Лекторите на SoftUni Digital - Мартин Желязков и митовете за SEO-то - SoftUni Digital
Loading...

Лекторите на SoftUni Digital - Мартин Желязков и митовете за SEO-то

avatar Мария Вълчева 4 минути
Лекторите на SoftUni Digital - Мартин Желязков и митовете за SEO-то

Мартин Желязков е SEO специалист и един от дългогодишните лектори в SoftUni Digital. Той е част от екипа на Netpeak вече 5 години и има огромен опит в SEO за онлайн магазини и корпоративни сайтове.

Участвал е в редица семинари и лекции, уебинари, мастър класове и конференции за дигитален маркетинг. Днес е едно от най-разпознаваемите лица на дигиталния маркетинг в България. С Мартин можеш да се срещнеш в някой от SEO курсовете, които се провеждат ежегодно в SoftUni Digital, като текущият такъв е SEO Website Architecture & Automations и е подходящ за напреднали.

Срещнахме се с Мартин Желязков, за да си поговорим откровено за една от най-големите мистерии на дигиталния маркетинг – оптимизацията за търсачки. Ето какво ни сподели той.

Какво, накратко, представлява SEO и само към търсещите машини ли е насочено или и към потребителите?

SEO e съкращение от Search Engine Optimization. Накратко представлява действия, които предприемаме с цел подобряване на класирането на вашия уеб сайт при търсене в търсещите машини. Това се постига чрез оптимизация на сайта ви, за да може той по-лесно да се индексира и да представя на потребителите нужната информация при конкретно търсене.

Оптимизацията за търсачки е изцяло насочена към потребителите, тъй като основната цел е да се предостави нужната информация според от конкретното търсене. Ако вашият сайт предлага тази информация, то това е супер, но не е достатъчно само по себе си. Нужно е да знаем и какви действия трябва да предприемем, за да го класираме още по-напред при търсене в Google.

Google използва над 200+ сигнала за класиране в своя алгоритъм. SEO може да се раздели на четири основни категории:

1. On-Page SEO - оптимизация на съдържание, meta тагове, SEO съдържание;

2. Off-Page SEO - изграждане на висококачествени препратки към вашия уебсайт или така наречените линкбилдинг процеси;

3. Technical SEO - всички нужни технически действия за по-добро обхождане и индексиране на всички страници на вашия уебсайт;

4. UX - начинът, по който потребителите взаимодействат със сайта ви, помага на Google да разбере дали вашата страница е подходяща за конкретно търсене.

Защо е важно да включим SEO в маркетинг микса на нашия бизнес?

SEO е изключително важен аспект за бизнеса, защото ще помогне на сайта да подобри своето класиране в търсещите машини, а оттам и ще доведе до по-голям брой посетители и продажби. То спомага за увеличаването на нивото на разпознаване на бранда, което означава, че търсещите машини ще смятат сайта за по-значим и доверен спрямо конкурентите, които не залагат на SEO.

В крайна сметка, оптимизацията за търсачки е неизменна част от всеки бизнес, който иска да спомогне за по-добрата видимост на сайта си в резултатите от търсенето.

Ще споделиш ли един мит за работата с SEO, който си чувал, а практиката ти е показала нещо различно?

Съществуват няколко основни мита за SEO, които влияят върху хората, които все още не са имали допир до SEO, и винаги са ме разсмивали. Ще изброя част от тях:

SEO is dead - няма как да е мъртво или да изчезне като професия, или като начин за подобряване на бизнес показатели. SEO не се е появило, защото се е появил Google. Той съществува като основа на всичко останало и може да участва самостоятелно както в търсещите машини - Google, Yandex, Bing и т.н., така и в сайтове като YouTube, Аmazon (SEO for Youtube и др.) и в мобилните приложения (ASA, ASO) и в много други направления. Този канал не е взаимнозаменяем с нито един друг канал, защото представлява дългосрочен процес с най-добрата възможна възвръщаемост на инвестициите спрямо всички останали канали. Може да съществува самостоятелно, но е най-добре да се възползвате от целия маркетинг микс.

SEO е само за програмисти - абсолютно невярно. Има много аспекти в SEO, които изискват базови познания по програмиране, но те не са задължителни. Има аспекти, които са свързани с автоматизиране на процесите в SEO, за което говорим и по време на курса SEO Website Architecture & Automations, но за това също не е нужно да си програмист. Техническите умения винаги могат да бъдат плюс, но не са задължителни, за да бъдете добър SEO специалист.

В SEO резултатите идват много по-бавно - този мит е верен донякъде, но това не може и не трябва да е спирачка за работата по сайта или за допълнителни активности по оптимизацията му. SEO оптимизацията е много сериозен дългосрочен процес, но е доказано, че с времето има много по-добра възвръщаемост на инвестициите. Ако спрете да инвестирате пари в платена реклама, то резултатите също ще спрат веднага. Ако спрете да инвестирате в SEO, то няма да изчезне, но резултатите ще продължат да се виждат. С времето ще отслабва ефектът, но няма да изчезне напълно като канал, който носи приходи.

SEO е само за големи компании - абсолютно невярно. Всяка компания, независимо от нейния размер, може да използва органичния канал като допълнителен източник на приходи и потребители. Практиката доказва, че добре оптимизиран малък бизнес може да надмине в търсещите машини дори и най-големите си директни конкуренти.

Откъде да започнат начинаещите в SEO-то?

В SEO курса на SoftUni Digital всеки може да усвои нужните базови знания и умения относно правилните действия за по-доброто органично класиране на един уебсайт и бизнес. Това е абсолютно практически насочен курс, чиято основна цел е да представи всичко нужно за старт на кариера в SEO.

А ако вече сте навлезли в материята, не пропускайте възможността да се запишете и за advanced обучението по SEO архитектура и автоматизации.

Какво би посъветвал бъдещите курсисти?

Да не се предават, да бъдат амбициозни и нахъсани, а всичко останало ще дойде с времето. Няма нещо, което, подкрепено с добро желание, да не доведе до постигането на успехи!

---

Ако и ти си готов да задълбочиш познанията си по SEO и виждаш неоспоримите му ползи за бизнеса, не пропускай курса за напреднали SEO Website Architecture & Automations. Очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.