Какво е e-commerce?
Когато чуете термина „e-commerce“, най-вероятно си представяте онлайн магазин, който постоянно предлага нови оферти, продукти, услуги и т.н. В действителност зад успешната електронна търговия стои дълбока маркетингова стратегия, която има своите фундаменти и като всяко качествено нещо изисква време за да се разгърне и да започне да дава своите плодове.
E-commerce всъщност не е някаква лъскава новост, временна прищявка породена от някой текущ моден тренд, а е отдавна установена практика за по-ефективно предлагане на стоки на потребителите. Началото на електронната търговия може да се открие в края на 70-те години на ХХ-ти век и по-точно 1979 г., когато човек на име Майкъл Оудрич свързва телефона си с домашния си телевизор, за да създаде това, което ще бъде гръбнака на TV шопинг манията през 80-те и 90-те. По този начин феноменът „електронна търговия“ възниква още преди масовото разпространение на интернет.
Светът, разбира се, се променя и днес понятието „e-commerce“ е неразривно свързано с интернет, дигиталния маркетинг и всички съпътстващи ги технологии и инструменти. Някои от най-популярните e-commerce начинания на интернет епохата включват:
- Amazon - едва ли има нужда да обясняваме какво представлява Amazon, каква е неговата дейност и така нататък. Това, което може би ще ви е интересно да научите за Amazon е, че стартира дейността си през 1995 г., но компанията излиза на печалба едва през 2003 г. Днес Amazon е най-големият онлайн магазин, а неговият собственик – Джеф Безос – сред най-богатите хора в света.
- PayPal е друг пример за успешно начинание в сферата на e-commerce. Това, което прави тази услуга специална е, че чрез нея не ви се налага да излагате на риск информацията за своята сметка. Днес PayPal е в сред топ разплащателните системи. Транзакции на стойност над 4000 долара се извършват всяка секунда през нея.
Мнозина от вас вероятно гледат сериали и филми, в платформи като Netflix. Това също е форма на e-commerce, чиито корени могат да се открият в преминаването на големия ритейлър „Blockbuster“ в онлайн вариант. E, “Blockbuster” отдавна е в историята, но платформи като RedBox и Netflix ни показват, че в този модел все още има хоризонти за покоряване.
Значението не електронната търговия се увеличава непрекъснато, затова ако искате да придобиете умения по отношение на това, как да планирате, анализирате и развивате онлайн магазини, запишете се още днес на курса „E-commerce“. Очакваме ви!