Как изглежда работещата Facebook реклама? - SoftUni Digital
Loading...

Как изглежда работещата Facebook реклама?

avatar Мария Вълчева 3 минути
Как изглежда работещата Facebook реклама?

„Петър Хаджиколев е брилянтен преподавател. Отдаден на работата си, изключително търпелив към курсистите и с незаменимо умение да предава сложността на материала по лесно смилаем начин за нас и често с голяма доза хумор. Безкрайно благодарна съм, че точно той водеше курса“, споделя Стефания за курса Facebook Marketing, в който придобива знания и умения както за създаване на съдържание за мрежата, така и за правенето на Facebook реклама.

Да правиш Facebook реклама днес не е задължително. Но не и ако искаш да правиш пари. Именно в тази посока можеш да направиш първи стъпки в практическия курс, а по повод новото издание, в следващите редове ще разгледаме по-подробно какви атрибути има успешната Facebook реклама.

Актуална ли е още Facebook рекламата?

Въпреки динамиката на социалните мрежи, Facebook продължава да е най-използваната платформа с над 3 милиарда активни потребители на месец, по данни на Statista. В България числата са също толкова впечатляващи – при 4.42 милиона потребители в социалните мрежи, над 3 милиона българи имат акаунт във Facebook.

Източник: DataReportal

Независимо дали ти харесва или не като канал за комуникация и реклама, потребителите на почти всеки бизнес са във Facebook. Използването на Facebook реклама днес е един от най-ефективните начини да се достигне по-широка аудитория.

А по-важното е, че платформата ти осигурява редица инструменти, чрез които да таргетираш специфична аудитория, да проследяваш резултатите си и да повишиш ефективността, същевременно намалявайки разходите си. В тази връзка, използването на Facebook реклама е по-актуално от всякога.

Ако това отговаря на въпроса ти дали използването на Facebook реклама все още може да работи за марките, в следващите редове ще видим какви атрибути притежават успешните реклами.

4 аспекта на работещата Facebook реклама

Още преди да започнеш да работиш с бюджети и да се научиш да оптимизираш реклами, трябва да се научиш да ги създаваш по начин, който ще направи максимума с бюджета, с който разполагаш. Това означава:

1. Силен визуален елемент – една Facebook реклама се нуждае от завладяващи визуални елементи (снимки или видеа), за да привлече вниманието на аудиторията. Всички ние сме визуални създания и погледът ни не би се спрял на невзрачно изображение.

2. Актуално за аудиторията послание – ефективните реклами имат подходящи послания. Те трябва да се адаптират към аудиторията, за която е предназначена рекламата, тъй като едно и също послание е малко вероятно да работи за различни сегменти.

3. Видима добавена стойност – работи онази реклама, която успява да демонстрира стойността и ползите, които предлага, в ограничението на символите и посредством визиите.

4. Ясен призив към действие (CTA) – работещата реклама винаги има призив към действие. Независимо каква е целта ѝ, тя трябва ясно да заяви на аудиторията каква трябва да е следващата стъпка, която трябва да предприемат.

Точно затова, преди да започнеш да създаваш Facebook реклама, е важно да се научиш да създаваш качествено и грабващо съдържание за страницата си.

Първи стъпки в създаването на Facebook реклама

За да започнеш да правиш Facebook реклама, трябва ти бизнес страница, която да се асоциира с т.нар. Facebook Ads Manager. Не можеш да пускаш реклами, ако нямаш такава. Затова и практическият курс ще ти помогне да създадеш своята и да започнеш да я развиваш, включително с идеята да пускаш платени реклами.

Facebook Ads Manager-ът представлява табло, което съдържа всичките ти кампании и прилежащите им Facebook реклами. Запомни, че една реклама никога не е сама.

Когато създаваш реклама в социалната мрежа, ще можеш да избереш нейната водеща цел. Примери за такива са реклами с цел разпознаваемост на марката, за достигане до повече хора, за ангажираност или сваляне на приложения, за генериране на лийдове или трафик и т.н.

Изборът на цел е ключов момент и затова ще му обърнеш по-специално внимание и по време на курса. Ще трябва да зададеш още аудиторията, както и бюджетните ограничения.

Всичко това се случва преди фактическото създаване на самата Facebook реклама. Т.нар. криейтив събира в себе си визията и текста на рекламата, които си подбрал. Освен тях ще можеш да добавиш линк, да сложиш заглавие и да зададеш задължителния CTA.

Спрямо избрания формат на рекламата, ще трябва да добавиш едно или няколко изображения или видео. И тъй като тя може да се показва (по твой избор) на различни места в социалната мрежа, включително и в други мрежи като Instagram, можеш да прегледаш предварително как ще се визуализира, а и да коригираш нещо, ако не изглежда добре.

Процесът звучи много интуитивно, но платформата не е направена лесна за използване. Затова и курсът за начинаещи Facebook Marketing - март 2024, освен че ще те въведе в материята, ще ти помогне да направиш и първи стъпки в създаването на Facebook реклама през Ads мениджъра. Ако искаш да придобиеш основополагащи умения, запиши се още днес!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.