Хората вярват на хора. Personal Branding с Етиен Янев - SoftUni Digital
Loading...

Хората вярват на хора. Personal Branding с Етиен Янев

avatar Румен Янев 3 минути
Хората вярват на хора. Personal Branding с Етиен Янев

Няма как да не сте чували имена като Илон Мъск, Стив Джобс или Бил Гейтс и да не сте се сблъсквали с техни изяви или публикации в социалните медии, които да са привлекли вниманието ви по един или друг начин.

Това е Personal Branding, а начело на курса стои Етиен Янев. Завършил е магистър по дигитален маркетинг и социални медии към Sheffield University, получава допълнителна специализация чрез Cambridge University, HEC Paris и Franklin Covey. Обучавал е екипи по дигитални продажби в САЩ, Англия, Германия и Франция, а в момента ръководи стратегията за застъпнически маркетинг в световна технологична компания. Той ще ви разкаже малко за дигиталния маркетинг и ролята на личното брандиране. 

Какво прави дигиталния маркетинг толкова привлекателен в днешно време? 

Дигиталният маркетинг е не просто нова и модерна наука, а вдъхновение. Никога не сме били по-близо до това да можем да изучаваме толкова детайлно потребителските нужди и поведение. Социалните платформи ни позволяват да бъдем все по-прецизни и по-адекватни на търсенето. Това, което прави дигиталният маркетинг толкова вдъхновяващ, е възможността да бъдем полезни, да помагаме на хората да се ориентират в информационния поток и да бъдат доволни от взетите решения. 

Защо Personal branding е толкова ключов аспект от дигиталния маркетинг? 

В практиката си на маркетинг специалист забелязвам, че голяма част от професионалистите обръщат сериозно внимание на имиджа на своите компании, но често забравят своя собствен. Живеем във време, в което  се продават отделните личности, а не съобщенията, скрити зад брандове. Хората вярват на хора. Когато предприемат действия в онлайн пространството, търсят потребителски препоръки и мнения. Всеки един от нас се влияе от мнението на околните, дори и да не го осъзнава. 


Все пак има много компании, които разчитат и на отделния глас – на своите потребители, партньори и клиенти. Това е сравнително нов тренд в маркетинга, който се нарича „застъпнически маркетинг“. Казано накратко – това е действието, когато хората говорят за компанията, а не бранда. Но за да имаме силен застъпнически маркетинг, отново трябва добре да познаваме принципите зад успешния личен брандинг – дали сме възприети като експерти в нашата индустрия, какво разбират хората за нас и каква информация най-често споделяме в Интернет. 

Кои са най-важните умения, които ще придобием в курса по Personal branding? 

Винаги казвам на студентите, че изучаването на личния брандинг ще ги направи по-видими на пазара, но няма да ги направи по-добри професионалисти. По какъв начин те третират своите клиенти зависи само от тях. Има известна разлика между имидж и репутация, затова те трябва да бъдат професионалисти във всеки един момент. Това, което обещавам обаче е, че ще им разкрия как социалните медии могат да им помогнат да изпъкнат със своите знания и умения, особено в този конкурентен пазар, за да бъдат забелязани от потенциални партньори и клиенти.

Кое е новото нещо, с което се отличава курса? 

Ще има и един изцяло нов модул, който ще представя за първи път – как да създадем собствено онлайн шоу, от „А“ до „Я“. Курсистите ще научат как да намерят или изградят собствено студио, от какъв екип се нуждаят, как да формират тематиката на своето предаване и как успешно да промотират своята инициатива в социалните мрежи. Считам, че това ще бъде много полезен опит, особено когато знаем каква е силата на онлайн стрийминга и на видео формата като цяло. Разбира се, ще има и много други практически упражнения. 

Кой е най-ценният съвет, който можеш да дадеш на бъдещите маркетинг експерти? 

Винаги да започват с целеполагане! Какво искате да постигнете с дадено действие? Защо избирате определена стратегия, тактика или социална мрежа? За да има смисъл от стъпките, които предприемаме, е важно да знаем къде искаме да стигнем, да виждаме голямата картина. Това правило важи в живота, но и в пълна сила в маркетинга. Все пак в края на деня всички искаме да измерваме резултата от нашите действия, но за да се случи това, трябва да знаем какви са били целите ни. 

---

Разберете всички техники за изграждане на личния си бранд като станете част от курса ни по Personal Branding, който стартира на 5 октомври. Представете себе си като експерт в индустрията си и покажете, че хората могат да ви се доверят. Очакваме ви!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.