“SoftUni Digital беше обогатяващо преживяване“ – интервю с Ани Христова
Ани Христова определя себе си като специалист в езиковото общуване, създаването на съдържание и адаптирането му към определена аудитория, в определен контекст и спрямо постигането на конкретна комуникативна цел.
След 20 години професионален опит в сферата на международните отношения и дипломацията, Ани взима решението да промени кариерния си път.
Днес тя успешно е постигнала желаната промяна, а първите стъпки към преквалификацията си предприема в цялостната програма по дигитален маркетинг на SoftUni Digital. Ако и ти търсиш ново кариерно начало в динамична и перспективна сфера, кандидатствай в SoftUni Digital.
Ето как и защо Ани избира маркетинг сферата и какво би те посъветвала, ако направиш същото:
От биотехнологични процеси до маркетинг
Ани се занимава с комуникационен и проектен менджмънт на транснационални изследователски и иновационни европроекти в консултантска компания, базирана в София, част от италиански холдинг.
“Образованието ми е интересен микс от две завършени магистратури по биотехнологични процеси и лингвистика от СУ "Св. Климент Охридски", както и една почти завършена магистърска програма по бизнес администрация в НБУ. Със сигурност обаче, изследването и наблюдаването на връзката между език, култура и общество и миксираното им влияние върху нашето възприятие за света, нагласи, стереотипи и манталитет, са моята голяма страст и ме определят като личност днес”, разказва тя.
И добавя още: „Тези знания са полезни и практически приложими във всички сфери на живота, но маркетинг комуникациите се оказват особено благодатна среда за прилагането им и експериментирането с различни подходи“
Промяната е трудна, но необходима
„След около 20 години трудов опит в международните отношения и дипломатическия протокол, се намирах в период на известна неудовлетвореност от изчерпан потенциал за личностно и професионално развитие и започнах да обмислям варианти за смяна на сферата на работа“, споделя Ани.
По пътя си среща различни предизвикателства, но това не я отказва да преследва целта си.
„Процесът е доста труден, тъй като излизаш от зоната си на комфорт, от познатата среда и се впускаш в промяна, с множество неизвестни, а и без ясна визия какво ми се прави и с какви конкретни умения които имам, мога да се реализирам спрямо търсенето на пазара.
Най-страшно е осъзнаването, че притежаваш цял куп от "меки" умения, но не чак толкова голям е багажът ти от практически умения. Така или иначе, търсенето ми беше насочено предимно към сфери, в които едновременно да мога да се възползвам от дългогодишния ми опит в междукултурна и крос-културна среда на общуване и да развихря креативния си потенциал, с авторство върху проектите, по които работя.“
SoftUni Digital – точната програма в точното време
“Както казват хората, всичко се случва в точното време, на точното място. Докато се шляех из фейсбук пространството, ми попадна реклама на безплатния курс Marketing Basics на SoftUni Digital и това беше моментът, в който картинката, като че ли започна да се сглобява.”, разказва Ани.
Програмата по дигитален маркетинг на SoftUni Digital стартира с безплатен въвеждащ курс, който цели да те запознае с основните маркетинг концепции. Така първо се потапяш в сферата, за да прецениш дали тя е подходящата за теб.
“Докато учех бизнес администрация, най-доброто ми представяне беше точно по маркетинг и реших да си поприпомня някои неща с този безплатен курс. Нищо не губех, освен малко от свободните си летни вечери. Още повече, че лекциите се водеха онлайн, а ако случайно не можех да присъствам на живо, получавах достъп до видео-запис.
Стори ми се супер удобно, не се изискваше предварителна инвестиция и веднага се записах. Освен това, племенникът ми в продължение на няколко години посещаваше курсовете по програмиране на СофтУни и беше супер доволен. И така, колелото се завъртя. “
Пътят към професионална квалификация
След безплатния курс, Ани е още по-устремена да продължи да трупа знания в сферата на дигиталния маркетинг.
„SoftUni Digital ме привлече с добра оферта да продължа обучението си по digital marketing. И така, преминах през всички курсове на Marketing Fundamentals, което включваше Google Ads, SEO, Google Analytics, Content Marketing, Facebook Marketing, Email Marketing.
И както обикновено, апетитът идва с яденето - след тази програма, ми се прииска да придобия и професионална квалификация по едно от конкретните направления на дигиталния маркетинг и се записах и в Social Media Marketing модула, в който се запознах отблизо с Instagram Marketing, Facebook Marketing Advanced, Copywriting Secrets and Content Strategy.
Освен множеството познания, които придобих, преподавателите в програмата бяха изключително позитивни и зареждащи. Вдъхновяващ и същевременно окуражаващ беше и фактът, че "колегите" ми идваха от най-различни области на живота, места в страната и от чужбина, с разнообразни интереси, опит и възраст. Беше наистина обогатяващо изживяване обсъждането на теми и практически задания от различна културна, поколенческа и социална перспектива.“, споделя Ани.
След SoftUni Digital
“Обучението ми в SoftUni Digital оправда очакванията ми за ъпгрейд на маркетинговите ми познания, особено от гледна точка на възможностите, които digital предлага, както и в осъзнатото създаване на съдържание с цел постигане на определени метрики или промяна в поведението.
Като мениджър на комуникацията и дисеминацията на научни проекти, финансирани от ЕС, новопридобитите знания ме улесняват в изграждането на комуникационните стратегии и послания на проектите, за които отговарям, както и в управлението на социалните им мрежи, чрез създаването на целеви кампании, които са във взаимна свързаност с останалите дигитални канали, като уебсайт, нюзлетър, YouTube, а също и офлайн събития.”, разказва Ани.
И споделя: „Може да разгледате един от проектите, който разработва блокчейн базирана платформа за проследяемост на морската храна. Освен създаването на концепцията, рамката и потребителското преживяване на уебсайта, съм обобщила същността на проекта като съдържание, създавам нюзлетърите, промоционалните материали, както и управлявам петте социални канала.
Най-голямото предизвикателство тук е да убедиш партньорите, повечето от които са учени, да влязат в обувките на потребителското възприемане на информация, особено що се отнася до съдържание и послания, и освен чисто фактологическо представяне на данни, да се доверят на смисъла от създаване и на емоциална свързаност с продукта, който разработват - нещо, което приложихме при създаването на информационното видео и което прилагаме ежедневно при комуникацията ни в социалните акаунти.
В допълнение на тази работа, с новите си умения успявам да помагам и на приятели в създаването на стратегическо съдържание в социалните мрежи, за техни проекти, с цел повишаване на видимостта, разпознаваемостта, популярността и последователите, което в крайна сметка води и до увеличен брой продажби на техните продукти или услуги.“
Какво би те посъветвала Ани?
Бих посъветвала всеки да не се страхува от промяната, да вярва в способностите си, да има постоянството да преследва целите си и винаги да търси възможности за надграждане на знания и умения. Така човек се чувства винаги в крак с времето и поддържа младежки и бодър дух. А и може да се включва безпроблемно в разговори на всякакви теми, което е хубаво социално умение.
---
Ако и ти търсиш промяна и искаш да придобиеш ключови умения в дигиталната сфера, кандидатствай още днес в цялостната програма на SoftUni Digital!