Какво е B2B маркетинг и как се различава от B2C?
Представи си, че притежаваш компания, която създава софтуер, който улеснява и автоматизира определени работни процеси като изпращане на масови имейли, комуникация с клиенти, следене на задачи и т.н. Почти е сигурно, че няма да тръгнеш да рекламираш услугата си на билборд пред супермаркет или по радиото. Ще намериш начин да достигнеш клиенти, които всъщност биха имали полза от софтуера ти, а това по всяка вероятност ще бъдат други компании (малки или големи). Тогава стратегията, която ще използваш за да постигнеш това, ще бъде малко по-различна, или така нареченият B2B маркетинг.
Какво е B2B маркетинг?
B2B (бизнес за бизнес) маркетинг се отнася до всяка маркетингова стратегия или съдържание, насочено към бизнес или организация. Всяка компания, която продава продукти или услуги на други компании или организации, обикновено използва B2B маркетингови стратегии.
Този вид маркетинг се различава от B2C маркетингът (бизнес към потребител), с който сме добре запознати, тъй като ние самите биваме таргетирани от него. При B2C потребителят прави избора на базата на своите лични нужди и емоции, докато B2B изборите са доста по-прагматични и добре премислени.
Разликите между B2B и B2C
Най-лесният начин да вникнеш в същността на B2B маркетингът, е да го съпоставиш с B2C маркетингът, който малко или много е интуитивно познат на всеки потребител. Не се притеснявай, направих ти таблица:
Разликите са значителни и по тази причина подходът и стратегиите, които се изготвят са коренно различни. До голяма степен каналите, които се използват са същите, но планирането и изпълнението се случва по различен начин. Предстоящият ни курс Digital Strategy for B2B ще те научи именно на това как да направиш успешна дигитална стратегия за компания или организация. В него ще научиш как да изградиш потребителска персона, ще разбереш как да измерваш успеха на кампанията си, да управляваш бюджета си разумно, да използваш каналите за комуникация ефективно и още много неща. Лекциите започват на 5 Април и са подходящи за собствениците на бизнес, както и всички, които имат основни познания в дигиталния маркетинг и биха искали да задълбочат знанията си в B2B сегмента. Запиши се сега, очакваме те!