Първи стъпки с Google Data Studio - SoftUni Digital
Loading...

Първи стъпки с Google Data Studio

avatar Мария Вълчева 3 минути
Първи стъпки с Google Data Studio

Данните карат света да се върти. По-важното – помагат на бизнеса да се движи напред. Тяхната визуализация осигурява мощен инструмент, способстващ за по-доброто им и ефективно разбиране и презентиране. В предстоящият курс за напреднали Google Analytics Advanced - януари 2024 можеш да навлезеш в работата и с водещ инструмент за визуализация на данни, познат като Google Data Studio, а отскоро и като Looker Studio.

А в следващите редове ще научиш повече за инструмента, ще се запознаеш с основни негови функционалности, както и ще разгледаме класически сценарии за приложението му. В края на статията ще си готов да направиш следващата крачка към отключването на потенциала на данните си!

Какво е Google Data Studio?

Google Data Studio е безплатен инструмент, който ти позволява да оформиш и представиш данните, с които работиш, като персонализирани отчети и т.нар. табла (dashboard). Чрез него можеш да обединяваш данни от различни източници – Google Analytics, Google Sheets и дори такива, извън продуктите на Google.

Източник: Looker Studio

Способността да се обединява информация от различни източници осигурява по-цялостен поглед върху състоянието на бизнеса и резултатите, които постига. А инструментът ти позволява да споделиш данните по един интерактивен и динамичен начин, включително в реално време.

Тази гъвкавост превръща Looker Studio в безценен инструмент за бизнеси, които боравят с множество данни от различни източници. Чрез отчетите, компаниите могат да откриват зависимости по-лесно, да правят интересни изводи и да взимат подплатени от данни решения с повече увереност.

Всичко това е постижимо благодарение на набора от функционалности на Google Data Studio:

1. Интегриране на данните от няколко информационни източника;

2. Възможност за цялостно персонализиране на визията и дълбочината на отчетите;

3. Вградени примерни отчети за ускоряване на процеса по създаването им;

4. Възможност за колаборация между членовете на екипа в един и същ отчет;

5. Възможност за споделяне на докладите с по-широка аудитория, включително чрез функционалност за вграждането им в уеб страници;

6. Опростен и достъпен интерфейс, който позволява дори на хора с по-малко опит в събирането, анализа и визуализирането на данни да се възползват от цялостните способности на Looker Studio.

Източник: Looker Studio

Възможностите на инструмента обуславят и факта, че той може да играе централна роля в различен бизнес контекст. В следващите редове ще разгледаме и в кои сценарии приложението му е безценно.

Кога да използваш Google Data Studio?

Ето няколко примера как и защо Google Data Studio може да е безценен помощник, ако се занимаваш с анализ на данни за бизнеса и проследяване на представянето:

1. В контекста на онлайн търговията

Инструментът може фундаментално да измени начина, по който виждаш един e-commerce бизнес. Това се дължи на факта, че Google Data Studio ще ти позволи да проследиш на едно място потребителското поведение, продажбите, както и индивидуалното представяне на всеки продукт.

Тези и още показатели помагат да взимаш или да предлагаш информирани решения, когато става дума за залагане на маркетингови стратегии и управление на инвентара.

2. В провеждането на маркетингови кампании

Looker Studio ти позволява да проследяваш и анализираш представянето на различните си маркетингови кампании на едно място. Чрез него можеш да събираш и визуализираш разнообразие от метрики като конверсии, CTR, възвръщаемост и т.н. Така ще си способен да правиш по-ясни изводи във връзка с представянето на кампаниите, както и релевантни и подкрепени от данни предложения за промени.

Източник: Data Bloo via Looker Studio Gallery

3. Анализ на съдържанието и SEO-то

Инструментът ти позволява да визуализираш данните от трафика на сайта и представянето му в търсачката. Отчетите ти дават възможност да измерваш и представянето на различните ключови думи, органичния трафик и ранкирането на сайта, така че брандът да може да се ползва от по-ефективни SEO стратегии.

Освен това, чрез отчетите може да се проследи ефективността на създаваното съдържание и цялостната контент стратегия на марката. Това позволява да се измери и визуализира и ангажираността на аудиторията със създаваното съдържание.

4. Анализ на потребителското поведение

Google Data Studio позволява да се визуализират и демографски данни. Независимо от бизнес нишата, ще можеш да обединиш демографски данни и информация за потребителското поведение на едно място. Това ще позволи на бизнеса да придобие по-ясен и цялостен поглед върху аудиторията, елиминирайки множество догадки, касаещи потребителското поведение.

Всеки бизнес, разчитащ на данни, за да взима стратегически решения, може само да спечели от качественото и интерактивно визуализиране на информацията. Затова и овладяването на инструмент за визуализация като Google Data Studio, днес познат и като Looker Studio, може да е незаменимо конкурентно предимство. То е и сред тези, с които можеш да се сдобиеш в курса за напреднали Google Analytics Advanced - януари 2024. Запиши се още сега, очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.