Какви маркетолози биха били любимите ти поп звезди? - SoftUni Digital
Loading...

Какви маркетолози биха били любимите ти поп звезди?

avatar Мария Вълчева 4 минути
Какви маркетолози биха били любимите ти поп звезди?

Ако се чудиш какво можеш да работиш с дигитален маркетинг, днес съм ти подготвила малко вдъхновение с помощта на едни от най-големите музикални звезди. Какво биха избрали те, ако решат да се преквалифицират в цялостната програма по дигитален маркетинг на SoftUni Digital? Ами ти?

Феномени като Тейлър Суифт отдавна ни показаха, че поп звездите са не само талантливи, а и предприемчиви. Маркетингът е в кръвта им и, ако не живееха по върховете на музикалните класации, със сигурност нямаше да гладуват.

В следващите редове ще видим какви маркетолози биха били едни от водещите музикални личности, а ти виж дали не можеш да припознаеш и себе си в тях!

Тейлър Суифт – кралицата на конверсиите

Суифт пусна нови версии на първите си шест албума, след като правата към музиката бяха продадени. Midnights излезе в 6 цветни варианта на плочата. А предстоящият през април албум The Tortured Poets е в период на предварителни продажби. Особеното? Има няколко различни варианта, всеки от които включва различна бонус песен.

Може и да умее да разказва истории, да обединява общността около себе си и да катери класациите с песните си, но преди всичко Тейлър Суифт е кралица на конверсиите. Кой знае колко повтарящи се продукти купуват най-върлите ѝ фенове, за да съберат пълната колекция?

Това показва, че има невероятен нюх за т.нар. performance маркетинг и генерирането на конверсии чрез органични и платени канали.

Виж още: 6 водещи направления в дигиталния маркетинг

Дуа Липа – класически създател на съдържание

В края на 2021 година, британската певица обяви старта на Service95. По думите на самата Дуа Липа, това е „глобална услуга за стил, култура и общество, създадена, за да помага на читателите да осмислят света и да намерят ред в хаоса“.

А всъщност е сайт за лайфстайл съдържание с десетки хиляди посещения на месец, който се конкурира със сайтове като Vogue в категория Лайфстайл. Има дори собствен книжен клуб. Певицата не просто основава платформата и нюзлетъра към нея, а и лично списва някои от публикациите.

Ако някой ден ѝ омръзне да пее, със сигурност има бъдеще като контент мениджър.

Лейди Гага – въплъщение на влиянието

Независимо дали харесваш ексцентричната ѝ натура, Лейди Гага е една от най-ярките личности на съвременната сцена. Нейното влияние е неоспоримо – в музиката, в модата, дори в битката за правата на жените.

През 2010 и 2019 година попада в класацията на списание Time за топ 100 на най-влиятелните личности. В Университета на Южна Каролина дори преподават курс, наречен „Лейди Гага и Социология на Славата“, изследвайки социологическия ефект, който популярността ѝ има.

Онази брутална рокля от месо, която Гага облече през 2010 година, създаде тенденцията сред звездите да използват червения килим и облеклото си като инструмент да изразят мнението и недоволството си по важни обществени теми. На нея са кръстени нов род и два вида папратови растения и един вид насекомо от семейството на цикадите.

Мисля, че сам се досещаш накъде вървим. За Лейди Гага няма по-подходяща алтернативна кариера в маркетинга освен social media и инфлуенсър маркетинга.

Майли Сайръс и умението да се класираш по-високо

Баща ѝ е Били Рей Сайръс. Нейна кръстница е кънтри легендата Доли Партън. А днес Майли Сайръс не само е по-известна от тях, а помогна на музиката им да достигне до младото поколение.

Освен всичко останало, Майли е актриса още от дете, а това означава, че тя и личният ѝ живот са обект на внимание от години. И това ѝ даде възможност да се възползва от богатата си и цветна история при пускането на сингъла Flowers.

Първо, сингълът беше пуснат в навечерието на рождения ден на бившия ѝ съпруг – Лиам Хемсуърт. Второ, припевът на песента перифразира When I Was Your Man от Бруно Марс – песен, която е била част от списъка с песни на сватбата на Майли и Лиам.

Макар и това да са основно слухове и конспирации, трябва да признаем, че съвпаденията приличат на активен и дори агресивен линк билдинг, който да даде тласък на сингъла. А това е пример за SEO ход и усет, които биха помогнали на Майли да бъде успешен SEO специалист.

В крайна сметка, днес определено се „класира“ по-високо от баща си и дори кръстницата си в интересите на меломаните.

Виж още: 5 причини да започнеш пътя си в дигиталния маркетинг със SoftUni Digital

Бионсе и маркетинговите стратегии

Ако в тази статия има един недостижим бизнес и маркетинг титан, то това е Бионсе. В нейната дългогодишна кариера сме я виждали как:

• Сама съблюдава пускането на албумите си;

• Превръща видеата си във визуален сторителинг;

• Изградила е една от най-устойчивите лични марки, превръщайки се в икона;

• Знае как да ангажира аудиторията си с помощта на социалните канали;

Умее да подбира марките и артистите, с които осъществява успешни партньорства;

• Знае как да проведе турнетата и участията си за максимален успех (метафоричните кампании);

Владее изкуството на конверсиите – не само защото е изключително харесвана и популярна, а защото знае как да създава ексклузивни оферти, и още.

Тази всестранност, внимание към детайла и стремеж към развитие са присъщи на маркетинг стратезите и маркетинг мениджърите. Способността да управляват много канали на комуникация, да следят резултатите и да залагат стратегии за подобряването им са само малка част от множеството им задължения.

Ако откриваш вдъхновение за собственото си развитие като маркетолог сред тези дами, сега е моментът да направиш първата крачка. Цялостната програма по дигитален маркетинг те очаква!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.