Какво е lookalike аудитория и как да се възползваш? - SoftUni Digital
Loading...

Какво е lookalike аудитория и как да се възползваш?

avatar Мария Вълчева 3 минути
Какво е lookalike аудитория и как да се възползваш?

Създаването на lookalike аудитория е един от начините да достигнеш нови потенциални почитатели на бранда, за който работиш. Това е важен инструмент, с който трябва да умее да работи всеки експерт по Facebook маркетинг. Ако искаш да надградиш уменията си в сферата, сега можеш да го направиш в курса Facebook Marketing Advanced - май 2024, където това е само една от темите за напреднали, които те очакват.

Днес, по повод практическия курс, ще видим в аванс какво е това lookalike аудитория, какви ползи носи и как можеш да се възползваш от този инструмент в практиката си.

Какво е lookalike аудитория?

Lookalike аудиторията е инструментът, който може да помогне на всеки бранд да намери нови почитатели. В този смисъл, това е един от най-мощните подходи за маркетинг в социалната мрежа.

Как работи? Просто трябва да кажеш на Facebook какви характеристики притежават най-любимите потребители за марката. На база на тези черти, платформата може да предложи подобна (lookalike) аудитория, която да отговаря на зададените изисквания.

Такива черти могат да бъдат демографски особености, интереси, характерни за съществуващите клиенти, а и вече демонстрирано потребителско поведение.

Целта е да се намерят хора с подобни характеристики, за които се прави допускането, че също биха имали интерес към марката, която се рекламира. Това допускане се осланя на факта, че тези хора наподобяват характеристиките и поведението на вече съществуващи клиенти на бранда.

А въпреки че цел са именно подобни на клиентите хора, създаването на lookalike аудитория идва със своите особености. Да ги видим!

5 особености на lookalike аудиторията

Няколко са специфичните моменти, които трябва да запомниш, ако искаш да работиш с lookalike аудитории:

1. Първо трябва да създадеш т.нар. custom аудитории, които ще разгледаш в детайли по време на курса. Именно такава custom аудитория служи като основа и отправна точка на lookalike аудиторията.

2. За да има успех рекламирането с lookalike аудитория, важно е тя да е достатъчно специфична. Да разгледаме следния пример – трябва да рекламираш бранд за луксозни парфюми. Залагаш обаче на твърде широка отправна точка – всички абонати за нюзлетъра например. Какво ще се получи, ако повечето от тези абонати не четат редовно имейлите ти и дори не ги отварят? Много просто – много вероятно е да привлечеш още незаинтересовани и неангажирани хора. За да подобриш резултатите от реклама с lookalike аудитория, добре е да обърнеш повече внимание на дефинирането ѝ.

3. Подобните аудитории позволяват да проявиш по-нетрадиционен подход и креативност в определянето на характеристиките. Има място за експерименти, тъй като можеш да създадеш разнообразие от custom аудитории, които да служат като отправна точка за постигане на различни цели.

4. Препоръчително е основната custom аудитория, на която ще базираш подобната, да съдържа между 1 000 и 5 000 души. Ако пазарът е по-малък (като българския) и оперираш само на местно ниво, отправната аудитория трябва да съдържа поне 100 души от една и съща държава.

5. Можеш да създадеш до 500 подобни аудитории от един и същ източник. Най-важното е, че хора, които попадат в този източник, биват автоматично изключени от lookalike аудиторията, за да се избегне припокриване.

Всичко това идва със своите предимства и недостатъци, които трябва да имаш предвид, когато използваш подобни аудитории за Facebook реклами. Нека разгледаме и тях.

Ползи и недостатъци на lookalike аудиторията

Една от основните причини ползването на подобни аудитории да е толкова популярно във Facebook рекламата, е фактът, че така достигаш до хора, които е по-вероятно да се интересуват от това, което рекламираш. А това помага и за по-лесното намиране на нови клиенти.

Факт е и, че този подход към избора и генерирането на аудитории пести време. А така можеш да се възползваш максимално и от способността на Facebook и алгоритмите на мрежата да откриват прилики между потребителите.

Всичко това обаче не е причина да си затваряш очите за недостатъците, от които не е лишена lookalike аудиторията. Най-очевидните сред тях са силната зависимост от отправната аудитория и колко добре сформирана е тя, както и рискът от това да станеш досаден на хората, ако ги таргетираш твърде агресивно.

Дигиталният маркетинг разчита силно на платена реклама. Ако вече използваш Facebook маркетинг в работата си, го знаеш от първа ръка. Умелото боравене с аудитории е сред основните фактори, които ще ти помогнат да се възползваш максимално от възможностите на рекламата в социалните мрежи.

Именно затова темата е залегнала и в предстоящото практическо обучение. То е подходящо за всеки, който иска да надгради уменията си в сферата – от създаването на органично съдържание до стратегии за бюджетиране и ремаркетинг. Курсът Facebook Marketing Advanced - май 2024 те очаква!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.