Един ден от живота на маркетолога - SoftUni Digital
Loading...

Един ден от живота на маркетолога

avatar Мария Вълчева 5 минути
Един ден от живота на маркетолога

Милиони компании по целия свят днес се нуждаят от дигитален маркетинг, за да развиват бизнеса си, което направи и сферата една от най-желаните и перспективни за развитие. Ако се чудиш с какво би се занимавал и как ще изглежда ежедневието ти като маркетолог, на точното място си. За да започнеш да развиваш уменията си, стани част от цялостната програма по дигитален маркетинг в SoftUni Digital още днес. Стартираш с безплатен курс, който ще те въведе в света на digital плавно.

По повод новия прием в програмата, в следващите редове ще те запозная с деня на един маркетолог, не само от собствената ми гледна точка, но и споделената от експерти, завършили SoftUni Digital. Допитах се и до собствения ни маркетинг лийд, за да ти помогна да си изградиш цялостна представа.

Какво е да си дигитален маркетолог?

Дигиталните маркетолози са комплексни експерти с широки познания. Те трябва да познават продукта, средата, конкуренцията изключително добре, за да изграждат ефективни маркетингови комуникации. Целите, които искат да постигнат, са различни, в зависимост от това на кой етап от потребителското пътешествие се намират потребителите от целевата им аудитория. Тези цели са разнообразни – някаква форма на конверсия (микро или макро), повишаване на ангажираността и цялостно подобряване на позиционирането на бизнеса, и още.

Това разнообразие е предпоставка и за съществуването на широк спектър от задачи, с които маркетолозите трябва да се справят. Те включват:

• Създаването на качествено и ангажиращо съдържание за всички канали на комуникация, включително социални мрежи и имейл кампании;

• Управление на цялостното присъствие онлайн и оффлайн;

• Управление и оптимизиране на реклами в социални мрежи и търсачки за постигане на по-добри резултати;

• Наблюдение и оптимизиране на позициите на бизнеса в търсачката;

• Изграждане на цялостни маркетингови стратегии, следене и оптимизиране на резултати и създаване на отчети за постигнатото до момента.

Маркетолозите могат да изпълняват всички тези дейности във вътрешен за дадена компания екип, като част от агенция и дори на свободна практика за различни клиенти. Независимо кой път избереш, ежедневието ти ще бъде динамично, както споделя Деница Нешева-Ценова, маркетинг мениджър и един от експертите, завършили SoftUni Digital:

Това е и една от водещите особености на дигиталния маркетинг – всеки ден е повод да научиш нещо ново и да подобриш способностите, а и резултатите си. А как на практика изглежда един ден като дигитален маркетолог, ще ти разкрия в следващите редове:

Ежедневието в сферата на дигиталния маркетинг

От опит знам, че няма два еднакви дни в сферата на дигиталния маркетинг. Промените и новостите са ежедневие, предвид динамиката на сферата и колко бързо се развиват и обновяват тенденциите. До преди 5-10 години беше важно да създаваме съдържание, оптимизирано за конкретна ключова дума. Днес съдържанието трябва да е полезно и да носи нещо ново на читателите. До преди 5 години никой не допускаше, че кратките видеа ще са определящи за това колко видим е един бизнес и колко ангажирани са потребителите с него.

Потребителите се променят и технологиите се развиват. Това води до промяна в тенденциите, а оттам – и до промяна в практиките на маркетолозите. Платформа като TikTok дори създаде изцяло нови кариерни пътища. Затова и ти трябва да си готов да се адаптираш и да реагираш изключително бързо. Това е част от всеки ден с кариера в дигиталния маркетинг, правейки тези професии предизвикателни, както споделя и Радомир Антов, маркетинг мениджър и част от дигиталните нинджи, преминали през обученията в SoftUni Digital:

А ето какви са и чисто практическите аспекти на ежедневието на маркетолозите:

1. План за деня и комуникация

Разнообразието от дейности изисква внимателно подреден по приоритети план за деня, базиран на средносрочни и дългосрочни планове, разбира се. Ако комуникираш с клиенти и работата ти зависи от целия ти екип, планирай срещите си, отговори на имейлите, които те очакват, за да може приоритетите за деня да бъдат наредени. Комуникацията е неотменна част от работата ти като маркетолог. Тя ти помага да си уверен, че усилията ти са насочени в правилната посока.

2. Преглед на резултатите и анализ

Независимо от направлението, в което се специализираш, резултатите и постигането им ще са неизменна част от дейността ти. Дали ще следиш представянето на съдържанието, генерирането на резултатите от реклами, развитието на позициите в търсачката, зависи  от специализацията. Анализът на тези резултати ще ти подскаже дали се движиш в правилната посока или има нужда да промениш нещо в средносрочната стратегия и краткосрочните си дейности, за да постигнеш заложените дългосрочни цели.

3. Генериране на идеи

Креативността и способността да генерираш идеи са точно толкова важен елемент от дейността ти като маркетолог, колкото и това да анализираш резултатите си. Кампаниите, посланията и съдържанието, което създаваш, са резултат от творческа дейност, brainstorming с колеги и съчетаване на най-добрите практиките с изискванията на клиентите и нуждите на бизнеса.

Безидейните видеа, слабите послания и неефективното copy създават шум и съдържание, но не и резултати. Творческият поглед и доброто познаване на аудиторията ти ще ти помогне да избегнеш тези проблеми. Именно това споделя и Стефания Иванова, друг от маркетинг експертите, обучили се в SoftUni Digital, с които вече съм те срещала.

4. Прилагане на идеите и колаборация

Когато вече имаш план за действие и разполагаш с работещи идеи, време е да ги приложиш. Това може да означава настройка на нови или оптимизиране на съществуващи рекламни кампании, създаване на нови текстове и видеа, разработка на нови криейтиви или оптимизиране на имейл кампаниите. Понякога може да успееш да свършиш задачите си сам, но в повечето случаи ще трябва да работиш в сътрудничество с други маркетолози, може би дори графични дизайнери, а защо не и инфлуенсъри.

С това ли се изчерпва денят на маркетолога? Допитах се и до ключов за екипа ни маркетингов експерт – ето какво ни сподели Ивелина Петкова за предизвикателствата, ежедневните задачи и мястото на експериментите и самоусъвършенстването в дигиталния маркетинг:

„Не би било преувеличено да кажа, че дигиталният маркетинг е любимата ми сфера и в действителност една от най-бързо развиващите се. Постоянните борби с променящите се алгоритми и динамиката, с която е обвързано ежедневието на маркетолога, са пристрастяващи, защото, въпреки че всеки ден си изправен пред нови предизвикателства и казуси, ти имаш инструментите да ги решиш.

Отговорите на въпроси като „Как да направим успешна тази кампания?“ никога не са еднозначни и доста често са плод на множество тестове, различни подходи, канали и аудитории. И най-любимото и неизменно нещо, с което борави един дигитален маркетолог, са данните. Защото стойността на всеки експеримент не би била голяма, ако не успееш да го анализираш правилно, вземайки решения, базирани на достатъчно информация.“

Кариера с дигитален маркетинг през 2023

Денят на дигиталния маркетолог може да е много вълнуващ, изпълнен с креативност, а и анализ на видими резултати. Ще извършваш разнообразни дейности и можеш да работиш по множество проекти. Трябва да си готов да реагираш бързо на промените, а в много от случаите – да ги предусещаш и да действаш изпреварващо. Умелите, гъвкави и адаптивни експерти стават все по-ценни за маркетинга. Ако искаш и ти да се превърнеш в такъв, положи основите и вземи първото стъпало от цялостната програма по дигитален маркетинг – безплатния курс Marketing Basics. Очакваме те в програмата!


Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.