“Често се връщам към записи от лекции в SoftUni Digital” – интервю с Теа Клисурска - SoftUni Digital
Loading...

“Често се връщам към записи от лекции в SoftUni Digital” – интервю с Теа Клисурска

avatar Пламен Тотев 5 минути
“Често се връщам към записи от лекции в SoftUni Digital” – интервю с Теа Клисурска

Теа е студент по мода, когато за пръв път открива интереса си към маркетинга. Става част от цялостната програма по дигитален маркетинг на SoftUni Digital по време на пандемията през 2020 година, а днес е вече реализиран специалист.

Ако и ти търсиш място, където да стартираш пътя си в дигиталната сфера, кандидатствай в SoftUni Digital още днес!

Здравей, представи ни се с няколко думи!

Здравейте! Казвам се Теа Клисурска, на 29 години, от София. Образованието ми не е свързано с дигиталния маркетинг, а с модата. Завърших специалност "Мода" в НБУ, а докато работих като Visual Merchandiser в студентските си години, открих интереса си към маркетинга. В продължение на 10 години работих в модната сфера, като се развивах на различни позиции в различни компании. Паралелно с кариерата ми в модната индустрия, исках да развия и други умения, в които има бъдеще според мен.

Първият ми сблъсък с дигиталния маркетинг беше във фрийленс проект към книжарници Ciela. Бяха харесали блога ми и се свързаха с мен, за да пиша SEO съдържание за сайта им. Стана ми интересно и покрай този ангажимент, и покрай блога ми. В последствие попаднах на обучението Digital Masterclass с Ангел Искрев и там се запалих още повече.

С какво се занимаваше преди обучението си в SoftUni Digital?

Работех като управител в моден бранд.

Как научи за SoftUni Digital и защо избра точно нашите обучения?

Както споменах и по-рано, бях записана (от мой приятел) на мастър класа на Ангел Искрев без да съм учила или да съм се занимавала с дигитален маркетинг. Хората там имаха доста високо ниво, което мен обикновено ме мотивира да ги догоня. След този мастърклас дори бях за кратко стажант в proof. Още от този период (2017-а) исках да се запиша на цялостното обучение, но все не разполагах с време или смелост, тъй като работата ми не изискваше умения в тази посока.

През 2020 ми попадна пост във Facebook, че SoftUni набира стажанти и веднага се записах за интервю. Помня, че толкова много исках да отида на това интервю, което съвпадна с пътуването ми до морето и в крайна сметка дойдох в офиса ви с куфар. Обучавах се 2 седмици, но накрая не бях приета в програмата за мое огромно съжаление.

Въпреки това аз не съм човек, който се отказва лесно и по време на пандемията реших да използвам времето за развитие. Записах се за цялостната програма и целият ентусиазъм, знания и принадлежност към група, макар и онлайн, ме държеше будна и удовлетворена по време на тези месеци, в които никой не знаеше какво предстои.

Кои обучения завърши при нас и кой е най-ценният урок за теб?

Digital Masterclass, Building Digital Branding, E-Commerce, E-Commerce Advanced, Email Marketing, SEO, Google Ads, Google Analytics, Facebook Ads, Content Marketing. Не мога да определя най-ценен урок, защото всичко ми беше интересно и ме мотивираше да уча и да търся информация. Радвам се, че в онзи момент реших да направя тази крачка.

След като завърших цялостното обучение, започна търсене на работа в тази сфера. Три месеца гледах обяви, пусках CV-та, свързах се с различни компании, отидох на около 30 интервюта и накрая намерих работата, за която мечтаех. Започнах работа като Digital Marketing Specialist в компания (Global Brands Store), която представя около 40 световноизвестни модни бранда. Работих в онлайн магазина и толкова бързо успях да напредна, че ме повишиха след шестия месец.

Първоначално се заминавах само с имейл маркетинга и социалните мрежи, а в последствие започнах да разработвам и дигитални стратегии за E-commerce. В момента работя във френска козметична компания - NAOS (Bioderma - Institut Esthederm - Etat Pur). Започнах работа преди месец като Digital Marketing Expert и ми се налага често да си повтарям записи от лекции и презентации от обучението на SoftUni. Сега работата ми е по-пряко свързана с Facebook и Google Ads (освен email marketing, social media и др.).

Сподели впечатленията си за лекторския състав на SoftUni Digital.

Всички бяха много отзивчиви. Любими са ми Алекс, Симона и Богдан. Наскоро се обърнах към Богдан по въпрос с настройване на реклама в Google и той ми отговори веднага. Обясни ми къде е проблемът и какво трябва да направя. Лекторите се отзовават дори след като обучението отдавна е преминало, което е страхотно :)

В каква посока пое, след като започна обучението си в SoftUni Digital?

Три месеца след завършването ми в SoftUni Digital започнах работа в Global Brands Store (онлайн магазин, предлагащ колекции на премиум, модни брандове. Първоначалната ми задачa бе да разработя имейл маркетинга като един основен канал, работейки с Klaviyo. Платформата беше нова за компанията и досега не беше работено особено с нея. Създадох всички необходими сегментации, автоматизацияя, персонализации, темплейти, customer journey-та, pop-up форми за абониране или лансиране на дадени промоции. През ноември 2021 листът с абонирани за бюлетина бе едва 1200, а когато напуснах през март 2023 листът вече имаше 15 000 абонати.

Изградих цялостна концепция за бранда и множество бюлетини, наподобяващи модни списания, в които читателите да откриват последните модни тенденции и предложения от онлайн магазина. Изградих стратегия за съдържание в социланите мрежи (благодарение на курса Content Marketing с Василена Вълчанова), като това доведе до ангажираност от страна на потребителите и разпознаване на банда като модна дестинация. Не след дълго, създадох дигитален fashion guide на месечна база, който излизаше в началото на всеки месец и съобщаваше за предстоящи модни тенденции и предложения от онлай магазина.

Като най-голям успех, който постигнах и който получих като обратна връзка от мениджъра ми, бе, че съм успяла да променя идентичността на бранда, да привлека нов пазарен дял и да "образовам" хората, че Global Brands Store е място, където клиентите ще намерят селектирани, модни предложения от луксозни марки и ще могат да се информират за последните новини от модния свят.

Тепърва навлизам в сегашната ми работа като Digital Marketing Expert в NAOS (Bioderma - Institut Esthederm - Etat Pur). Тук част от първите ми задачи е да разработя Google Ads и Facebook Ads като основни канали на два от козметичните бранда, които предлагаме. Това е доста различно от сегашния ми опит в дигиталния маркетинг, затова предизвикателстовото е голямо и отново се връщам към лекциите, които са ми преподавали в SoftUni Digital.Това, че разполагаш със записи на лекциите си от преди години, е още едно голямо предимство на инициативата.

Какво ще посъветваш бъдещите курсисти на SoftUni Digital?

Съветвам бъдещите курсисти да се бъдат последователни и дисциплинирани, да си дават време да разберат материята и да търсят допълнителна информация. Дигиталният маркетинг е динамичен и се променя постоянно, затова нашата роля като маркетолози е да четем, търсим информация и да се свързваме с други професионалисти в сферата, което ще обогати нас и работата ни.

Виж видеото с Теа:

Направи първите стъпки в дигиталния маркетинг с цялостната програма на SoftUni Digital!



Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.