Възможностите, които ми дава дигиталният маркетинг
Досега съм имала щастието да те срещна с десетки успешни курсисти, завършили SoftUni Digital и поели по своя път в сферата на дигиталния маркетинг. А днес ще те запозная с един от ключовите експерти в маркетинг екипа на СофтУни – Надежда Стоянчева.
Надежда ни кани в динамичното си ежедневие, за да ни разкаже какво е да си маркетолог в нейното направление, както и какви възможности ѝ създава професията. Ето какво разкри тя:
Сподели няколко изречения за себе си, от колко време работиш в SoftUni и в кое направление се развиваш?
Здравейте, казвам се Надежда и съм завършила специалност Public Relations. Въпреки това, от над 7 години работя в сферата на дигиталния маркетинг – по-конкретно performance marketing.
През последните 3 години съм част от екипа на СофтУни и отговарям за дигиталните кампании на три от инициативите на компанията. Междувременно работя и по фрийланс проекти.
Защо избра дигиталния маркетинг за своя професия?
Започнах да се занимавам с дигитален маркетинг от любопитство, но бързо разбрах, че това е моята професия и работата ми доставя истинско удоволствие. Основните причини да се насоча към тази сфера бяха гъвкавостта, перспективите за развитие, възможността да работя по интересни проекти и да се срещам с нови хора. Без съмнение да се реализирам като дигитален маркетолог е едно от най-добрите решения, които съм взимала за себе си. 😊
Какви са възможностите, които ти дава професията на дигитален маркетолог?
Като мултидисциплинарна и динамична професия, дигиталният маркетинг ми дава възможност непрекъснато да надграждам уменията си и да работя успоредно със специалисти от други области. Затова никога не ми е скучно и не изпадам в рутина.
За мен е изключително ценно, че мога да комбинирам креативността си с аналитичното си мислене, което ми позволява да разгърна пълния си потенциал. Разполагам и с нужната гъвкавост. Мога да работя от всяко едно място по света (стига да имам добра интернет връзка) и имам шанс за развиване на странични проекти извън основната ми работа.
Всъщност възможността да работя на свободна практика е един от най-големите плюсове за мен. Обичам предизвикателствата, а всеки един проект е такова. Фрийланс проектите ме срещат с нови хора и работя за клиенти от разнообразни индустрии в различни държави, като по този начин придобивам по-широк поглед върху маркетинг сферата.
В последните години възможностите за фрийланс нараснаха многократно, а натрупаният през годините опит в дигиталния маркетинг ми позволява да подбирам проектите, по които искам да работя и които са ми най-интересни. Работата на свободна практика за мен е и източник на допълнителни средства, както и начин да развивам компетенциите си, да опознавам различни пазари и да общувам с колеги от други страни.
Кои са уменията, които успя да придобиеш, работейки в сферата на дигиталния маркетинг?
Умението да формулирам и комуникирам идеите си, да дефинирам ясни и измерими цели, да планирам добре времето си и да се адаптирам бързо към промените. Това ми помага както в професионален, така и в личен план.
Какво според теб е нужно, за да си на високо ниво в нашата професия?
Нужно е да следиш новостите в сферата и да се стремиш да прилагаш най-добрите практики в работата си.
Какво би посъветвала всички, които се чудят дали да започнат развитието си в дигиталния маркетинг?
Опитайте, не губите нищо. 😊
Дори дигиталният маркетинг да не се окаже правилната сфера за вас, ще се докоснете до една от най-интересните дигитални професии и ще придобиете познания, които ще ви бъдат полезни занапред.
---
Ако и ти мечтаеш да се възползваш от възможностите, които създава дигиталният маркетинг, не се колебай и кандидатствай в цялостната програма на SoftUni Digital още днес! В нея ще придобиеш експертни умения и способности, които ще ти помогнат да стартираш кариера в сферата.