"Дигиталният маркетинг е неизбежен" - Димитър Савов
Димитър Савов работи в сферата на онлайн маркетинга от 12 години. В момента управлява рекламен бюджет от над 1 000 000 лева на месец и дигиталния маркетинг на онлайн магазини в над 30 държави от 6 континента. Участвал е в близо 200 онлайн бизнес проекта. Основател е на агенцията за дигитален маркетинг Startup Masters. Той е и лектор в цялостната програма по дигитален маркетинг – SoftUni Digital и днес ще ни разкаже за дигиталния маркетинг, за цялостната програма, а за финал ще даде ценен съвет към всички бъдещи курсисти. Вижте вдъхновяващото интервю, което проведохме с него:
Защо избра да се насочиш именно към сферата на дигиталния маркетинг?
Защото дигиталният маркетинг е вече неизбежен. Всеки бизнес е дигитален бизнес. От петролните компании, до мините – абсолютно всичко, независимо от сферата, в която оперира. Дигиталният маркетинг ти позволява да достигнеш до глобалния пазар, а ако не достигнеш до глобалната конкуренция – то тя със сигурност ще достигне до теб. Самото разпространяване на идеи и иновациите в бизнес моделите, почти във всички сфери на дейност, идват изцяло на базата на дигиталния маркетинг.
Кое е отличителното в цялостната програма по дигитален маркетинг?
С две думи – лекторският състав. Няма училище, университет, академия или въобще – учебно заведение, което може да събере практици с 10-15-20 годишен опит, от който обучаващите се да попиват директно. Цялата информация идва директно от някои от най-добрите практици – няма по-ценно от това.
С какво започва цялостната програма?
Цялостната програма започва с въвеждащия курс Marketing Basics - той цели да запознае курсистите с дигиталния маркетинг. Ще научат защо целият свят го използва, защо всяка една компания на пазара трябва да се възползва от него (и вече е почти принудена да го направи). Ще разберат базовите стъпки за това как те могат да започнат да планират своите бизнес идеи, именно в дигиталната среда.
Кой е най-важният съвет, който можеш да дадеш на бъдещите курсисти?
Най-важното, което мога да кажа, е че независимо какво искат да правят – да бъдат художници, политици, активисти, строители, механици, собственици на какъвто и да е бизнес – е необходимо да познават и използват дигиталния маркетинг. Уменията за създаване на бизнес планове и предприемачество ще са им необходими, за да популяризират идеите си и да ги превърнат в реалност. Ракетата на вашия бизнес няма да стигне в космоса, ако нямате бизнес модел зад нея. Нещо, което да я задвижи. Всъщност, маркетингът и предприемачеството ни позволяват да осъществим идеите си, независимо какви са или колко са откачени :)
Бъдете фокусирани, адаптивни, динамични и се учете бързо – това изисква от нас бурно развиващият се свят, който ни заобикаля, и умението да усвояваме бързо и ефективно знанията е не само безценно, а задължително.