Александър Иванов разказва за дигиталния маркетинг и откъде да започнем - SoftUni Digital
Loading...

Александър Иванов разказва за дигиталния маркетинг и откъде да започнем

avatar Румен Янев 3 минути
Александър Иванов разказва за дигиталния маркетинг и откъде да започнем

Александър Иванов е нашият любим главен Brand Ambassador, изпълнителен директор на CreateX Digital Agency и основател на медийната група „Дигитално Дело“ с богат опит в областта на дигиталния маркетинг и образованието. Също така той е и лекторът в безплатният ни курс Marketing Basics, който е част от цялостната програма по дигитален маркетинг на SoftUni Digital. Алекс ще разкаже какво е дигиталният маркетинг за него и какво може да очакваш в курса.

Разкажи ни малко повече за себе си и за връзката ти с дигиталния маркетинг.

Ако се върна 10-15 години назад, със сигурност нямаше да кажа, че ще се занимавам с дигитален маркетинг. Към него се насочих като учител по програмата „Заедно в час“. Горе-долу по това време се роди и идеята за CreateX - дигиталната агенция, зад която стоя към момента. След „Заедно в час“ пътят ме отведе до СофтУни, където имам възможността не просто да преподавам наученото и видяното на практика, но и да се срещам с изключителни хора, които носят плам за нови знания и умения и доминираха реалността в дигитална България.

Защо е толкова полезно да учиш дигитален маркетинг в днешно време?

Просто е - защото това е бъдещето на бизнеса и света около нас. Говорейки за бъдеще имам предвид от днес. Това е единственият начин, по който много компании успяха да се спасят в последната година, както и възможност да свалиш физическите граници на своя продукт или услуга. Разбира се, онлайн успехът не е по-лесен от този на вече добре познатия бизнес, но е каналът, в който възможностите са почти неограничени.
И не само – дори в личен план е начин да познаваш и разбираш света около себе си.

Имаш ли си любима дигитална кампания, която би дал като пример на бъдещите курсисти? Защо ти е толкова любима?

Този въпрос е интересен. Мисля в посока българска кампания, тъй като тук наистина имаме много добри примери. Любимата ми е тази на Успелите от 2019 г., в която разказват 5 истории на впечатляващи хора във видеа. Кампанията е едновременно обогатяваща, информативна,  вдъхновяваща и много значима. Още нещо, за което ѝ се възхищавам, е фактът, че е голямо предизвикателство да се създаде толкова силна кампания за медия.

Какво предстои да научат курсистите в Marketing Basics?

Курсът Marketing Basics дава ключови познания за основите на дигиталния маркетинг от една страна, а от друга подготвя курсистите, за следващата стъпка от тяхното обучение - цялостната програма. В нея като естествена последователност всички курсисти предстои да натрупат необходимите знания и умения за развитие в дигиталния маркетинг, кариерно начало, успешен старт на бизнес, преквалификация и т.н. В този смисъл в основополагащия курс Marketing Basics, който аз водя, курсистите ще научат какво представляват каналите, как и защо работят, как си взаимодействат и как да ги използват. Но курсът е много повече от просто споделяне на знания. Той не веднъж е доказал, че е създател на мозъчен тръст от хора със сходни интереси, готови да си помагат и развиват.


Докато водя лекциите си винаги споделям полезни насоки от практиката, инсайти и да проследявам локални и световни тенденции. Не харесвам стигмата да пазим опита и знанията за себе си, затова съм максимално открит и отворен към курсистите. Успеха на един не идва за сметка на друг.


Така че, накратко, курсът дава не само основа в дигиталния маркетинг, но и цялостен поглед върху индустрията и как тя работи и какво е да навигираш бизнес в нея.

Как да се подготвят за първата ти лекция и какво да очакват от теб?

Първата лекция винаги е въвеждаща, затова на първо място – освободете ума си и го подгответе за нови знания. Последната година ни постави пред предизвикателства, които задължително ще разгледаме, ще обсъдим тенденциите, и разбира се – ще се запознаем.

Кой може да се запише на Marketing Basics и респективно за програмата по дигитален маркетинг на SoftUni Digital?

Програмата е подходяща и за начинаещи, и за професионалисти, които искат „да си сверят часовника“ или да обогатят знанията си. Най-ценна е с това, че дава задълбочени знания и цялостен поглед върху дигиталния маркетинг, черпейки опит от едни от най-известните експерти в България.

Сподели един истински полезен съвет за всеки бъдещ маркетолог.

Дигиталният маркетинг е толкова динамична индустрия, че най-добрият съвет за хората в нея е: „В момента, в който започнеш да учиш, влизаш в безкраен цикъл на развитие и подобрение. В момента, в който спреш да учиш, те задминават“.


Не позволявай да бъдеш задминат и стани част от SoftUni Digital изживяването и кандидатствай за Цялостната програма по дигитален маркетинг сега!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.