Какво споделят експертите по дигитален маркетинг - Digital Insights - март 2019 - SoftUni Digital
Loading...

Какво споделят експертите по дигитален маркетинг - Digital Insights - март 2019

Какво споделят експертите по дигитален маркетинг - Digital Insights - март 2019

Digital Insights е рубриката в блога ни, в която някои от най-изявените експерти по дигитален маркетинг в България ще споделят съвети, статии и полезна информация от света на маркетинга.

Най-интересните неща за следене в маркетинга през 2019

Димитър Савов, Startup Masters

Без излишен увод ви споделям кои са най-интересните неща за следене в маркетинга през 2019 според мен:

1. Artificial Intelligence

Google, Amazon, Open AI, Microsoft и IBM пускат или готвят AI и Machine Learning услуги на базата на SaaS или IaaS модел. Това, за нас простолюдието, означава, че можем да си наемем AI инфраструктура и да я накараме да решава задачи за нас. Като комбинираме това с API-тата на рекламните платформи и аналитичните инструменти, можем да накараме изкуствения интелект да сметне как да си оптимизираме кампаниите, бюджетите, разходите и какво ли още не. Това до скоро беше възможно само за правителствата и огромните компании. Конкуренцията ще се възползва от това - не чакайте.

2. Chatbots

Тренд номер 2 са чатботовете. Защо? Какво им е хубавото? Няколко нови неща, които стават възможни заради първата точка.

FAQ чатботове - това са ботове, които могат да идентифицират най-често задаваните въпроси и да отговарят на тях (спестявайки много човековреме и работейки 24/7). До тук е сравнително лесно, но могат и с помощта на изкуствен интелект и малко ръчна помощ и настройки да се научат да отговарят и на последващи, а след време и на всякакви въпроси.

Как става това? Когато не могат да отговорят на даден въпрос, препращат потребителя към някой реален човек от съпорта. След като това се случи няколко пъти за даден въпрос, ботовете се научават да дават отговор на този въпрос сами. И на всичко отгоре можете да ги изпитвате и да ги учите все едно са първокласници. Ако не вярвате - вижте тук.

Още по-интересното е, че Google разработват Natural Language Processing платформа, която ще позволи на ботовете да говорят и по телефона, и на всичкото отгоре ще знаят и всички езици.

Добре дошли на Марс, мен ако питате.

3. Voice Search Smart Speakers And Audio

Гласовите търсения минаха 1/3 (ЕДНА ТРЕТА!!!) от всички търсения в Google. Вие колко гласови търсения направихте тази седмица? Скачайте на тренда веднага и почвайте да ровите за информация. SEO-то, което познаваме е минало - вече има VSO (Voice Search Optimisation) и търсенията през Smart устройства като Siri, Amazon Alexa, Google Assistant и други подобни са милиарди на брой. Конкуренцията все още е ниска. Но съм почти сигурен, че вашият сайт, бизнес или организация не е готов да дава отговори на гласови търсения. Тик так ... тик так ...

"ОК Google ... как да оптимизирам сайт за гласови търсения? ... Ааа и ми поръчай пица докато търсиш."

4. Local Influencer Marketing

Големите инфлуенсъри толкова много се надуха, че отвориха пазар на малките и локални инфлуенсъри. Тук целта на играта е така да си направим стратегията за инфлуенсъри, че да можем да помагаме на малките/новите инфлуенсъри да растат и заедно с растежа си да привличат още нови и малки инфлуенсърчета/ки към нас. Най-добре работещият модел е да си сметнете маржа/печалбата от продуктите и да им дадете % от печалбата генерирана от тях. Не се притеснявайте да им дадете 50% или дори 60%. Така те ще са мотивирани и ще работят усърдно, а вие за останалите 40-50% трябва само да им изпратите какво и как трябва да промотират и да им помогнете да го направят добре. Ако проработи добре в началото, се научават как да работят ефективно с вас и продължават дори, когато станат големи. Стратегията се казва Influencer Nurturing.

Другата силна стратегия е да се правят под-брандове или брандирани продукти за тях. По този начин Dr. Dre продаде Beats за 3 милиарда на Apple. Неговите инфлуенсъри бяха най-добрите DJ-и на земята и той направи брандирани слушалки за всеки. Signature моделът на Ники Минаж беше розов. Замислете се ... Dr. Dre пуска розови слушалки на пазара и народът се избива да ги купува, защото Ники Минаж казва, че това са нейните.

5. Live Video

2018 беше годината, в която Content Marketing-а тотално откачи. Видеото начело на всички останали формати. И през 2019 видеото на живо е следващата стъпка. Инстаграм беше продаден за 19 милиарда поради тази причина. Хората искат да знаят какво става в живота на другите хора, на звездите и зад кулисите на брандовете, които харесват. DJ-и, рок звезди и топ брандове вече започнаха да предават на живо интересни неща зад кулисите. Тази година сигурно ще можем да гледаме Tomorrowland от гледната точка на Армин, а защо не и маркетинговите оперативки на Apple. Разбирате ми идеята ... Това е Instagram Stories 2.0.

The Open Brand

Жюстин Томс, ABC Design & Communication

The Open Brand е книга на Kelly Mooney, автор на The Ten Demandments, и Nita Rolling, която разказва по увлекателен и лесен за възприемане начин за развитието на брандовете в дигиталната среда и защо днес всичко в комуникациите се случва по-различно от преди 5 или 10 години.

Подзаглавието на книгата е "Когато "push" става "pull" в уеб-направения свят" и говори доста за самото съдържание. Основните тези са две:

  • Бъдещето на брандовете е да са отворени;
  • Времето на е-гражданина е дошло.

Авторите подсказват и конкретни дигитални инструменти и начини да градим по-силни онлайн брандове. Силно препоръчвам.

Процесът, който цели да даде стойност на клиента и да осигури спокойствието на екипа при работа

Иван Пантелеев, Xplora

Ако се чудите какво представлява успешеният процес при взаимоотношенията между агенция и клиент, който да даде стойност на клиента и да осигури спокойствието на екипа при работа - прочетете новата статия от блога ни (клик тук).

В края на статията ще намерите и БОНУС от нас - част от лекциите ни в Softuni Digital и презентациите ни заедно с наши клиенти - защото само заедно клиент и агенция могат да направят digital успешна част от маркетинга на една компания.

Наръчникът на наръчниците за анализ на външната линк маса


Геннадий Воробьов, Netpeak България

Изграждането на адекватна стратегия за увеличаването на външната линк маса е сериозна предпоставка за по-доброто класиране на сайта. Сам по себе си този процес е нелека задача в работата на SEO специалистите, тъй като той е обвързан със сериозно планиране и още по-сериозна и комплексна разработка. Анализът на данните от линк профила изисква адекватно последващо внедряване, постоянна проверка и много внимание.

Качествените линкове носят много повече информация на потребителя, но е важно те да се подбират правилно и да използваме подходящите инструменти, за да постигнем увеличение на линк масата. В тази статия сме подготвили сериозни съвети и идеи за разработване и развитие на стратегия за набиране на външна линк маса - вижте повече ТУК.

Фокус върху новата версия на Google Search Console


Симеон Емануилов, Netpeak България

Google обявиха, че съвсем скоро още някои от отчети в Google Search Console, ще бъдат премахнати. На тяхно място ще трябва да се ползват тези от новата конзола.

Модерният, съвременен интерфейс има някои подобрения, но от друга страна търпи и доста критики. Премахването на част от отчетите е планирано за 28 Март 2019, като ще бъдат засегнати следните раздели:

  • “Структурирани данни”;
  • “Подобрения в HTML”;
  • “Блокирани ресурси”;
  • “Грешки при обхождането”;
  • “Извличане, като Google”;
  • “Sitemap”;
  • “Проблеми със сигурността”.


виж изображението в пълен размер

Това е втората стъпка към преминаване към новия Google Search Console, като на 13-ти Декември бяха преместени и преобразени отчетите:

  • “Анализ на търсенето”;
  • “Връзки към сайта ви”;
  • “Вътрешни връзки”;
  • “Мерки, предприети ръчно спрямо сайта”;
  • “Използваемост на мобилни устройства”;
  • “Състояние в индекса”.


виж изображението в пълен размер

Накратко, какво е подобрено в новата версия:

  • подробна информация за конкретен URL адрес, включително - покритие в индекса, деклариран от потребителя каноничен адрес, избран от Google каноничен адрес, наличие в sitemap XML файла и др;
  • 16 месеца от данни за трафик в сравнение с 3 месеца в старата версия;
  • подобряване и обогатяване на отчетите, свързани с ползваемостта от мобилни устройства.

Важният въпрос е: може ли новата конзола да върши всичко, което ни предлага сегашната?

Отговорът е - не, все още има функционалности за които е нужно да използваме старата версия. Пример за такива:

  • статистически данни за обхождането;
  • тестер на robots.txt файла;
  • disavow на линкове;
  • смяна домейна (промяна на адреса на сайта);
  • задаване на предпочитан домейн;
  • смяна на честота на обхождане;
  • секцията за управление на съобщенията с информация.

Така към настоящия момент сме принудени да ползваме активно и двете версии на Search Console, като може да се надяваме, че Google ще успеят да пренесат всички полезни функционалности и в новата конзола за търсене.

Очаквайте още полезна информация в следващото издание на Digital Insights. До скоро ;)

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.