4 възможности, които ви предоставя Google Analytics - SoftUni Digital
Loading...

4 възможности, които ви предоставя Google Analytics

avatar Георги Кацаров 2 минути
4 възможности, които ви предоставя Google Analytics

Основата на съвременния дигитален маркетинг е измерването на всички най-разнообразни статистики, които дигиталния свят записва и съхранява – от къде идват потребителите, кое или какво ги е довело на страницата ни, през кой канал, как взаимодействат със сайта ни, кое им харесва и кое – не, колко време прекарват в различните секции на даден сайт и съответно кои от тях са най-успешни и т.н. За да измервате всички тези разнообразни статистики вие имате нужда от универсален инструмент, който обаче е подходящ и за по-фина и детайлна работа. Имате нужда от Google Analytics. Какво по-точно можете да постигнете с него?

1. Резултати в реално време

Google Analytics може да ви помогне да видите какво се случва с вашия уебсайт и как се представя той, в реално време. Анализа включва и устройствата, през които потребителите комуникират със сайта ви, така че вие да прецените от кой тип устройства имате по-голям поток и съответно да оптимизирате допълнително сайта си за още по-добро представяне.

2. Проследяване на трафика

Когато потребителите ви идват от множество различни канали, за вас е наистина важно да измерите конверсията на всеки от каналите отделно. Имате достъп до тези данни за трафика в раздела "Acquisition (Придобиване)". Отчетите там ви показват от кой канал идват най-много потребители - органично търсене, директен трафик, от социалните мрежи или препратен трафик. В тези отчети също така може да видите процента на конверсии/реализации от електронна търговия, така че да разберете съотношението между транзакции и посетители на сайта.

3. Показва данни за отделните страници

Ако работите в сферата на електронната търговия, за вас е от огромно значение да знаете уникалните посещения за най-важните страници от вашия сайт. Това ви помага да проследите и да решите специфични проблеми, които могат да възникнат с отделните страници.

4. ”Фунийно” визуализиране на данните

Когато сте си поставили някаква по-глобална цел, вие очаквате от Google Analytics да ви покаже етапите, на които отпадат хора, както и да ги анализирате. Именно това е идеята на отчета „Визуализация на фуниите“. Това е графика, която ви показва от началото до края на вашата цел как се движат потоците от потребители – на кои стъпки намаляват (т.е. се отказват и напускат сайта ви) и колко души от първоначално влезлите успяват да преминат успешно през всички стъпки (т.е. да осъществят покупка). Всички тези данни са от критична важност за електронната търговия.

Ако искате да навлезете в работата с Google Analytics по един професионален начин – запишете се още днес на курса „Google Analytics - април 2019“. Той предлага компактна програма, с изцяло практическа насоченост. Запишете се още днес!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.