"Най-много ме вдъхновява обратната връзка от курсистите" - Симона Попова
Представяме ви Симона Попова – един от лекторите от цялостната програма по дигитален маркетинг на SoftUni Digital, която заедно с Жюстин Томс ще води курса по E-mail Marketing. В следващите редове ви представяме вдъхновяващото интервю, което проведохме с нея, като ще ни разкаже повече за професионалния си опит, за избора си да преподава, както и ще отправи ключов съвет към всички бъдещи дигитални специалисти. Вижте повече в следващите редове:
Здравей, Симона! Разкажи ни малко повече за себе си и професионалния си опит
Здравейте, казвам се Симона Попова и се занимавам с дигитален маркетинг от 2011 г. Бях от първите сертифицирани експерти за Google Ads и Google Analytics в България, имам и сертификат за менажиране на кампании в Bing Ads. Имам над 4 години опит с Facebook кампании и създаване на имейл маркетинг стратегии и автоматизации. Стотици изгледани курсове онлайн и много изслушани бизнес книги. Съосновател съм на дигиталната агенция Стартъп Мастърс, където с екипа ни сме работили с клиенти от Европа, Австралия, Америка и Азия, разрастнали сме няколко бизнеса в световен мащаб чрез диритална маркетинг и бизнес стратегия, и сме направили десетки сайта и онлайн магазина, които показваме с гордост. В сайта ни можете да прочетете за едни от най-интересните клиенти и бизнеси, с които сме работили – вижте повече тук, както и интересни статии, свързани с дигиталния маркетинг тук.
Кое те накара да се насочиш към сферата на дигиталния маркетинг и каква е перспективата, която откриваш в нея?
2011г реших, че напускам работата си и никога повече няма да имам “шеф”, а сама ще определям кога и колко да работя. Много добре казано, но когато се стигна до изпълнението, първите стъпки и многото въпроси “Какво да науча първо? Кое е по-важно? С кое се изкарват повече пари? Кое след кое се учи? Как да намеря първите си клиенти?...” и т.н. - нещата станаха объркващи. Намерих няколко пълни видео курса, които покриваха почти всичко, което исках да науча тогава, и бяха подредени по модули, покриващи различните платформи постепенно. След 3-4 месеца нон-стоп учене и тестване по демо акаунти, реших да се пробвам като фрийлансър в една от големите платформи и доста бързо си намерих първия клиент за SEO проект. После, с натрупване на опит и работа по реални проекти, започнах да увеличавам парите на час, които взимах, и така до 2015 г., когато основахме Стартъп Мастърс с идеята да започнем да предлагаме пълния пакет от услуги, от които един бизнес може да се нуждае.
Защо избрахте да започнете да преподавате, какво ви вдъхновява в този процес?
Няколко от клиентите ми като фрийлансър бяха големи бизнеси с огромни екипи от целия свят и така се случи, че след като видяха, че имам доста знания и опит, ме назначиха да управлявам екип от хора, които да обучавам на това, което правя. Така започна всичко и ми хареса. След това в Стартъп Мастърс имахме доста стажанти от Европа, които идваха да се обучават при нас по програма за 6 месеца и сега съм горда да кажа, че почти всички се занимават професионално с дигитален маркетинг. Когато моят брат и бизнес партньор Димитър Савов започна да преподава в СофтУни, много ми хареса идеята и се радвам, че вече и аз съм част от екипа от програмата по дигитален маркетинг. Това, което най-много ми харесва и ме вдъхновява, е обратната връзка от курсистите, факта, че съм помогнала на някой да разбере нещо, както и многото интересни идеи и проекти, които всички споделят и разглеждаме заедно.
Какъв е ключовият съвет, който би отправила към бъдещите дигитални гурута?
Дигиталния маркетинг е изключително интересен, но и бързо изменящ се и за да може всеки маркетолог да е добър в това, което прави, трябва най-вече да се научи да се адаптира към промените от дигиталния свят. Това става като се информираме постоянно за новите неща и ги прилагаме в нашите маркетингови кампании, чрез тестване и анализ на данните, а когато направим успешна кампания за клиент, можем да покажем case study как сме постигнали добрите резултати. Това ни помага да изградим портфолио и в същото време да помогнем на някой колега, който има сходен казус.
---
Впуснете се в своето дигитално приключение още днес с новия сезон на цялостната програма по дигитален маркетинг, където Симона, заедно с редица други специалисти и практици ще предаде с желание и всеотдайност най-важните съвременни знания и техники, наситени с примери и практически проекти, по които да работите. Заредете се с ключовите умения, които ще са ви необходими, за да развиете собствен бизнес или да се превърнете в истински дигитални нинджи! Очакваме ви!