Тенденции при Influencer маркетинга през 2018 - SoftUni Digital
Loading...

Тенденции при Influencer маркетинга през 2018

avatar Георги Кацаров 2 минути
Тенденции при Influencer маркетинга през 2018

1. Все повече брандове ще се обърнат към Influencer маркетинга


Според Launchmetrics, при проведено допитване 88% от допитаните PR професионалисти отбелязват, че influencer маркетинг стратегиите, които са приложили са изключително ефективни по отношение на привличане на вниманието. Това се доказва и чрез по-косвени проверки. Само за пример: самото търсене на словосъчетанието “Influencer marketing” в търсачките е нараснало над 90 пъти спрямо 2013 г. Този резултат се дължи най-вече на това, че компаниите търсят популярни хора, с които да си партнират и по този начин да увеличат продажбите си.

2. Micro-influencer-ите ще стават все по-предпочитани


Начинът, по който работят брандовете със самите influencer-и, също претърпява промени през настоящата година. Вече се забелязва повишен интерес на търговските марки към т.нар. „микро-инфлуенсъри“ – по-малко популярни личности, с по-малък брой последователи. Те стават предпочитани заради по-високата си активност, както и заради по-ниските суми, които искат.

Това, разбира се, не означава, че компаниите ще спрат да се изкушават и да използват услугите на „макро-инфлуенсъри“, но те обикновено имат по-ниска активност, разчитайки на придобитата вече слава. Предимството на „микро-инфлуенсърите“ в случая е, че техните последователи им гласуват доверие, най-вече заради това, че ги виждат като по-автентични и обикновени хора. Опция също така е и комбинирането на двата типа инфлуенсъри.

3. Брандовете търсят дългосрочни взаимоотношения със социалните инфлуенсъри


78% от компаниите, които са провели influencer кампания през 2016 г., споделят че са работили със съответните популярни личности над година! Явно различните компании осъзнават ползите от сътрудничеството с хора, популярни в социалните мрежи. За да бъде то обаче максимално изгодно и за двете страни, то трябва:
- Двете страни да договорят очакванията и задълженията от самото начало;
- Да договорят кога и как точно ще се оповести партньорството;
- Компаниите да позволят креативна свобода по отношение на публикациите на инфлуенсърите;
- Компаниите да разглеждат самия бранд, който са си създали инфлуенсърите, като свой собствен;

4. Influencer-ите могат да промотират брандове по няколко канала


Едно ефективно работещо партньорство с influencer може да включва промотиране посредством повече от един посреднически канал/социална медия. Във връзка с това, очакванията за influencer маркетинга през настоящата година, са той да става все по-усложнен.

За пример – един influencer в социалните медии, който промотира шалове, може също така да ги промотира и на блога си, да ги сподели като „част от техния външен вид за деня“ в Instagram и да добави кратко видео, в което да говори за това в Snapchat. По този начин пред неговата публика по различни канали и начини се промотира един и същи продукт, което обаче му придава по-голяма автентичност т.е. по-този начин се тушира ефекта на форсираната реклама, даденият продукт изглежда като истинска и неизменна част от ежедневието на influencer-a, а не като изкуствена сцена, заснета с единствената цел да ви покаже продукта.


Influencer маркетингът е сравнително нова ниша в дигиталния маркетинг и има своите тънкости и детайли. Най-добрият начин да се запознаете с тях е нашият курс „Influencer Marketing for Brands“. Очакваме ви!
Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.