Какво мога да работя с дигитален маркетинг? - SoftUni Digital
Loading...

Какво мога да работя с дигитален маркетинг?

avatar Мария Вълчева 4 минути
Какво мога да работя с дигитален маркетинг?

За последните 3 години, маркетингът се е променил повече отколкото за последните 50. Няма по-динамичен и вълнуващ момент да навлезеш в сферата от сегашния, а стартиралият прием в програмата по дигитален маркетинг ти дава възможност да започнеш безплатно.

Търсенето на умения по дигитален маркетинг днес расте с едни от най-бързите темпове в световен мащаб. То отразява ускорения ръст на маркетинговия и рекламния сектор.

По данни от последния доклад на Coursera – The Job Skills of 2024, секторът ще нарасне тройно само за 8 години – от $531 милиарда през 2022 година до $1,5 трилиона до 2023 година. Този ръст ще бъде ускорен допълнително от появата на нови маркетингови технологии и тенденции.

Те пък ще правят нуждата от умели и гъвкави експерти по дигитален маркетинг още по-чувствителна.

Тези тенденции на развитие са устойчиви, което показва, че сега е моментът всеки настоящ или начинаещ маркетолог да направи инвестиция в нов набор от актуални умения. Ако обмисляш тази стъпка и за себе си, мога да те уверя, че мислиш в правилната посока.

А ако все още се чудиш какво точно можеш да работиш с дигитален маркетинг, днес, по повод новия прием в цялостната програма, съм ти подготвила отговор на този въпрос. Да започнем от това какво всъщност прави дигиталният маркетолог.

Какво е да си маркетинг специалист?

Дигиталният маркетинг е събирателен термин, под чиято шапка намират място специалисти с много различни умения, знания и професионални компетентности. А общото помежду им е, че всички те се стремят да привличат вниманието и да ангажират аудиторията на дадена марка в дигитална среда, чрез дигитални канали на комуникация.

Независимо какво работиш с дигитален маркетинг, очаквай:

Да комбинираш креативност със стратегически подход, така че успешно да решиш пъзела на всяка нова кампания.

Да се учиш непрекъснато, тъй като технологиите, с които маркетолозите си служат, еволюират с главозамайващи темпове. AI е само последният пример.

Да боравиш с данни, тъй като дори творческа дейност като писането на статии и copy за реклами и постове трябва да се базира на резултатите, които предишно съдържание е донесло.

• Да работиш с понякога кратки срокове и да трябва да си взаимодействаш с други екипи, които не винаги ще разбират ясно каква точно е твоята роля и задачите ти, а и защо имат значение.

• Да изпитваш удовлетворение от постигнатите резултати и непрекъснат стремеж към подобряването им.

Светът на дигиталния маркетинг е вълнуващо и предизвикателно място. Ако решиш да преследваш кариера, в която да работиш с дигитален маркетинг, поемаш по път на растеж, креативност, а и влияние.

Виж още: Възможностите, които ми дава дигиталният маркетинг – интервю с Надежда Стоянчева

Източник: Columbia Engineering Boot Camps

В следващите редове ще разгледаме заедно в какви направления можеш да реализираш амбициите си в сферата.

Работа с дигитален маркетинг

Ако се чудиш какво можеш да работиш с дигитален маркетинг и освен маркетинг специалист, какъв експерт можеш да станеш, ето някои специфични кариери, върху които да се фокусираш:

1. Маркетинг в социалните мрежи – където ще ангажираш аудиторията и ще помагаш на марките да растат. Това често включва публикуване на специфично по формат съдържание, а и платена реклама. Ако TikTok, Instagram и Facebook са местата, на които се чувстваш в свои води, може би това е кариерата за теб.

2. Управление на платени маркетинг кампании – сферата на платената реклама и т.нар. performance маркетинг е точно за теб, ако резултатите са най-голямата ти мотивация. Платформи като Google Ads и Facebook Ads ще бъдат полето ти на изява, а бюджетите, с които разполагаш – пътеводната ти звезда.

3. SEO & SEM – оптимизацията за търсачки днес е в топ 3 на най-търсените умения в дигиталния маркетинг, според проучването на Coursera. Ако имаш по-технически настроен ум и предпочиташ предизвикателствата в Google, насочи се към оптимизиране на сайтове и съдържание с цел видимост. Ако надградиш с маркетинг в търсачките, ще боравиш и с бюджети за платена реклама.

4. Създаване на съдържание и копирайтинг – може би най-творческият сегмент от дигиталния маркетинг. Ще трябва да се научиш да изразяваш идеи така, че да информираш, забавляваш, а най-вече – да убеждаваш аудиторията. От блог постове до видеа и подкасти, ако си по-скоро креативно настроен, това е работата, която да преследваш с дигитален маркетинг.

5. Имейл маркетинг – най-явната пресечна точка на креативност и стратегически подход, имейл маркетингът ще изисква от теб да създаваш завладяващи и убедителни имейли, а и да ги пращаш на най-подходящата аудитория.

6. Маркетингов анализ – тук най-добре виреят специалистите с афинитет към данните. Работата в това направление на дигиталния маркетинг включва анализ на кампании и следене на резултати, включително в инструменти като Google Analytics 4.

А знаеш ли как да направиш първите си стъпки?

Безплатен старт със SoftUni Digital

Цялостната програма по дигитален маркетинг на SoftUni Digital ти дава достъп до жива екосистема от експерти, съмишленици и колеги. Споделеният опит и уникалният за лекторите-практици know-how, натрупан по време на практиката им, ти дават цялостна подготовка за работа в дигиталния маркетинг.

В програмата ще се впуснеш в овладяване на социалните мрежи и рекламата, разгадаване на тайните на съдържанието и копирайтинга, решаване на пъзела на оптимизацията за търсачки (SEO) и успешния имейл маркетинг. Така че каквото и да избереш да работиш с дигитален маркетинг, да си готов за предизвикателствата.

Вече трябва да си наясно какво може да работиш с дигитален маркетинг. Но ако не си сигурен, че материята е за теб и дали ще ти допадне, и за това сме помислили. Програмата започва с безплатен подготвителен курс, в който ще се докоснеш до материята от първа ръка, без финансов ангажимент.

За да направиш тази първа, но може би най-важна стъпка, кандидатствай в програмата на SoftUni Digital още днес. Новият прием е открит!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.