5 причини да съобразиш SEO стратегията с типа на сайта си - SoftUni Digital
Loading...

5 причини да съобразиш SEO стратегията с типа на сайта си

avatar Павлина Георгиева 3 минути
5 причини да съобразиш SEO стратегията с типа на сайта си

Ако имаш базови познания по SEO, вече си наясно, че високото класиране на сайтовете, в органичните резултати на търсачките, е неделима част от целите на всеки маркетинг микс. При малко по-задълбочен интерес познаваш основните похвати за техническа и content оптимизация, подбор на ключови думи, семантичен анализ, линк билдинг. Следващата ти стъпка е да се научиш да прилагаш правилните SEO техники, според типа и нишата на сайтовете, които желаеш да оптимизираш. Защо е важно да усвоиш това, ще разбереш от настоящия ни материал.

Различни бизнес цели

Основната идея, с която се прави даден сайт, е той да представлява даден личен или бизнес бранд в онлайн пространството. В допълнение може да запознава аудиторията с продуктите и услугите, които предлага. Какъв точно сайт ще се изгради обаче е в пряка зависимост от типа бизнес, за който ще се отнася. Добре е да се знае, че оптимизацията на един сайт започва се случва още на ниво планиране и продължава дълго след създаването му. При вече съществуващ сайт отново бизнес насочеността му предопределя и специфичните SEO тактики, които се прилагат за оптималното му класиране.

Различна структура на сайтовете

Според нишата и целите си, сайтовете се различават по своите структура и мащаб. За един сайт, обслужващ скромен бизнес, може да са достатъчни само няколко страници. От друга страна, за корпоративни и новинарски сайтове, както и за онлайн магазини, броят на страниците може да надхвърли милион. Това неминуемо изисква и прилагането на релевантна SEO стратегия.

Ако при малките сайтове обемът на работа е по силите на само един SEO специалист, то при по-мащабните се изисква много по-широкообхватно планиране и разпределяне на дейностите сред цели екипи.

Различен тип и формат на съдържанието

Един от основните фактори за доброто класиране на даден сайт по релевантни за бизнеса ключови думи, е неговото съдържание. От съществена важност е то да е качествено, полезно и правилно структурирано в зависимост от таргетираната аудутория. Планирането и оптимизирането на съдържание е сред основните задачи на всеки SEO специалист и/или екип. А спецификите на същото зависят пряко от типа на съответния сайт. Даваме ви само няколко от множеството възможни примери:

  • В e-commerce нишата и онлайн магазините трябва да се предвидят страници и съдържание за категорийни и продуктови страници.
  • Сайтовете за услуги следва да представят въпросните услуги по максимално ефективен начин посредством подходящото статично и динамично съдържание.
  • При новинарските сайтове динамиката на публикуване на ново съдържание е много по-интензивна. Наред с това съществуват отделни crowler-и, предназначени конкретно за новинарско съдържание, което носи със себе си и специфични “правила”, които трябва да се спазват за по-добро класиране.
  • Корпоративните сайтове следват съответстващата на бизнеса им политика, което се отразява и на методите за оптимизацията им.

Различни SEO стратегии за оптимизиране

Съществуват над 200 вътрешни и външни фактори за доброто класиране на един сайт. От тях пряко влияние оказват само няколко, сред които някои основни мета тагове, ключови думи, скорост на сайта, съдържание, линк билдинг профил и други. В зависимост от типа и нишата на сайта, различен микс от SEO похвати ще бъдат подходящи за неговото оптимизиране. Това е продиктувано и от факта, че спецификите на сайта изискват и усилия, насочени към привличането на подходящия органичен трафик.

Различно организиране на SEO задачите

Спрямо типа на сайта се определят, планират и разпределят типовете задачи, които следва да се изпълняват във връзка с SEO. Колкото по-добре се делегират задълженията, толкова по-силни резултати ще се постигнат. Това е свързано и с подходяща комуникация с хората в екипа, с техните мотивация и ефективност.

Ако искаш да надградиш знанията си по SEO до оптимизация на по-мащабни проекти като онлайн магазини, новинарски и корпоративни сайтове, сайтове за услуги, обучението SEO On-page Optimization е точното решение за теб. Запиши се още днес и научи ценни практически съвети от топ експерти в областта.

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.