Какво е e-commerce? - SoftUni Digital
Loading...

Какво е e-commerce?

avatar Георги Кацаров 1 минута
Какво е e-commerce?

Когато чуете термина „e-commerce“, най-вероятно си представяте онлайн магазин, който постоянно предлага нови оферти, продукти, услуги и т.н. В действителност зад успешната електронна търговия стои дълбока маркетингова стратегия, която има своите фундаменти и като всяко качествено нещо изисква време за да се разгърне и да започне да дава своите плодове.

E-commerce всъщност не е някаква лъскава новост, временна прищявка породена от някой текущ моден тренд, а е отдавна установена практика за по-ефективно предлагане на стоки на потребителите. Началото на електронната търговия може да се открие в края на 70-те години на ХХ-ти век и по-точно 1979 г., когато човек на име Майкъл Оудрич свързва телефона си с домашния си телевизор, за да създаде това, което ще бъде гръбнака на TV шопинг манията през 80-те и 90-те. По този начин феноменът „електронна търговия“ възниква още преди масовото разпространение на интернет.

Светът, разбира се, се променя и днес понятието „e-commerce“ е неразривно свързано с интернет, дигиталния маркетинг и всички съпътстващи ги технологии и инструменти. Някои от най-популярните e-commerce начинания на интернет епохата включват:

  • Amazon - едва ли има нужда да обясняваме какво представлява Amazon, каква е неговата дейност и така нататък. Това, което може би ще ви е интересно да научите за Amazon е, че стартира дейността си през 1995 г., но компанията излиза на печалба едва през 2003 г. Днес Amazon е най-големият онлайн магазин, а неговият собственик – Джеф Безос – сред най-богатите хора в света.
  • PayPal е друг пример за успешно начинание в сферата на e-commerce. Това, което прави тази услуга специална е, че чрез нея не ви се налага да излагате на риск информацията за своята сметка. Днес PayPal е в сред топ разплащателните системи. Транзакции на стойност над 4000 долара се извършват всяка секунда през нея.

Мнозина от вас вероятно гледат сериали и филми, в платформи като Netflix. Това също е форма на e-commerce, чиито корени могат да се открият в преминаването на големия ритейлър „Blockbuster“ в онлайн вариант. E, “Blockbuster” отдавна е в историята, но платформи като RedBox и Netflix ни показват, че в този модел все още има хоризонти за покоряване.

Значението не електронната търговия се увеличава непрекъснато, затова ако искате да придобиете умения по отношение на това, как да планирате, анализирате и развивате онлайн магазини, запишете се още днес на курса „E-commerce“. Очакваме ви!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.