Какви маркетолози биха били любимите ти поп звезди?
Ако се чудиш какво можеш да работиш с дигитален маркетинг, днес съм ти подготвила малко вдъхновение с помощта на едни от най-големите музикални звезди. Какво биха избрали те, ако решат да се преквалифицират в цялостната програма по дигитален маркетинг на SoftUni Digital? Ами ти?
Феномени като Тейлър Суифт отдавна ни показаха, че поп звездите са не само талантливи, а и предприемчиви. Маркетингът е в кръвта им и, ако не живееха по върховете на музикалните класации, със сигурност нямаше да гладуват.
В следващите редове ще видим какви маркетолози биха били едни от водещите музикални личности, а ти виж дали не можеш да припознаеш и себе си в тях!
Тейлър Суифт – кралицата на конверсиите
Суифт пусна нови версии на първите си шест албума, след като правата към музиката бяха продадени. Midnights излезе в 6 цветни варианта на плочата. А предстоящият през април албум The Tortured Poets е в период на предварителни продажби. Особеното? Има няколко различни варианта, всеки от които включва различна бонус песен.
Може и да умее да разказва истории, да обединява общността около себе си и да катери класациите с песните си, но преди всичко Тейлър Суифт е кралица на конверсиите. Кой знае колко повтарящи се продукти купуват най-върлите ѝ фенове, за да съберат пълната колекция?
Това показва, че има невероятен нюх за т.нар. performance маркетинг и генерирането на конверсии чрез органични и платени канали.
Виж още: 6 водещи направления в дигиталния маркетинг
Дуа Липа – класически създател на съдържание
В края на 2021 година, британската певица обяви старта на Service95. По думите на самата Дуа Липа, това е „глобална услуга за стил, култура и общество, създадена, за да помага на читателите да осмислят света и да намерят ред в хаоса“.
А всъщност е сайт за лайфстайл съдържание с десетки хиляди посещения на месец, който се конкурира със сайтове като Vogue в категория Лайфстайл. Има дори собствен книжен клуб. Певицата не просто основава платформата и нюзлетъра към нея, а и лично списва някои от публикациите.
Ако някой ден ѝ омръзне да пее, със сигурност има бъдеще като контент мениджър.
Лейди Гага – въплъщение на влиянието
Независимо дали харесваш ексцентричната ѝ натура, Лейди Гага е една от най-ярките личности на съвременната сцена. Нейното влияние е неоспоримо – в музиката, в модата, дори в битката за правата на жените.
През 2010 и 2019 година попада в класацията на списание Time за топ 100 на най-влиятелните личности. В Университета на Южна Каролина дори преподават курс, наречен „Лейди Гага и Социология на Славата“, изследвайки социологическия ефект, който популярността ѝ има.
Онази брутална рокля от месо, която Гага облече през 2010 година, създаде тенденцията сред звездите да използват червения килим и облеклото си като инструмент да изразят мнението и недоволството си по важни обществени теми. На нея са кръстени нов род и два вида папратови растения и един вид насекомо от семейството на цикадите.
Мисля, че сам се досещаш накъде вървим. За Лейди Гага няма по-подходяща алтернативна кариера в маркетинга освен social media и инфлуенсър маркетинга.
Майли Сайръс и умението да се класираш по-високо
Баща ѝ е Били Рей Сайръс. Нейна кръстница е кънтри легендата Доли Партън. А днес Майли Сайръс не само е по-известна от тях, а помогна на музиката им да достигне до младото поколение.
Освен всичко останало, Майли е актриса още от дете, а това означава, че тя и личният ѝ живот са обект на внимание от години. И това ѝ даде възможност да се възползва от богатата си и цветна история при пускането на сингъла Flowers.
Първо, сингълът беше пуснат в навечерието на рождения ден на бившия ѝ съпруг – Лиам Хемсуърт. Второ, припевът на песента перифразира When I Was Your Man от Бруно Марс – песен, която е била част от списъка с песни на сватбата на Майли и Лиам.
Макар и това да са основно слухове и конспирации, трябва да признаем, че съвпаденията приличат на активен и дори агресивен линк билдинг, който да даде тласък на сингъла. А това е пример за SEO ход и усет, които биха помогнали на Майли да бъде успешен SEO специалист.
В крайна сметка, днес определено се „класира“ по-високо от баща си и дори кръстницата си в интересите на меломаните.
Виж още: 5 причини да започнеш пътя си в дигиталния маркетинг със SoftUni Digital
Бионсе и маркетинговите стратегии
Ако в тази статия има един недостижим бизнес и маркетинг титан, то това е Бионсе. В нейната дългогодишна кариера сме я виждали как:
• Сама съблюдава пускането на албумите си;
• Превръща видеата си във визуален сторителинг;
• Изградила е една от най-устойчивите лични марки, превръщайки се в икона;
• Знае как да ангажира аудиторията си с помощта на социалните канали;
• Умее да подбира марките и артистите, с които осъществява успешни партньорства;
• Знае как да проведе турнетата и участията си за максимален успех (метафоричните кампании);
• Владее изкуството на конверсиите – не само защото е изключително харесвана и популярна, а защото знае как да създава ексклузивни оферти, и още.
Тази всестранност, внимание към детайла и стремеж към развитие са присъщи на маркетинг стратезите и маркетинг мениджърите. Способността да управляват много канали на комуникация, да следят резултатите и да залагат стратегии за подобряването им са само малка част от множеството им задължения.
Ако откриваш вдъхновение за собственото си развитие като маркетолог сред тези дами, сега е моментът да направиш първата крачка. Цялостната програма по дигитален маркетинг те очаква!