“SoftUni Digital беше обогатяващо преживяване“ – интервю с Ани Христова - SoftUni Digital
Loading...

“SoftUni Digital беше обогатяващо преживяване“ – интервю с Ани Христова

avatar Пламен Тотев 5 минути
“SoftUni Digital беше обогатяващо преживяване“ – интервю с Ани Христова

Ани Христова определя себе си като специалист в езиковото общуване, създаването на съдържание и адаптирането му към определена аудитория, в определен контекст и спрямо постигането на конкретна комуникативна цел.

След 20 години професионален опит в сферата на международните отношения и дипломацията, Ани взима решението да промени кариерния си път.

Днес тя успешно е постигнала желаната промяна, а първите стъпки към преквалификацията си предприема в цялостната програма по дигитален маркетинг на SoftUni Digital. Ако и ти търсиш ново кариерно начало в динамична и перспективна сфера, кандидатствай в SoftUni Digital.

Ето как и защо Ани избира маркетинг сферата и какво би те посъветвала, ако направиш същото:

От биотехнологични процеси до маркетинг

Ани се занимава с комуникационен и проектен менджмънт на транснационални изследователски и иновационни европроекти в консултантска компания, базирана в София, част от италиански холдинг.

“Образованието ми е интересен микс от две завършени магистратури по биотехнологични процеси и лингвистика от СУ "Св. Климент Охридски", както и една почти завършена магистърска програма по бизнес администрация в НБУ. Със сигурност обаче, изследването и наблюдаването на връзката между език, култура и общество и миксираното им влияние върху нашето възприятие за света, нагласи, стереотипи и манталитет, са моята голяма страст и ме определят като личност днес”, разказва тя.

И добавя още: „Тези знания са полезни и практически приложими във всички сфери на живота, но маркетинг комуникациите се оказват особено благодатна среда за прилагането им и експериментирането с различни подходи

Промяната е трудна, но необходима

„След около 20 години трудов опит в международните отношения и дипломатическия протокол, се намирах в период на известна неудовлетвореност от изчерпан потенциал за личностно и професионално развитие и започнах да обмислям варианти за смяна на сферата на работа“, споделя Ани.

По пътя си среща различни предизвикателства, но това не я отказва да преследва целта си.

„Процесът е доста труден, тъй като излизаш от зоната си на комфорт, от познатата среда и се впускаш в промяна, с множество неизвестни, а и без ясна визия какво ми се прави и с какви конкретни умения които имам, мога да се реализирам спрямо търсенето на пазара.

Най-страшно е осъзнаването, че притежаваш цял куп от "меки" умения, но не чак толкова голям е багажът ти от практически умения. Така или иначе, търсенето ми беше насочено предимно към сфери, в които едновременно да мога да се възползвам от дългогодишния ми опит в междукултурна и крос-културна среда на общуване и да развихря креативния си потенциал, с авторство върху проектите, по които работя.“

SoftUni Digital – точната програма в точното време

“Както казват хората, всичко се случва в точното време, на точното място. Докато се шляех из фейсбук пространството, ми попадна реклама на безплатния курс Marketing Basics на SoftUni Digital и това беше моментът, в който картинката, като че ли започна да се сглобява.”, разказва Ани.

Програмата по дигитален маркетинг на SoftUni Digital стартира с безплатен въвеждащ курс, който цели да те запознае с основните маркетинг концепции. Така първо се потапяш в сферата, за да прецениш дали тя е подходящата за теб.

“Докато учех бизнес администрация, най-доброто ми представяне беше точно по маркетинг и реших да си поприпомня някои неща с този безплатен курс. Нищо не губех, освен малко от свободните си летни вечери. Още повече, че лекциите се водеха онлайн, а ако случайно не можех да присъствам на живо, получавах достъп до видео-запис.

Стори ми се супер удобно, не се изискваше предварителна инвестиция и веднага се записах. Освен това, племенникът ми в продължение на няколко години посещаваше курсовете по програмиране на СофтУни и беше супер доволен. И така, колелото се завъртя. “

Пътят към професионална квалификация

След безплатния курс, Ани е още по-устремена да продължи да трупа знания в сферата на дигиталния маркетинг.

„SoftUni Digital ме привлече с добра оферта да продължа обучението си по digital marketing. И така, преминах през всички курсове на Marketing Fundamentals, което включваше Google Ads, SEO, Google Analytics, Content Marketing, Facebook Marketing, Email Marketing.

И както обикновено, апетитът идва с яденето - след тази програма, ми се прииска да придобия и професионална квалификация по едно от конкретните направления на дигиталния маркетинг и се записах и в Social Media Marketing модула, в който се запознах отблизо с Instagram Marketing, Facebook Marketing Advanced, Copywriting Secrets and Content Strategy.

Освен множеството познания, които придобих, преподавателите в програмата бяха изключително позитивни и зареждащи. Вдъхновяващ и същевременно окуражаващ беше и фактът, че "колегите" ми идваха от най-различни области на живота, места в страната и от чужбина, с разнообразни интереси, опит и възраст. Беше наистина обогатяващо изживяване обсъждането на теми и практически задания от различна културна, поколенческа и социална перспектива.“, споделя Ани.

След SoftUni Digital

“Обучението ми в SoftUni Digital оправда очакванията ми за ъпгрейд на маркетинговите ми познания, особено от гледна точка на възможностите, които digital предлага, както и в осъзнатото създаване на съдържание с цел постигане на определени метрики или промяна в поведението.

Като мениджър на комуникацията и дисеминацията на научни проекти, финансирани от ЕС, новопридобитите знания ме улесняват в изграждането на комуникационните стратегии и послания на проектите, за които отговарям, както и в управлението на социалните им мрежи, чрез създаването на целеви кампании, които са във взаимна свързаност с останалите дигитални канали, като уебсайт, нюзлетър, YouTube, а също и офлайн събития.”, разказва Ани.

И споделя: „Може да разгледате един от проектите, който разработва блокчейн базирана платформа за проследяемост на морската храна. Освен създаването на концепцията, рамката и потребителското преживяване на уебсайта, съм обобщила същността на проекта като съдържание, създавам нюзлетърите, промоционалните материали, както и управлявам петте социални канала.

Най-голямото предизвикателство тук е да убедиш партньорите, повечето от които са учени, да влязат в обувките на потребителското възприемане на информация, особено що се отнася до съдържание и послания, и освен чисто фактологическо представяне на данни, да се доверят на смисъла от създаване и на емоциална свързаност с продукта, който разработват - нещо, което приложихме при създаването на информационното видео и което прилагаме ежедневно при комуникацията ни в социалните акаунти.

В допълнение на тази работа, с новите си умения успявам да помагам и на приятели в създаването на стратегическо съдържание в социалните мрежи, за техни проекти, с цел повишаване на видимостта, разпознаваемостта, популярността и последователите, което в крайна сметка води и до увеличен брой продажби на техните продукти или услуги.“

Какво би те посъветвала Ани?

Бих посъветвала всеки да не се страхува от промяната, да вярва в способностите си, да има постоянството да преследва целите си и винаги да търси възможности за надграждане на знания и умения. Така човек се чувства винаги в крак с времето и поддържа младежки и бодър дух. А и може да се включва безпроблемно в разговори на всякакви теми, което е хубаво социално умение.

---

Ако и ти търсиш промяна и искаш да придобиеш ключови умения в дигиталната сфера, кандидатствай още днес в цялостната програма на SoftUni Digital!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.