6 добри практики за Instagram маркетинг през 2023
Instagram се променя непрекъснато, за да отговори на конкуренцията и да остане сред предпочитаните социални мрежи. А това налага промяна и на тактиките ти при позициониране в платформата. Запиши се още днес за практическия курс Instagram Marketing – януари 2023 и се подготви да развиваш успешен профил. По повод наближаващия старт на обучението, днес ще ти споделя някои добри практики, които могат да ти помогнат да разраснеш аудиторията си в платформата, а по време на курса, експертът ще ти даде и практическите умения за целта.
1. SMART целеполагане за Instagram
Веднъж вече сме говорили подробно за това какво представляват SMART целите – можеш да намериш статията в блога. Те са приложими към създаването на всякакъв тип съдържание и това в Instagram не прави изключение. Трябва да са ясни, измерими и да съобразени с причините, поради които използваш платформата.
2. Консистентна визия и високо качество
Instagram е визуална платформа. Ако искаш да привлечеш внимание и да постигнеш растеж, трябва да изградиш и поддържаш консистентна визия, съответстваща на бранда ти. Освен това, качеството на снимките и видеата ти трябва да бъде високо, за да могат да се откроят и да привличат интереса на аудиторията.
Източник: @the.orange.home
3. Какво иска аудиторията?
Това, което смятаме като маркетолози, често се различава от това, което мисли и иска аудиторията. Нейното поведение спрямо съдържанието ти ще ти подскаже какво искат да научат и какво искат да виждат от профила ти последователите. Информацията, която можеш да получиш от analytics инструментите на Instagram, ще ти помогне да откриеш правилната посока.
4. Точното съдържание в точния момент
За да развиваш успешен Instagram профил, едно от най-важните неща е да публикуваш съдържание непрекъснато. Затова две от добрите практики, които специалистите със социалната мрежа прилагат, са:
• Откриване на точното време за публикуване – analytics информацията ти позволява да си направиш изводи по кое време и в кои дни съдържанието ти достига най-много хора и кога аудиторията ти е най-активна. За всеки бизнес и ниша това са различни моменти, а достигането им е плод на множество експерименти и тестове.
• Планиране на съдържанието – знаейки кои са най-удачните моменти да публикуваш, можеш да започнеш да планираш съдържанието си предварително, понякога дори месеци напред. Можеш да създадеш график за публикуване, използвайки голямо разнообразие от инструменти. Така ще можеш и предварително да обхванеш с поглед цялото съдържание, което ще публикуваш в Instagram, да видиш дали има пропуски и дали комбинацията от типовете постове е добра.
Източник: HootSuite
5. Комуникация с аудиторията
Отдавна вече не е достатъчно просто да публикуваш регулярно съдържание, отговарящо на бранда ти. Последователите очакват от теб да комуникираш с тях, да отговаряш на съобщения и коментари. Колкото повече се разраства профила ти, толкова по-необходими стават инструменти, които да помогнат да оптимизираш комуникацията с последователи.
Освен това, аудиторията иска да знае, че обръща внимание на истински хора. Особено когато говорим за видеа в Story или Reels – покажи себе си и колегите си, покажи духа на екипа и покажи на аудиторията, че следват хора точно като тях.
Източник: SemRush
6. Следене на промените
Както споменах още в началото, Instagram се променя непрекъснато, за да отговаря на конкуренцията. Колкото по-отблизо следиш за тези промени и нововъведения, толкова по-бързо ще можеш да се нагаждаш към тях и да ги включваш в маркетинговите си дейности, изпреварвайки собствената си конкуренция.
Овладяването на тънкостите в Instagram – от органичното представяне до успешните рекламни кампании, изисква много отдаденост и внимание към детайла. Днес качественото и ангажиращо съдържание може да те постави едни гърди пред конкуренцията, а за да си успешен content creator не е достатъчно просто да правиш красиви снимки и смешни видеа.
Затова и предстоящият курс е толкова практически ориентиран. Той ти дава необходимите инструменти, познания и умения да започнеш да развиваш Instagram профил успешно. Ако това е социалната мрежа, в която искаш да се позиционираш добре, запиши се за Instagram Marketing – януари 2023 ТУК още днес. Очакваме те!