"Всичко започна с едно правилно решение – да се запиша в SoftUni Digital" - интервю с Виктор Иванов, предприемач и маркетолог - SoftUni Digital
Loading...

"Всичко започна с едно правилно решение – да се запиша в SoftUni Digital" - интервю с Виктор Иванов, предприемач и маркетолог

avatar Мария Вълчева 6 минути
"Всичко започна с едно правилно решение – да се запиша в SoftUni Digital" - интервю с Виктор Иванов, предприемач и маркетолог

В новото ни интервю имам удоволствието да те запозная с Виктор Иванов – експерт дигитален маркетинг, който прекъсва следването си в сферата на неформалното образование, за да се посвети на дигиталния маркетинг, при това с помощта на програмата на SoftUni Digital. Ако искаш и ти да се впуснеш в тази вълнуваща дигитална среда, не се колебай и кандидатствай още сега.

Днес Виктор той е част от екипа на CredoWeb, има значителен опит в dropshipping-а, а до 2022 година е част от водеща маркетинг агенция CreateX като съосновател и партньор. И пътят му минава през програмата на SoftUni Digital. Ето как изглежда:

С какво се занимаваше преди обучението си в SoftUni Digital?

Когато разбрах за СофтУни, тъкмо бях прекъснал следването си в Софийски университет "Св. Климент Охридски" – бях втори курс "Неформално образование" в педагогическия факултет на университета. Бях се заел по-сериозно с dropshipping бизнеса, който управлявах тогава в партньорство с един американец.

Нещата потръгваха много добре и исках да продължа своето образование в посока "дигитален маркетинг". Решението ми да прекратя следването си в СУ и да сменя посоката съвпадна с обявяването на първата програма на SoftUni Digital. Така че успях да се запиша и да бъда от първите, които да бъдат присъствено в курса.

Как научи за SoftUni Digital и защо избра точно нашите обучения?

Както вече споменах, прекъснах обучението си в СУ и реших да търся университет, който да предлага дигитален маркетинг. За щастие, успях да уцеля точния момент и да се запиша за първата програма по дигитален маркетинг.

Причината да се спра на SoftUni Digital е, че имаше всичко, което искам, имаше всички платени канали, които аз използвах на ежедневна база в моя бизнес, имаше и нови неща, за които не бях чувал. Като "SEO оптимизация", за което не знаех нищо. Иронията е че след курса това стана основното нещо, което правя и в което съм най-добър.

Относно "Защо предпочетох СофтУни пред другите", защото успяха да достигнат до мен чрез реклама и защото присъствието им беше най-близко до това, което очаквах от "университет". След като се бях сблъскал с остарелите начини на преподаване в СУ и изучаването предимно на теория, имах огромното желание да продължа в сферата на точната приложимост – практиката.

Кои обучения завърши при нас и кой е най-ценният урок за теб?

Интересно е, че нито един от цялостните курсове не можах да завърша докрай, защото винаги започвах да прилагам това, което съм научил, за да докарам резултати в бизнеса, който управлявах към дадения момент.

Започнах първата Digital програма и също така първия Advanced курс. И двете програми изкарах първите 3-4 модула и имах твърде много научено, за да не го прилагам.

Относно уроците от СофтУни... не може да се фиксирам над 1. Ето тези, които смятам за най-ценни:

- Когато записах програмата, бях фокусиран върху платения трафик и смятах, че това е най-доброто. След изкараните курсове, вече се занимавах предимно с органичен трафик. Извод: Нямай предварителни нагласи и убеждения, а влизай с отворен ум, защото само така можеш да се обогатиш.

- Дори най-ценните съвети и know-how не могат да се сравнят с приятелствата и връзките, които създадох по време на курсовете в SoftUni Digital. Благодарение на това мое решение да отида в среда, която е изпълнена с хора със сходно мислене, успях да стартирам два от най-успешните за мен бизнеси.

- Широкото знание е също толкова важно, колкото дълбочината на познанията. Да бъда широкоспектърен маркетинг специалист, който може повече от едно нещо, винаги ме е поставяло в позицията да бъда ценен кадър и да мога да движа собствения си бизнес без забавяне.

Какво смяташ за обучителния процес?

Това, което най-много ме впечатли, бяха лекторите. В първата програма на SoftUni Digital имаше хора, които можеха да говорят на достъпен език, но също така и бяха подготвени да влязат в дълбочината на трудни въпроси от по-опитните в залата (и онлайн).

Възможността да получиш информацията на нивото, на което се намираш, и след това да имаш възможността в почивките (и онлайн) да влезеш в по-голям детайл... това е безценното. От първата програма на Digital, все още има активни групи, в които са хората от там.

Хората, които някога бяха новобранци в бранша, сега вече са експерти и продължават да споделят знание и опит.

Сподели впечатленията си за лекторския състав на SoftUni Digital.

В предишният ми отговор споделих повече детайли, защото това за мен беше най-ценното – лекторският състав. Благодарение на тях се заформиха групи със сходни интереси, благодарение на тях имаше дискусия, която те насърчаваха – офлайн и онлайн.

В каква посока пое, след като започна обучението си в SoftUni Digital?

След първата програма на SoftUni Digital поех в посока създаване на онлайн магазин, заедно с едни страхотни хора. Един от тях в момента е част от активния лекторски състав на SoftUni Digital, а тогава беше човекът, който настройваше техниката в залата преди лекции. (Говорете ми за израстване!)

Този онлайн магазин се нарича Здраве & Вино, тогава се фокусирахме да превърнем този оналйн магазин в успешен бизнес и заедно още три млади и амбициозни момчета, започнахме в тази посока.

Работихме около година по този проект, преди да разберем, че наистина ни бива в това, което правим по своя онлайн магазин, затова искаме да го предлагаме на други хора, на клиенти. Така се роди и идеята за CreateX.

Както споменах в самото начало, аз съм част от съоснователите на агенцията, която сега е партньор на SoftUni и е една от най-успешните в България. Моята активна роля в агенцията беше до началото на 2022 година, когато се оттеглих, за да търся друг вид професионална реализация.

Това са едни от най-хубавите ми професионални години, в които успяхме да постигнем огромни успехи и да работим за едни от най-големите брандове в България (и не само).

Сега съм маркетинг специалист в CredoWeb, където се занимавам със сложната материя на фарма-маркетинга. Клиенти на CredoWeb са фармацевтични компании като Pfizer, Astra Zeneca, Novartis и др.

За тях правим всякакви дигитални дейности – имейл маркетинг, content marketing, рекламиране към лекари в платформата на CredoWeb, но и извън нея. Това е и едно от най-трудните неща, които някога съм успявал да постигна, а именно да достигна до лекари в интернет пространството, чрез платена реклама.

Но не само лекари, а лекари от конкретна специалност. За да постигна това, трябваше да приложа всичко, което съм научил от света на дигиталния маркетинг – потребителско поведение, семантика, платени канали, инсайти и т.н.

Радвам се, че дългите години, в които съм се занимавал с това, са ме подготвили за това, което правя сега.

Разбира се, няма как да не спомена, че в момента развивам и собствена компания. Та се нарича МЕТАСОФТ. Фокусът на тази компания е да успее да автоматизира създаването и поддържането на бизнес в онлайн пространството до поне 80%.

От планиране, чрез създаване на съдържание (във всички аспекти – снимки, текст, видео), през автоматично публикуване в социалните мрежи (адаптирано за всеки канал), до начините на монетизация. Всичко това, базирано на различни AI модели и събрани под една шапка със силата на Python програмирането. А крайният резултат? Бутиково качество в индустриален мащаб!

Целите стават все по-високи, опитът все по-богат, но всичко започна с едно правилно решение, което взех. То беше да се запиша в SoftUni Digital. От там стартира всичко – контактите, уменията и стремежа.

Какво ще посъветваш бъдещите курсисти на SoftUni Digital?

Запишете се в SoftUni Digital, гледайте лекциите, научете нови неща, но не забравяйте, че със съмишленици, нещата са по-лесни и по-възможни. Търсете своите съмишленици сред курсистите.

SoftUni Digital е много повече от онлайн лекции, то е място, на което може да сформирате своя мозъчен тръст и да стартирате нещо, което да промени вашия живот. Аз съм жив пример за това. От момче, което не знаеше нищо за света на дигиталния маркетинг, до човек, който си изкарва прехраната с това (и споделя с други).

Бъдете смели, бъдете проактивни. SoftUni Digital е ключът от вратата към следващото ниво във вашето кариерно развитие!

---

Ако и ти искаш да преминеш на следващото ниво, не се колебай, приемът е активен – кандидатствай в първата по рода си цялостна програма по дигитален маркетинг. Очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.