Copywriting: какво значи да си копирайтър? - SoftUni Digital
Loading...

Copywriting: какво значи да си копирайтър?

avatar Мария Вълчева 3 минути
Copywriting: какво значи да си копирайтър?

Качественият, увлекателен, но най-вече – водещ до реализации copywriting вече не е енигма. Основателката на CopyHackers, Joanna Wiebe, споделя, че работата на един копирайтър не е да пише копи, а да познава аудиторията си – настояща и потенциална, да разбира обстоятелствата на хората, къде искат да бъдат и как точно неговото решение ще ги приближи до тази идеална представа за тях. Ако и ти искаш да бъдеш копирайтър, който дава желаните отговори, запиши се още днес за предстоящия курс Copywriting Secrets – септември 2022.

Като дългогодишен копирайтър, самата аз съм напълно съгласна с позицията на Джоана. Доброто копи е функция на доброто познаване на аудиторията. Това включва и техните нужди, надежди и очаквания, които ни дават онова вдъхновение, което насочва всичките ни материали. А те, заедно с отговорностите, никак не са малко.

Какво прави копирайтърът?

Списването на качествено копи, което продава решения, не е единственото задължение, което ще имаш като копирайтър. Трябва да овладееш способността да се изразяваш кратко, точно и ясно, в къси и в дълги форми, а освен това:

  • Да умееш да генерираш идеи и да разработваш концепции;
  • Да измисляш грабващи и запомнящи се слогани, заглавия и материали, които предлагат много малко място (или време, в случая на телевизията и радиото) да убедиш аудиторията да ти обърне внимание;

  • Да обръщаш внимание на подробностите – вниманието към детайла е ключово. Копито, което създаваш, трябва да е „изгладено“ и без грешки, особено ако ще се появява в писмен формат.
  • Да можеш да адаптираш посланията си за различни формати.

За да се занимаваш с копирайтинг, трябва да искаш да пишеш и твориш. Доброто копи е плод на много практика, а не на някакъв вроден талант. Разбира се, афинитетът към писането няма да навреди, но преди всичко това е внимателно развито умение. За да го развиеш у себе си, не се колебай да се включиш в предстоящия курс, който ще ти разкрие тайните на копирайтинга.

Добри практики за копирайтинг

Лицето на copywriting-а се изменя с всяка година. Днес копито се стреми да говори на хората и техните нужди, да ги убеди, че продуктът или услугата, които предлага, са решението, което човек трябва да избере. Съществуват стотици съвети за добро копи, а сред водещите са:

  • Говори така, че да те разберат – засуканият изказ и технологичният жаргон нямат място в копито. Не промотираш щори с дървени ламели, с ширина 25мм, а плътна сянка, контрол на светлината, уединение и модерна визия за интериора.
  • Заложи на кратки и ясни текстове – да, увлякла съм се в многословно обяснение за това какво е копирайтинг и откъде да започнат начинаещите. Но доброто копи е онова, което казва най-много с най-малко думи.

Източник: The Economist

  • Не се привързвай към идеите си – понякога ще имаш гениални идеи, които не са приложими за проекта, по който работиш. Бъди готов да се откажеш от тях и да поемеш в друга посока, която, макар и не толкова гениална (или пък гениална по друг начин), ще е от по-голяма полза.
  • Приемай чуждото мнение и критиката – колкото и да ни се иска, не знаем всичко. Понякога чифт свежи очи могат да донесат много повече плюсове, отколкото ако браниш ревностно работата си. Бъди готов да чуеш чуждото мнение, дори го търси активно.
  • Премисляй това, което пишеш – всеки екип работи с крайни срокове и трябва да свикнеш с тях. Но не прави грешката да пращаш първото нещо, което излезе изпод пръстите ти. Винаги е по-добре „да преспиш“ върху копито и да го прецениш отново на следващия ден, със свеж и по-безпристрастен поглед.
  • Проучвания и пак проучвания – независимо дали ще тестваш продукта, ще се запознаеш с аудиторията му, ще разгледаш работата на конкурентите, доброто проучване е половината работа. То ще ти даде много ясни насоки за копито.

Уменията на един копирайтър

Освен вниманието към детайла и способността да генерираш идеи, трябва да развиеш още някои умения, ако искаш да се реализираш като копирайтър. Сред тях са богатият лексикален запас, любопитството, което ще ти помогне да разбереш повече както за продукта/услугата, така и за хората, за които са предназначени, способност да правиш детайлно проучване на аудиторията, а и на конкуренцията. Не на последно място, копирайтърите са и добри слушатели – умеят да изслушват и разбират клиентите, с които работят, за да предоставят точно това, което се иска от тях.

Ако си готов да разбереш как работи магията на копирайтинга и да развиеш уменията на професионален копирайтър, включи се в курса Copywriting Secrets – септември 2022. Нямаш нужда от предходен опит – очакват те много практически занятия, които ще те научат как да създаваш копирайтинг стратегии и успешни рекламни текстове. Запиши се ето ТУК, очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.