Какво е Conversion Rate Optimization? - SoftUni Digital
Loading...

Какво е Conversion Rate Optimization?

avatar Георги Кацаров 3 минути
Какво е Conversion Rate Optimization?

В дигиталния маркетинг „Коефициент на конверсия“ е термин, с който се означава делът потребители, които в даден сайт извършват действие, различно от просто наблюдение. Именно поради тази причина оптимизацията на коефициента на конверсиите (”Conversion rate optimization” или за по-кратко „CRO“) е област в сферата на дигиталния маркетинг, която набира все по-голяма популярност и значение с всеки изминал ден. На какво се дължи това? Как точно CRO влияе на представянето на вашия сайт, а от там и на вашия продукт? Именно отговорите на тези въпроси търсим в настоящия материал.

Ако искате да имате добри финансови постъпления от своята дейност – CRO е едно от основните направления, върху което трябва да акцентирате. Все пак трябва да се има предвид, че CRO не е панацея, а зависи от спецификата на сайта и/или бизнеса към който искате да го приложите – дали сайтът предлага директни продажби или използва друг подход. Всички те обаче имат една и съща нужда – да предразположат колкото се може повече потребители към осъществяване на покупка на продукт или услуга. Именно тук идва на помощ CRO. Как? Представете си, че вашият сайт има 1000 посетителя месечно. От тези 1000 посетители, едва 5 са тези, които биха купили неговия продукт или 0,5%. Ако искате да подобрите своите продажби, вие трябва да увеличите двойно вашите посетители т.е. 2000, за да може при същия дял потребители, да се осъществили повече продажби. Или да проучите какво представлява оптимизацията на коефициента на конверсиите, за да можете при същия размер на потребителите да увеличите процентния дял на тези, които купуват.

Процесът по оптимизация на коефициента на конверсиите трябва да се осъществи, преди да пристъпите към SEO. Вашият сайт трябва да е оптимизиран от към конверсии, за да могат потребителите от новите потоци трафик, да се озоват в една благоприятна и предразполагаща към действия среда.

Какви са причините за проблеми с конверсиите?

Един от големите проблеми пред процеса по CRO са разнообразните причини за слабо представяне на даден сайт. Защо това е голям проблем? Защото търсенето на тези причини може да е доста времепоглъщащо занимание. След като (евентуално) бъдат открити – идва ред на корекции, тестване и сравнение. Един процес по време на който можете да забележите неща, които можете да развиете, добавите и т.н. а това би означавало удължаване на срока по тестване.

Коефициента на конверсии също така е особено чувствителен откъм промените, а в бизнес отношенията всичко се изменя постоянно – както самата индустрия, така и клиентите и техните вкусови предпочитания. Това означава за вас, че вие трябва да сте наясно с всяка една промяна в бизнес тенденциите, за да отговорите на нея максимално адекватно, възможно най-бързо.

Измерване на това, което води до продажби.

Няколко реда по-горе споменах, че коефициента на конверсиите може да зависи от различни фактори при различните сайтове. Всички обаче имат една обща черта: те имат малко или повече търговска функция. Първа стъпка към успешна CRO е правилното разбиране на вашия цикъл на продажбите. Ако имате достъп до управлението на този процес – преминете тестово през него и маркирайте всяка една отделна стъпка: как потребителите ви намират, кога ви намират, какви въпроси задават, колко време отнема и кога пристъпват към разплащане.

Например някои потребители обичат да четат блог статии - това също е вид конверсия, чрез която представяте своя бранд на нови хора, печелите доверието им и т.н. На този етап те може все още да не са готови да купят, но вече имат някакви впечатления за това кои сте вие и какво предлагате.

След като разчертаете последователностите във вашия процес на продажби, редно е вие да тествате всички възможни аспекти, чрез които вашият сайт превежда хората в процеса на осъществяване на продажбите – чрез директни предложения, чрез блог статии, чрез други начини.

Как бихте могли да научите повече за Conversion rate optimization?

Необятният океан с информация, какъвто е интернет, е нож с две остриета. Вие имате достъп до много информация, но също така трябва да инвестирате много време в това да се запознаете с нея, да я прецените, да я отсеете за да намерите това, от което имате нужда. С курса Conversion Rate Optimization and Automation SoftUni Digital ви предоставя едно обучение, чиято програма е фокусирана именно върху същността на CRO процеса и значимите негови аспекти. Не пропускайте този шанс, като се запишете още днес!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.