой не знаеше какво предстои.
Кои обучения завърши при нас и кой е най-ценният урок за теб?
Digital Masterclass, Building Digital Branding, E-Commerce, E-Commerce Advanced, Email Marketing, SEO, Google Ads, Google Analytics, Facebook Ads, Content Marketing. Не мога да определя най-ценен урок, защото всичко ми беше интересно и ме мотивираше да уча и да търся информация. Радвам се, че в онзи момент реших да направя тази крачка.
След като завърших цялостното обучение, започна търсене на работа в тази сфера. Три месеца гледах обяви, пусках CV-та, свързах се с различни компании, отидох на около 30 интервюта и накрая намерих работата, за която мечтаех. Започнах работа като Digital Marketing Specialist в компания (Global Brands Store), която представя около 40 световноизвестни модни бранда. Работих в онлайн магазина и толкова бързо успях да напредна, че ме повишиха след шестия месец.
Първоначално се заминавах само с имейл маркетинга и социалните мрежи, а в последствие започнах да разработвам и дигитални стратегии за E-commerce. В момента работя във френска козметична компания - NAOS (Bioderma - Institut Esthederm - Etat Pur). Започнах работа преди месец като Digital Marketing Expert и ми се налага често да си повтарям записи от лекции и презентации от обучението на SoftUni. Сега работата ми е по-пряко свързана с Facebook и Google Ads (освен email marketing, social media и др.).
Сподели впечатленията си за лекторския състав на SoftUni Digital.
Всички бяха много отзивчиви. Любими са ми Алекс, Симона и Богдан. Наскоро се обърнах към Богдан по въпрос с настройване на реклама в Google и той ми отговори веднага. Обясни ми къде е проблемът и какво трябва да направя. Лекторите се отзовават дори след като обучението отдавна е преминало, което е страхотно :)
В каква посока пое, след като започна обучението си в SoftUni Digital?
Три месеца след завършването ми в SoftUni Digital започнах работа в Global Brands Store (онлайн магазин, предлагащ колекции на премиум, модни брандове. Първоначалната ми задачa бе да разработя имейл маркетинга като един основен канал, работейки с Klaviyo. Платформата беше нова за компанията и досега не беше работено особено с нея. Създадох всички необходими сегментации, автоматизацияя, персонализации, темплейти, customer journey-та, pop-up форми за абониране или лансиране на дадени промоции. През ноември 2021 листът с абонирани за бюлетина бе едва 1200, а когато напуснах през март 2023 листът вече имаше 15 000 абонати.
Изградих цялостна концепция за бранда и множество бюлетини, наподобяващи модни списания, в които читателите да откриват последните модни тенденции и предложения от онлайн магазина. Изградих стратегия за съдържание в социланите мрежи (благодарение на курса Content Marketing с Василена Вълчанова), като това доведе до ангажираност от страна на потребителите и разпознаване на банда като модна дестинация. Не след дълго, създадох дигитален fashion guide на месечна база, който излизаше в началото на всеки месец и съобщаваше за предстоящи модни тенденции и предложения от онлай магазина.
Като най-голям успех, който постигнах и който получих като обратна връзка от мениджъра ми, бе, че съм успяла да променя идентичността на бранда, да привлека нов пазарен дял и да "образовам" хората, че Global Brands Store е място, където клиентите ще намерят селектирани, модни предложения от луксозни марки и ще могат да се информират за последните новини от модния свят.
Тепърва навлизам в сегашната ми работа като Digital Marketing Expert в NAOS (Bioderma - Institut Esthederm - Etat Pur). Тук част от първите ми задачи е да разработя Google Ads и Facebook Ads като основни канали на два от козметичните бранда, които предлагаме. Това е доста различно от сегашния ми опит в дигиталния маркетинг, затова предизвикателстовото е голямо и отново се връщам към лекциите, които са ми преподавали в SoftUni Digital.Това, че разполагаш със записи на лекциите си от преди години, е още едно голямо предимство на инициативата.
Какво ще посъветваш бъдещите курсисти на SoftUni Digital?
Съветвам бъдещите курсисти да се бъдат последователни и дисциплинирани, да си дават време да разберат материята и да търсят допълнителна информация. Дигиталният маркетинг е динамичен и се променя постоянно, затова нашата роля като маркетолози е да четем, търсим информация и да се свързваме с други професионалисти в сферата, което ще обогати нас и работата ни.
Виж видеото с Теа:
Направи първите стъпки в дигиталния маркетинг с цялостната програма на SoftUni Digital!