Как автоматизацията и машинното обучение спомагат за успешни Google Ads дейности? - SoftUni Digital
Loading...

Как автоматизацията и машинното обучение спомагат за успешни Google Ads дейности?

avatar Мария Вълчева 3 минути
Как автоматизацията и машинното обучение спомагат за успешни Google Ads дейности?

Управлението на Google Ads реклами отнема изключително много време и усилия, защото кампаниите трябва да се изграждат внимателно и да се следят зорко. Автоматизацията и машинното обучение обаче създават възможност за оптимизиране на работата, затова и темата е част от предстоящия курс за напреднали Google Ads Advanced – юни 2023. В него ще откриеш тайните на автоматизацията, на изграждането на работещи стратегии и качественото управление на бюджети.

По повод наближаващия старт на курса, днес ще разгледаме темата за автоматизацията в Google Ads. Ако искаш да научиш повече, не се колебай и се запиши в предстоящото практическо обучение до 25 юни. А сега да видим защо автоматизацията е най-добрият личен асистент, на когото можеш да се надяваш.

2 водещи насоки на автоматизацията в Google Ads

Днес автоматизацията оптимизира операции и дейности в много и различни сфери. Създаването и управление на рекламни кампании не е изключение. Дори напротив – автоматизацията се е доказала като средство за улесняване управлението на Google Ads акаунти и скалиране на операции, а възможностите за такава са разнообразни.

Източник: Optmyzr

Две са водещите посоки, в които автоматизацията и машинното обучение, достъпни в Google Ads, ще подпомогнат работата ти. Нека видим:

1. Оптимизиране на процеса по създаване на реклами

Google Ads предлага т.нар. Smart Creative решение. То използва машинно обучение, за да създаде рекламно послание с много високо качество. Как всъщност се случва това? Както вече знаеш, ако имаш базови познания в работата с платформата, трябва да добавиш снимки, лога и текстове за създаване на рекламите.

Smart Creative инструментът изгражда най-удачната комбинация от copy и криейтиви, които да бъдат показани на аудиторията. Можеш да го използваш с увереност при създаването на динамични дисплейни и search реклами, които се генерират автоматично на база на ресурсите, които качваш.

2. Ефективно разпределение и управление на бюджети

Бюджетите в Google Ads отдавна вече не се управляват само ръчно. Автоматизираните bidding стратегии са се доказали като ефикасни и могат да се прилагат с различни цели – за повишаване на разпознаваемостта, увеличаване на трафика, генериране на лийдове и осъществяване на директни продажби.

Google Ads предлага т.нар. Smart Bidding инструмент, който използва машинно обучение, за да оптимизира бюджета с оглед на конверсиите или тяхната стойност. Такива стратегии се прилагат, когато:

Искаш да увеличиш продажбите или лийдовете – тогава се прилагат Target CPA и Maximize Conversions стратегиите и целят постигане на максимален резултат при фиксиран бюджет или възвръщаемост;

Искаш да увеличиш печалбите – когато се прилагат Target ROAS и Maximize Conversion Value, които целят максимален брой конверсии при фиксиран бюджет или фиксирана възвръщаемост на рекламните разходи.

Това всъщност е т.нар. Интелигентно офериране, което надгражда възможностите за автоматично bid-ване в Google Ads. Имай предвид, че автоматизирането е най-удачно, когато акаунтът ти вече има история с проведени кампании и генерирани резултати.

Източник: WordStream

С разнообразието от стратегии за наддаване, чрез които да автоматизираш процеса, ще се запознаеш много по-подробно по време на Google Ads курса за напреднали, в който ще надградиш практическите си способности. А ето защо си заслужава да овладееш възможностите за автоматизация в платформата.

Водещи ползи от автоматизацията

Ползите от автоматизацията и прилагането на машинно обучение в процеса по създаване и управление на Google реклами са неоспорими. Това включва:

Автоматизиране на повтарящи се, монотонни задачи;

Освобождаване на ресурс и време, които да вложиш в стратегически дейности;

Подобрена продуктивност и ефективност на PPC експертите;

• Възможност за оптимизиране на разходите и увеличаване на конверсиите;

• По-бързо и лесно скалиране на дейностите и намаляване на риска от човешка грешка.

Ако искаш да се потопиш в цялостния процес по планиране, създаване, управление и дори автоматизиране на реклами с помощта на различни инструменти и подходи, не се колебай да се включиш в предстоящия курс. Той ще ти помогне да надградиш уменията си и ще ти разкрие най-добрите практики в управлението и оптимизирането на кампании.

Заданията ще ти помогнат да натрупаш безценен практически опит и ще ти покажат множество примери от практиката. Google Ads Advanced – юни 2023 започва на 27ми юни – заяви своето място още днес. Очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.