5 причини да рекламирате в Google Ads
Когато говорим за дигитален маркетинг, не можем да пропуснем една от най-големите платформи за реклама в дигитална среда – Google Ads. Днес милиони брандове използват различните възможности, които платформата предоставя, за да достигнат до потенциални клиенти и последователи. В отговор на това, платформата постоянно се развива, за да задоволи очакванията на множеството бизнеси.
В следващите редове ще научите какво точно представлява Google Ads и кои са най-важните 5 характеристики, които я правят предпочитан канал за реклама:
Различни рекламни формати
Google Ads предоставя възможности за различни рекламни формати. Благодарение на това, можете да достигнете до потенциални клиенти почти навсякъде и по всяко време. Вашето предложение може да се появи на екрана на потребителите ви, докато проучват определен продукт в търсачката, докато четат информация в новинарски сайт или докато гледат любим видео клип.
Google рекламите могат да се класифицират най-общо в три групи. Първата е Google Search Network. Тя позволява рекламите ви да се появяват при търсения на определени ключови думи. Например, ако продавате детски играчки, можете да настроите рекламата си да се визуализира на потребители, които търсят „играчка за момче“. Втората група реклами са Google Display Network, въз основа на която можете да показвате банери в различни сайтове. Най-общо това са сайтове, отворили „реклмни площадки“ за банери. Дисплейната мрежа включва още: YouTube Ads и Gmail Ads. Google Shopping е третият вид реклами, чрез които можете да покажете в резултатите от търсенето продукти, от които се интересуват потребителите.
Потребителите сами ви намират
Докато при традиционната телевизионна реклама имате например едно съобщение, с което се опитвате да обхванете максимален брой хора, то при Google Ads чакате потребителите сами да ви открият. Нека да се върнем на по-горния пример от Google Search Network. Ако продавате детски играчки, вашата реклама ще се визуализира на потребител, който е направил същото или сходно търсене. Много по-вероятно е да продадете на някой, който вече е осъзнал потребността от вашия продукт, отколкото тепърва да го убеждавате в тази потребност.
Достигате директно до аудиторията
Google Ads предоставя различни начини за таргетиране, така че да достигнете до точната целева аудитория. Можете да насочите вашата реклама спрямо езика и локацията на потенциалните клиенти, или пък по IP адрес и домейн. Възможностите са почти неограничени. Нещо повече – платформата позволява изключване на дадени региони. Например ако бизнесът ви обхваща цялата страна, без София, можете да настоите рекламите да се показват само на потребителите извън столицата.
Няколко начина за плащане
Рекламната платформа на Google предлага няколко възможности за плащане. Те най-често зависят от формата на рекламата и поставените целите. Можете да плащате цена на клик. Това е най-използваният начин при search рекламите. Друг по-задълбочен метод е цена на конверсия. Това е целево действие, което искате да направят вашите потребители. Ако вашата цел е продажба, можете да изберете да плащате именно за всяка направена продажба. При банерната реклама плащанията са за 1000 показвания, а в YouTube за едно гледане на видеото.
Възвръщаемост на инвестициите
Google Ads е един от най-предпочитаните начини за реклама в дигитална среда, преди всичко заради високия процент на възвръщаемост на инвестициите. Важно е да се вземе предвид обаче, че възвръщаемост има, когато рекламите са настроени правилно и са част от конкретна стратегия.
Ако искате да се запознаете с работещи практики за реализация на успешни кампании в Google Ads, запишете се за курса Google Ads – февруари 2020. По време на курса ще научите как да създадете акаунт в платформата, как да работите с различните рекламни формати и как да оптимизирате Google Ads кампании. Информация и записвания вижте от ТОЗИ линк.
Автор: Мария Цекова