5 причини да съобразиш SEO стратегията с типа на сайта си
Ако имаш базови познания по SEO, вече си наясно, че високото класиране на сайтовете, в органичните резултати на търсачките, е неделима част от целите на всеки маркетинг микс. При малко по-задълбочен интерес познаваш основните похвати за техническа и content оптимизация, подбор на ключови думи, семантичен анализ, линк билдинг. Следващата ти стъпка е да се научиш да прилагаш правилните SEO техники, според типа и нишата на сайтовете, които желаеш да оптимизираш. Защо е важно да усвоиш това, ще разбереш от настоящия ни материал.
Различни бизнес цели
Основната идея, с която се прави даден сайт, е той да представлява даден личен или бизнес бранд в онлайн пространството. В допълнение може да запознава аудиторията с продуктите и услугите, които предлага. Какъв точно сайт ще се изгради обаче е в пряка зависимост от типа бизнес, за който ще се отнася. Добре е да се знае, че оптимизацията на един сайт започва се случва още на ниво планиране и продължава дълго след създаването му. При вече съществуващ сайт отново бизнес насочеността му предопределя и специфичните SEO тактики, които се прилагат за оптималното му класиране.
Различна структура на сайтовете
Според нишата и целите си, сайтовете се различават по своите структура и мащаб. За един сайт, обслужващ скромен бизнес, може да са достатъчни само няколко страници. От друга страна, за корпоративни и новинарски сайтове, както и за онлайн магазини, броят на страниците може да надхвърли милион. Това неминуемо изисква и прилагането на релевантна SEO стратегия.
Ако при малките сайтове обемът на работа е по силите на само един SEO специалист, то при по-мащабните се изисква много по-широкообхватно планиране и разпределяне на дейностите сред цели екипи.
Различен тип и формат на съдържанието
Един от основните фактори за доброто класиране на даден сайт по релевантни за бизнеса ключови думи, е неговото съдържание. От съществена важност е то да е качествено, полезно и правилно структурирано в зависимост от таргетираната аудутория. Планирането и оптимизирането на съдържание е сред основните задачи на всеки SEO специалист и/или екип. А спецификите на същото зависят пряко от типа на съответния сайт. Даваме ви само няколко от множеството възможни примери:
- В e-commerce нишата и онлайн магазините трябва да се предвидят страници и съдържание за категорийни и продуктови страници.
- Сайтовете за услуги следва да представят въпросните услуги по максимално ефективен начин посредством подходящото статично и динамично съдържание.
- При новинарските сайтове динамиката на публикуване на ново съдържание е много по-интензивна. Наред с това съществуват отделни crowler-и, предназначени конкретно за новинарско съдържание, което носи със себе си и специфични “правила”, които трябва да се спазват за по-добро класиране.
- Корпоративните сайтове следват съответстващата на бизнеса им политика, което се отразява и на методите за оптимизацията им.
Различни SEO стратегии за оптимизиране
Съществуват над 200 вътрешни и външни фактори за доброто класиране на един сайт. От тях пряко влияние оказват само няколко, сред които някои основни мета тагове, ключови думи, скорост на сайта, съдържание, линк билдинг профил и други. В зависимост от типа и нишата на сайта, различен микс от SEO похвати ще бъдат подходящи за неговото оптимизиране. Това е продиктувано и от факта, че спецификите на сайта изискват и усилия, насочени към привличането на подходящия органичен трафик.
Различно организиране на SEO задачите
Спрямо типа на сайта се определят, планират и разпределят типовете задачи, които следва да се изпълняват във връзка с SEO. Колкото по-добре се делегират задълженията, толкова по-силни резултати ще се постигнат. Това е свързано и с подходяща комуникация с хората в екипа, с техните мотивация и ефективност.
Ако искаш да надградиш знанията си по SEO до оптимизация на по-мащабни проекти като онлайн магазини, новинарски и корпоративни сайтове, сайтове за услуги, обучението SEO On-page Optimization е точното решение за теб. Запиши се още днес и научи ценни практически съвети от топ експерти в областта.