6 добри практики за Instagram маркетинг през 2023 - SoftUni Digital
Loading...

6 добри практики за Instagram маркетинг през 2023

avatar Мария Вълчева 3 минути
6 добри практики за Instagram маркетинг през 2023

Instagram се променя непрекъснато, за да отговори на конкуренцията и да остане сред предпочитаните социални мрежи. А това налага промяна и на тактиките ти при позициониране в платформата. Запиши се още днес за практическия курс Instagram Marketing – януари 2023 и се подготви да развиваш успешен профил. По повод наближаващия старт на обучението, днес ще ти споделя някои добри практики, които могат да ти помогнат да разраснеш аудиторията си в платформата, а по време на курса, експертът ще ти даде и практическите умения за целта.

1. SMART целеполагане за Instagram

Веднъж вече сме говорили подробно за това какво представляват SMART целите – можеш да намериш статията в блога. Те са приложими към създаването на всякакъв тип съдържание и това в Instagram не прави изключение. Трябва да са ясни, измерими и да съобразени с причините, поради които използваш платформата.

2. Консистентна визия и високо качество

Instagram е визуална платформа. Ако искаш да привлечеш внимание и да постигнеш растеж, трябва да изградиш и поддържаш консистентна визия, съответстваща на бранда ти. Освен това, качеството на снимките и видеата ти трябва да бъде високо, за да могат да се откроят и да привличат интереса на аудиторията.

Източник: @the.orange.home

3. Какво иска аудиторията?

Това, което смятаме като маркетолози, често се различава от това, което мисли и иска аудиторията. Нейното поведение спрямо съдържанието ти ще ти подскаже какво искат да научат и какво искат да виждат от профила ти последователите. Информацията, която можеш да получиш от analytics инструментите на Instagram, ще ти помогне да откриеш правилната посока.

4. Точното съдържание в точния момент

За да развиваш успешен Instagram профил, едно от най-важните неща е да публикуваш съдържание непрекъснато. Затова две от добрите практики, които специалистите със социалната мрежа прилагат, са:

Откриване на точното време за публикуване – analytics информацията ти позволява да си направиш изводи по кое време и в кои дни съдържанието ти достига най-много хора и кога аудиторията ти е най-активна. За всеки бизнес и ниша това са различни моменти, а достигането им е плод на множество експерименти и тестове.

Планиране на съдържанието – знаейки кои са най-удачните моменти да публикуваш, можеш да започнеш да планираш съдържанието си предварително, понякога дори месеци напред. Можеш да създадеш график за публикуване, използвайки голямо разнообразие от инструменти. Така ще можеш и предварително да обхванеш с поглед цялото съдържание, което ще публикуваш в Instagram, да видиш дали има пропуски и дали комбинацията от типовете постове е добра.

Източник: HootSuite

5. Комуникация с аудиторията

Отдавна вече не е достатъчно просто да публикуваш регулярно съдържание, отговарящо на бранда ти. Последователите очакват от теб да комуникираш с тях, да отговаряш на съобщения и коментари. Колкото повече се разраства профила ти, толкова по-необходими стават инструменти, които да помогнат да оптимизираш комуникацията с последователи.

Освен това, аудиторията иска да знае, че обръща внимание на истински хора. Особено когато говорим за видеа в Story или Reels – покажи себе си и колегите си, покажи духа на екипа и покажи на аудиторията, че следват хора точно като тях.

Източник: SemRush

6. Следене на промените

Както споменах още в началото, Instagram се променя непрекъснато, за да отговаря на конкуренцията. Колкото по-отблизо следиш за тези промени и нововъведения, толкова по-бързо ще можеш да се нагаждаш към тях и да ги включваш в маркетинговите си дейности, изпреварвайки собствената си конкуренция.

Овладяването на тънкостите в Instagram – от органичното представяне до успешните рекламни кампании, изисква много отдаденост и внимание към детайла. Днес качественото и ангажиращо съдържание може да те постави едни гърди пред конкуренцията, а за да си успешен content creator не е достатъчно просто да правиш красиви снимки и смешни видеа.

Затова и предстоящият курс е толкова практически ориентиран. Той ти дава необходимите инструменти, познания и умения да започнеш да развиваш Instagram профил успешно. Ако това е социалната мрежа, в която искаш да се позиционираш добре, запиши се за Instagram Marketing – януари 2023 ТУК още днес. Очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.