Успешното управление на дигитални маркетинг кампании с Георги Малчев и Иван Пантелеев - SoftUni Digital
Loading...

Успешното управление на дигитални маркетинг кампании с Георги Малчев и Иван Пантелеев

avatar Катерина Костадинова 4 минути
Успешното управление на дигитални маркетинг кампании с Георги Малчев и Иван Пантелеев

Дигиталният маркетинг е ключов компонент от технологичната революция, която се случва в съвременния свят, в който живеем. Той е необходим вече за всеки успешен бизнес, а постигането на добри резултати пък зависи от правилното управление на дигиталните маркетингови кампании. Днес сме събрали двамата лектори от курса Digital Campaign Management - Георги Малчев и Иван Пантелеев, всеки от които с богат опит в областта и с готовност да предаде на курсистите най-добрите практики и техники за управление на кампании - от началото до края. В следващите редове ще научите защо присъствието на компаниите в дигиталната среда е ключово за успеха им, какъв е процесът по мениджмънт на дигитална кампания, както и какво да очакваме от предстоящия този месец курс!

Защо присъствието на бизнеса в дигиталната среда е ключово за успешното му функциониране в 21 век?

Иван: Защото открива допълнителни ползи и възможности за аудитории, които намират тази среда за по-лесна, удобна и полезна за комуникация с този бизнес и неговия продукт/услуга. Това, в допълнение, дава възможност на този бизнес да доразвие своето ключово предимство и допълни своите бизнес процеси, така че те да му дадат по-дълъг жизнен цикъл и завладяване на по-млада и прогресивна аудитория. И в синхрон с развитието на технологиите и достъпността на интернет и смарт телефони, вече има по-широка аудитория, която може да се достига и включва в потребителската фуния.

Жоро: Краткият отговор е - защото вече говорим за маркетинг в дигиталната ера. И какво се казва в Маркетинг 4.0 на Филип Котлър - вече не говорим даже за центриран на потребителите маркетинг, а за човешки маркетинг. Това означава, че потребителите вече са част от много различни общности. Че са свикнали да отговарят на своите нужди мигновено - чрез действие на дигитално устройство. И защото, за съжаление - както е посочено в книгата, която е направо учебник по маркетинг, и то не в 21 век, а в 2019 година - сме в ерата на разсеяните потребители. А това означава да не се радваме на много гледания на видеа или на много кликове - ако не сме сигурни, че имаме пътека на хората да извлекат реална полза. Замислете се - ако днес сте прекарали повече от 20 минути в социалните мрежи - кои са нещата, които сте запомнили?

Дигиталният маркетинг – защо е по-добър от традиционния?

Жоро: аз бих казал така - маркетингът винаги е бил управленска функция как да идентифицираме, планираме задоволяването и да задоволим кокретни нужни на конкретни потребители по печеливш за фирмата начин. В ерата на дигиталния маркетинг е страхотно, че имаме толкова много неща:
- възможност да тестваме в рамките на ден, а по-някога и по-бързо - аудитории, интерес, поведение, канал, решение…; 
- можем бързо да скалираме работещите неща и да надграждаме комуникации и канали;
- можем да развиваме лоялност по уникален начин;
- можем да стартираме пътеките на потребителите с толкова много формати на съдържание и опции за взаимодействия;
- можем да тестваме, пренастройваме и надграждаме кампаниите почти в реално време;
И да - вече имаме и нова фаза, т.нар. ASK фаза - потребителите сами намират информация. И трябва и тя да се планира, ако е релевантна за нашия бизнес или за клиентите, които обслужваме.

Иван: бих казал, че той вече допълва традиционния и се интегрира към бизнес процесите на една компания. Това, което позволява този вид маркетинг, е възможността за по-добър, бърз и качествен анализ на по-голямо количество данни. В тази връзка и управляване на потребителската пътека и по-ефективния начин на инвестиране на маркетинг бюджети.

Мениджмънт на дигитална маркетинг кампания – какво е най-важното, което трябва да знаем?

Иван: интегриране на маркетинга към процесите в една компания, правилният анализ на маркетинг статистиките и управляване на динамиката на маркетинг кампаниите през периода на годината.

Жоро: Всичко е предположение в маркетинга. Както казвам на лекциите - за потребители, за техните нужди/проблеми, за решението ни за тези нужди, за прилагането на решението на тези нужди. Много е важно да знаем кое е валидирана маркетинг информация (на база на реално поведение на потребителите), както и кое е предположение. Както казвам - какво знаем, че знаем > Какво знаем, че не знаем? Как ще валидираме информацията?

С какво ще се запознаят и какви нови умения ще придобият студентите, които се включат в курса Digital Campaign Management?

Иван: Това, което целим да представим по време на курса, е:
- Правилният анализ на бизнес модел на една компания и важните точки, които трябва да се анализират за навлизане в дигиталното пространство;
- Анализ на процесите, през които минава провеждането на една кампания и интегрирането към маркетинг стратегията на компанията;
- Фази на анализ, места и начин на подобрение по време на провеждане на една кампания;
- Добри примери от клиенти с конкретни кампании и проведени активации


Жоро: Аз ще представя, в допълнение на Иван - какво може да “гръмне” в една кампания. Както и подхода на геймификация - прилагане на игрови механики с цел промяна на поведението на потребителите. Надявам се след курса да има по-малко кампании тип “Есе”, а да има наистина смислено самосегментиране на таргет потребителите. Надявам се да има и по-малко кампании тип “Каква награда сме скрили в поста” и да се налага да подсказваме на потребителите :)


Ако искате да навлезете в дълбочина в процеса по създаване и управляване на успешни дигитални кампании, да придобиете умения за анализ на ситуации, формулиране на маркетингова цел, създаване на маркетинг бриф и планиране на кампания - запишете се за курса Digital Campaign Management от ТУК.

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.