4 възможности, които ви предоставя Google Analytics
Основата на съвременния дигитален маркетинг е измерването на всички най-разнообразни статистики, които дигиталния свят записва и съхранява – от къде идват потребителите, кое или какво ги е довело на страницата ни, през кой канал, как взаимодействат със сайта ни, кое им харесва и кое – не, колко време прекарват в различните секции на даден сайт и съответно кои от тях са най-успешни и т.н. За да измервате всички тези разнообразни статистики вие имате нужда от универсален инструмент, който обаче е подходящ и за по-фина и детайлна работа. Имате нужда от Google Analytics. Какво по-точно можете да постигнете с него?
1. Резултати в реално време
Google Analytics може да ви помогне да видите какво се случва с вашия уебсайт и как се представя той, в реално време. Анализа включва и устройствата, през които потребителите комуникират със сайта ви, така че вие да прецените от кой тип устройства имате по-голям поток и съответно да оптимизирате допълнително сайта си за още по-добро представяне.
2. Проследяване на трафика
Когато потребителите ви идват от множество различни канали, за вас е наистина важно да измерите конверсията на всеки от каналите отделно. Имате достъп до тези данни за трафика в раздела "Acquisition (Придобиване)". Отчетите там ви показват от кой канал идват най-много потребители - органично търсене, директен трафик, от социалните мрежи или препратен трафик. В тези отчети също така може да видите процента на конверсии/реализации от електронна търговия, така че да разберете съотношението между транзакции и посетители на сайта.
3. Показва данни за отделните страници
Ако работите в сферата на електронната търговия, за вас е от огромно значение да знаете уникалните посещения за най-важните страници от вашия сайт. Това ви помага да проследите и да решите специфични проблеми, които могат да възникнат с отделните страници.
4. ”Фунийно” визуализиране на данните
Когато сте си поставили някаква по-глобална цел, вие очаквате от Google Analytics да ви покаже етапите, на които отпадат хора, както и да ги анализирате. Именно това е идеята на отчета „Визуализация на фуниите“. Това е графика, която ви показва от началото до края на вашата цел как се движат потоците от потребители – на кои стъпки намаляват (т.е. се отказват и напускат сайта ви) и колко души от първоначално влезлите успяват да преминат успешно през всички стъпки (т.е. да осъществят покупка). Всички тези данни са от критична важност за електронната търговия.
Ако искате да навлезете в работата с Google Analytics по един професионален начин – запишете се още днес на курса „Google Analytics - април 2019“. Той предлага компактна програма, с изцяло практическа насоченост. Запишете се още днес!