"Всичко започна с едно правилно решение – да се запиша в SoftUni Digital" - интервю с Виктор Иванов, предприемач и маркетолог
В новото ни интервю имам удоволствието да те запозная с Виктор Иванов – експерт дигитален маркетинг, който прекъсва следването си в сферата на неформалното образование, за да се посвети на дигиталния маркетинг, при това с помощта на програмата на SoftUni Digital. Ако искаш и ти да се впуснеш в тази вълнуваща дигитална среда, не се колебай и кандидатствай още сега.
Днес Виктор той е част от екипа на CredoWeb, има значителен опит в dropshipping-а, а до 2022 година е част от водеща маркетинг агенция CreateX като съосновател и партньор. И пътят му минава през програмата на SoftUni Digital. Ето как изглежда:
С какво се занимаваше преди обучението си в SoftUni Digital?
Когато разбрах за СофтУни, тъкмо бях прекъснал следването си в Софийски университет "Св. Климент Охридски" – бях втори курс "Неформално образование" в педагогическия факултет на университета. Бях се заел по-сериозно с dropshipping бизнеса, който управлявах тогава в партньорство с един американец.
Нещата потръгваха много добре и исках да продължа своето образование в посока "дигитален маркетинг". Решението ми да прекратя следването си в СУ и да сменя посоката съвпадна с обявяването на първата програма на SoftUni Digital. Така че успях да се запиша и да бъда от първите, които да бъдат присъствено в курса.
Как научи за SoftUni Digital и защо избра точно нашите обучения?
Както вече споменах, прекъснах обучението си в СУ и реших да търся университет, който да предлага дигитален маркетинг. За щастие, успях да уцеля точния момент и да се запиша за първата програма по дигитален маркетинг.
Причината да се спра на SoftUni Digital е, че имаше всичко, което искам, имаше всички платени канали, които аз използвах на ежедневна база в моя бизнес, имаше и нови неща, за които не бях чувал. Като "SEO оптимизация", за което не знаех нищо. Иронията е че след курса това стана основното нещо, което правя и в което съм най-добър.
Относно "Защо предпочетох СофтУни пред другите", защото успяха да достигнат до мен чрез реклама и защото присъствието им беше най-близко до това, което очаквах от "университет". След като се бях сблъскал с остарелите начини на преподаване в СУ и изучаването предимно на теория, имах огромното желание да продължа в сферата на точната приложимост – практиката.
Кои обучения завърши при нас и кой е най-ценният урок за теб?
Интересно е, че нито един от цялостните курсове не можах да завърша докрай, защото винаги започвах да прилагам това, което съм научил, за да докарам резултати в бизнеса, който управлявах към дадения момент.
Започнах първата Digital програма и също така първия Advanced курс. И двете програми изкарах първите 3-4 модула и имах твърде много научено, за да не го прилагам.
Относно уроците от СофтУни... не може да се фиксирам над 1. Ето тези, които смятам за най-ценни:
- Когато записах програмата, бях фокусиран върху платения трафик и смятах, че това е най-доброто. След изкараните курсове, вече се занимавах предимно с органичен трафик. Извод: Нямай предварителни нагласи и убеждения, а влизай с отворен ум, защото само така можеш да се обогатиш.
- Дори най-ценните съвети и know-how не могат да се сравнят с приятелствата и връзките, които създадох по време на курсовете в SoftUni Digital. Благодарение на това мое решение да отида в среда, която е изпълнена с хора със сходно мислене, успях да стартирам два от най-успешните за мен бизнеси.
- Широкото знание е също толкова важно, колкото дълбочината на познанията. Да бъда широкоспектърен маркетинг специалист, който може повече от едно нещо, винаги ме е поставяло в позицията да бъда ценен кадър и да мога да движа собствения си бизнес без забавяне.
Какво смяташ за обучителния процес?
Това, което най-много ме впечатли, бяха лекторите. В първата програма на SoftUni Digital имаше хора, които можеха да говорят на достъпен език, но също така и бяха подготвени да влязат в дълбочината на трудни въпроси от по-опитните в залата (и онлайн).
Възможността да получиш информацията на нивото, на което се намираш, и след това да имаш възможността в почивките (и онлайн) да влезеш в по-голям детайл... това е безценното. От първата програма на Digital, все още има активни групи, в които са хората от там.
Хората, които някога бяха новобранци в бранша, сега вече са експерти и продължават да споделят знание и опит.
Сподели впечатленията си за лекторския състав на SoftUni Digital.
В предишният ми отговор споделих повече детайли, защото това за мен беше най-ценното – лекторският състав. Благодарение на тях се заформиха групи със сходни интереси, благодарение на тях имаше дискусия, която те насърчаваха – офлайн и онлайн.
В каква посока пое, след като започна обучението си в SoftUni Digital?
След първата програма на SoftUni Digital поех в посока създаване на онлайн магазин, заедно с едни страхотни хора. Един от тях в момента е част от активния лекторски състав на SoftUni Digital, а тогава беше човекът, който настройваше техниката в залата преди лекции. (Говорете ми за израстване!)
Този онлайн магазин се нарича Здраве & Вино, тогава се фокусирахме да превърнем този оналйн магазин в успешен бизнес и заедно още три млади и амбициозни момчета, започнахме в тази посока.
Работихме около година по този проект, преди да разберем, че наистина ни бива в това, което правим по своя онлайн магазин, затова искаме да го предлагаме на други хора, на клиенти. Така се роди и идеята за CreateX.
Както споменах в самото начало, аз съм част от съоснователите на агенцията, която сега е партньор на SoftUni и е една от най-успешните в България. Моята активна роля в агенцията беше до началото на 2022 година, когато се оттеглих, за да търся друг вид професионална реализация.
Това са едни от най-хубавите ми професионални години, в които успяхме да постигнем огромни успехи и да работим за едни от най-големите брандове в България (и не само).
Сега съм маркетинг специалист в CredoWeb, където се занимавам със сложната материя на фарма-маркетинга. Клиенти на CredoWeb са фармацевтични компании като Pfizer, Astra Zeneca, Novartis и др.
За тях правим всякакви дигитални дейности – имейл маркетинг, content marketing, рекламиране към лекари в платформата на CredoWeb, но и извън нея. Това е и едно от най-трудните неща, които някога съм успявал да постигна, а именно да достигна до лекари в интернет пространството, чрез платена реклама.
Но не само лекари, а лекари от конкретна специалност. За да постигна това, трябваше да приложа всичко, което съм научил от света на дигиталния маркетинг – потребителско поведение, семантика, платени канали, инсайти и т.н.
Радвам се, че дългите години, в които съм се занимавал с това, са ме подготвили за това, което правя сега.
Разбира се, няма как да не спомена, че в момента развивам и собствена компания. Та се нарича МЕТАСОФТ. Фокусът на тази компания е да успее да автоматизира създаването и поддържането на бизнес в онлайн пространството до поне 80%.
От планиране, чрез създаване на съдържание (във всички аспекти – снимки, текст, видео), през автоматично публикуване в социалните мрежи (адаптирано за всеки канал), до начините на монетизация. Всичко това, базирано на различни AI модели и събрани под една шапка със силата на Python програмирането. А крайният резултат? Бутиково качество в индустриален мащаб!
Целите стават все по-високи, опитът все по-богат, но всичко започна с едно правилно решение, което взех. То беше да се запиша в SoftUni Digital. От там стартира всичко – контактите, уменията и стремежа.
Какво ще посъветваш бъдещите курсисти на SoftUni Digital?
Запишете се в SoftUni Digital, гледайте лекциите, научете нови неща, но не забравяйте, че със съмишленици, нещата са по-лесни и по-възможни. Търсете своите съмишленици сред курсистите.
SoftUni Digital е много повече от онлайн лекции, то е място, на което може да сформирате своя мозъчен тръст и да стартирате нещо, което да промени вашия живот. Аз съм жив пример за това. От момче, което не знаеше нищо за света на дигиталния маркетинг, до човек, който си изкарва прехраната с това (и споделя с други).
Бъдете смели, бъдете проактивни. SoftUni Digital е ключът от вратата към следващото ниво във вашето кариерно развитие!
---
Ако и ти искаш да преминеш на следващото ниво, не се колебай, приемът е активен – кандидатствай в първата по рода си цялостна програма по дигитален маркетинг. Очакваме те!