Какво представлява LinkedIn маркетингът?
Всяка една социална платформа, представлява благоприятна среда за маркетинг кампании. Разбира се, всяка една от тях носи и своите специфики - както по отношение на оформлението на съдържанието, така и по отношение на начина, по който взаимодействате с другите потребители в дадената мрежа. За разлика от популярните социални мрежи, които можем да кажем, че са с общо предназначение, LinkedIn е с много специфично предназначение: тя е ориентирана изцяло към търсенето и предлагането на работа. Как тази нейна черта, се отразява на маркетинг кампаниите и изобщо възможни ли са такива в LinkedIn?
Какво е „LinekdIn Marketing”?
Да отговорим на въпросите в обратен ред. Да - LinkedIn маркетингът съществува. Какви обаче са неговите особености? Той може да бъде описан по множество начини. Най-напред обаче винаги трябва да вземате в предвид особеностите на платформата. LinkedIn е с една идея по-B2B-ориентирана (business-to-business) платформа. Хората и компаниите които са в нея са там с точно определена цел - предлагането или намирането на работа. Предвид тази цел всеки търси и проверява редица критерии. Това означава, че хората там подхождат с една идея по-рационално. Това автоматично изключва всички възможности за стандартен B2C маркетинг, който залага на ирационалното, на въздействието върху емоциите и инстинктивните желания на потребителя.
LinkedIn маркетингът има за цел да въздействате по такъв начин на дадена общност, че хората, които я съставят да предприемат действия, които да са релевантни за вашия бизнес. Разбира се, LinkedIn маркетингът не открива наново топлата вода, той също използва средства, които са добре популярни от другите типове social media marketing, като употреба на изображения, създаване на интересно съдържание, споделяне на линкове или събития и други способи.
Подобно на други популярни социални мрежи, LinkedIn също предоставя възможности както за безплатен, така и за платен маркетинг. Поради B2B характера на платформата обаче, вие трябва да държите много по-ясен фокус. Винаги трябва да сте наясно с целта на дадена кампания. Желателно е да се включвате единствено в релевантни LinkedIn групи, а също така поддържайте информацията във вашите профили релевантна. Самите профили трябва да са лесни за навигация, като съдържат единствено най-подходящите call-to-action съобщения. Винаги спазвайте професионален и вежлив тон.
В добавка към това имате и платени възможности, които обаче вече са насочени повече към компаниите. За да ги използвате вие трябва да имате LinkedIn страница на компанията, която да промотирате. Чрез нея (и за нея) можете да създавате LinkedIn Ads (реклами). Самите реклами могат да бъдат пуснати към различни типове аудитории, като за целта имате възможност да настроите редица опции и критерии, за да получите оптимален резултат.
LinkedIn маркетингът е едно много специфично поле. За тези от вас, които проявяват интерес към маркетинга в тази социална мрежа сме подготвили курса „LinkedIn Marketing - август 2020“. Не пропускайте този шанс, очакваме ви!