Как автоматизацията и машинното обучение спомагат за успешни Google Ads дейности?
Управлението на Google Ads реклами отнема изключително много време и усилия, защото кампаниите трябва да се изграждат внимателно и да се следят зорко. Автоматизацията и машинното обучение обаче създават възможност за оптимизиране на работата, затова и темата е част от предстоящия курс за напреднали Google Ads Advanced – юни 2023. В него ще откриеш тайните на автоматизацията, на изграждането на работещи стратегии и качественото управление на бюджети.
По повод наближаващия старт на курса, днес ще разгледаме темата за автоматизацията в Google Ads. Ако искаш да научиш повече, не се колебай и се запиши в предстоящото практическо обучение до 25 юни. А сега да видим защо автоматизацията е най-добрият личен асистент, на когото можеш да се надяваш.
2 водещи насоки на автоматизацията в Google Ads
Днес автоматизацията оптимизира операции и дейности в много и различни сфери. Създаването и управление на рекламни кампании не е изключение. Дори напротив – автоматизацията се е доказала като средство за улесняване управлението на Google Ads акаунти и скалиране на операции, а възможностите за такава са разнообразни.
Източник: Optmyzr
Две са водещите посоки, в които автоматизацията и машинното обучение, достъпни в Google Ads, ще подпомогнат работата ти. Нека видим:
1. Оптимизиране на процеса по създаване на реклами
Google Ads предлага т.нар. Smart Creative решение. То използва машинно обучение, за да създаде рекламно послание с много високо качество. Как всъщност се случва това? Както вече знаеш, ако имаш базови познания в работата с платформата, трябва да добавиш снимки, лога и текстове за създаване на рекламите.
Smart Creative инструментът изгражда най-удачната комбинация от copy и криейтиви, които да бъдат показани на аудиторията. Можеш да го използваш с увереност при създаването на динамични дисплейни и search реклами, които се генерират автоматично на база на ресурсите, които качваш.
2. Ефективно разпределение и управление на бюджети
Бюджетите в Google Ads отдавна вече не се управляват само ръчно. Автоматизираните bidding стратегии са се доказали като ефикасни и могат да се прилагат с различни цели – за повишаване на разпознаваемостта, увеличаване на трафика, генериране на лийдове и осъществяване на директни продажби.
Google Ads предлага т.нар. Smart Bidding инструмент, който използва машинно обучение, за да оптимизира бюджета с оглед на конверсиите или тяхната стойност. Такива стратегии се прилагат, когато:
• Искаш да увеличиш продажбите или лийдовете – тогава се прилагат Target CPA и Maximize Conversions стратегиите и целят постигане на максимален резултат при фиксиран бюджет или възвръщаемост;
• Искаш да увеличиш печалбите – когато се прилагат Target ROAS и Maximize Conversion Value, които целят максимален брой конверсии при фиксиран бюджет или фиксирана възвръщаемост на рекламните разходи.
Това всъщност е т.нар. Интелигентно офериране, което надгражда възможностите за автоматично bid-ване в Google Ads. Имай предвид, че автоматизирането е най-удачно, когато акаунтът ти вече има история с проведени кампании и генерирани резултати.
Източник: WordStream
С разнообразието от стратегии за наддаване, чрез които да автоматизираш процеса, ще се запознаеш много по-подробно по време на Google Ads курса за напреднали, в който ще надградиш практическите си способности. А ето защо си заслужава да овладееш възможностите за автоматизация в платформата.
Водещи ползи от автоматизацията
Ползите от автоматизацията и прилагането на машинно обучение в процеса по създаване и управление на Google реклами са неоспорими. Това включва:
• Автоматизиране на повтарящи се, монотонни задачи;
• Освобождаване на ресурс и време, които да вложиш в стратегически дейности;
• Подобрена продуктивност и ефективност на PPC експертите;
• Възможност за оптимизиране на разходите и увеличаване на конверсиите;
• По-бързо и лесно скалиране на дейностите и намаляване на риска от човешка грешка.
Ако искаш да се потопиш в цялостния процес по планиране, създаване, управление и дори автоматизиране на реклами с помощта на различни инструменти и подходи, не се колебай да се включиш в предстоящия курс. Той ще ти помогне да надградиш уменията си и ще ти разкрие най-добрите практики в управлението и оптимизирането на кампании.
Заданията ще ти помогнат да натрупаш безценен практически опит и ще ти покажат множество примери от практиката. Google Ads Advanced – юни 2023 започва на 27ми юни – заяви своето място още днес. Очакваме те!