Тенденции при Influencer маркетинга през 2018
1. Все повече брандове ще се обърнат към Influencer маркетинга
Според Launchmetrics, при проведено допитване 88% от допитаните PR професионалисти отбелязват, че influencer маркетинг стратегиите, които са приложили са изключително ефективни по отношение на привличане на вниманието. Това се доказва и чрез по-косвени проверки. Само за пример: самото търсене на словосъчетанието “Influencer marketing” в търсачките е нараснало над 90 пъти спрямо 2013 г. Този резултат се дължи най-вече на това, че компаниите търсят популярни хора, с които да си партнират и по този начин да увеличат продажбите си.
2. Micro-influencer-ите ще стават все по-предпочитани
Начинът, по който работят брандовете със самите influencer-и, също претърпява промени през настоящата година. Вече се забелязва повишен интерес на търговските марки към т.нар. „микро-инфлуенсъри“ – по-малко популярни личности, с по-малък брой последователи. Те стават предпочитани заради по-високата си активност, както и заради по-ниските суми, които искат.
Това, разбира се, не означава, че компаниите ще спрат да се изкушават и да използват услугите на „макро-инфлуенсъри“, но те обикновено имат по-ниска активност, разчитайки на придобитата вече слава. Предимството на „микро-инфлуенсърите“ в случая е, че техните последователи им гласуват доверие, най-вече заради това, че ги виждат като по-автентични и обикновени хора. Опция също така е и комбинирането на двата типа инфлуенсъри.
3. Брандовете търсят дългосрочни взаимоотношения със социалните инфлуенсъри
78% от компаниите, които са провели influencer кампания през 2016 г., споделят че са работили със съответните популярни личности над година! Явно различните компании осъзнават ползите от сътрудничеството с хора, популярни в социалните мрежи. За да бъде то обаче максимално изгодно и за двете страни, то трябва:
- Двете страни да договорят очакванията и задълженията от самото начало;
- Да договорят кога и как точно ще се оповести партньорството;
- Компаниите да позволят креативна свобода по отношение на публикациите на инфлуенсърите;
- Компаниите да разглеждат самия бранд, който са си създали инфлуенсърите, като свой собствен;
4. Influencer-ите могат да промотират брандове по няколко канала
Едно ефективно работещо партньорство с influencer може да включва промотиране посредством повече от един посреднически канал/социална медия. Във връзка с това, очакванията за influencer маркетинга през настоящата година, са той да става все по-усложнен.
За пример – един influencer в социалните медии, който промотира шалове, може също така да ги промотира и на блога си, да ги сподели като „част от техния външен вид за деня“ в Instagram и да добави кратко видео, в което да говори за това в Snapchat. По този начин пред неговата публика по различни канали и начини се промотира един и същи продукт, което обаче му придава по-голяма автентичност т.е. по-този начин се тушира ефекта на форсираната реклама, даденият продукт изглежда като истинска и неизменна част от ежедневието на influencer-a, а не като изкуствена сцена, заснета с единствената цел да ви покаже продукта.
Influencer маркетингът е сравнително нова ниша в дигиталния маркетинг и има своите тънкости и детайли. Най-добрият начин да се запознаете с тях е нашият курс „Influencer Marketing for Brands“. Очакваме ви!