Как с помощта на SoftUni Digital сбъднах една от мечтите си и станах Asics Frontrunner - Ния Йотова
Ния е и третият победител в конкурса „Моят път със СофтУни“ и в следващите редове ще разбереш как се вдъхновява да направи своя Instagram акаунт и да сбъдне една от мечтите си!
Здравей, представи се пред нас.
Здравейте, казвам се Ния Йотова, директор „Бизнес Развитие“ в разработчик на виртуална реалност. Искам да споделя с вас как, (въпреки че не беше планирано), благодарение на курс, изкаран в SoftUni Digital, реализирах една от мечтите си – да стана Asics FrontRunner (рекламно лице на Asics).
Каква беше причината да се запишеш в SoftUni Digital?
Исках да създам и развия Instagram акаунт, за да промотирам книгата си „Лара“, която излизаше от печат месец след курса. Курсът беше за Instagram.
Какви знания и умения успя да придобиеш?
По време на курса се запознахме с основните характеристики на Instagram и това, което можеш да постигнеш за бизнеса/бранда си, или за популяризиране на собствения ти профил – цел, за която не-спонсориран Facebook акаунт не би свършил работа. Аз съм от поколението, което борави по-лесно с Facebook и не виждах особен смисъл в специфичните за Instagram инструменти за увеличаване на reach-а, като например хаштаговете. Честно казано, по време на курса научих по-скоро основни неща, като това, че има смисъл от създаването на Instagram акаунт - нещо, в което преди това не бях убедена, тъй като не се доверявах на платформата.
Как успя да приложиш наученото?
Всъщност, чрез практиката и основно чрез метода „проба-грешка“, успях да надградя наученото в курса. В практиката се научих и да ползвам performance метрики, за да управлявам правилно акаунта и съдържанието си – както казва Уорън Бъфет, „Ако не можеш да измериш нещо, няма как да го управляваш“.
Честно казано, отначало създадох акаунта си с цел да промотирам книгата си „Лара“ ( оттам идва и наименованието book.lara). Но тъй като книгата се продаде неочаквано бързо, а аз се постарах да направя добра реклама в класическите медии като телевизия и радио, не положих достатъчно усилия в Instagram акаунта на „Лара“. След като книгата се разпродаде, аз реших, че няма смисъл да продължавам да качвам постове за книгата и започнах от време на време, просто „профилактично“, да качвам снимки от моите любителски бягания – другата ми голяма страст. Акаунтът ми беше без почти никаква активност и с около 200 последователи.
В това време, (2019 година), започнах да влагам много усилия и ентусиазъм в това да подобрявам бегаческата си техника и издръжливост и спечелих няколко призови места при състезанията за любители. Понякога качвах по някоя снимка, винаги от бягания, защото бягането, заедно с писането, е любимият ми начин на изкарване на свободното ми време.
Преди година кандидатствах в спортния клуб Asics Frontrunner – световен клуб по бягане, свързан с промотиране на спортните стоки, които произвеждат, разбира се. Asics създава местни мини-общества от запалени бегачи, които спонсорира със спортни дрехи и обувки. Процесът на кандидатстване е силно селективен и високо-конкурентен. Миналата година само в България , кандидатстваха 250 човека от които бяхме избрани само 5. Имах огромно желание да бъда приета като част от екипа на Asics Frontrunner Bulgaria, тъй като членството в него изисква не само отдаденост към бягането, но и силен афинитет към писането – част от задълженията на членовете е да водят блог, посветен на бягането и най-подходящата екипировка. А мисля, че мечтата на всеки човек е да се изявява чрез и да бъде спонсориран благодарение на това, че практикува любимите си хобита.
При кандидатстването трябваше да отговоря на серия от въпроси, като ми направи впечатление, че беше задължително да предоставим линк към Instagram профила си.
След като отговорих на въпросите, с мен се свързаха от ръководството на Asics, преминах серия от интервюта и бях една от 5те одобрени от общо над 250 кандидатствали за 2020 година за България. Бях много щастлива, тъй като членството в Asics изискваше както отдаденост в бягането, така и отдаденост в писането и размишленията върху това как бихме могли да подобрим себе си в бягането, начина си на живот, мисленето и навиците си – неща/размишления, които правя така или иначе за себе си и ми доставят удоволствие. Какво по-хубаво от това, благодарение на всички тези дейности, които ми доставят удоволствие, да стана спонсориран атлет, лице на световен бранд и то на преклонната възраст от 40 години.
По-късно се оказа, че да имаш Instagram ( дори и не толкова развит) е било условие за това да бъдат забелязани и останалите ми качества в контекста на тази конкретна кандидатура. С други думи, ако не си бях създала Instagram акаунт благодарение на курса ми в SoftUni, нямаше да получа шанс да стана част от Frontrunner обществото, въпреки, че личностните ми качества и интереси са ми точно това, което интересува Asics.
Как СофтУни промени живота ти?
Ако не бях посетила SoftUni Digital, нямаше да си направя IG акаунт и нямаше да стана член на Asics FrontRunner Bulgaria, въпреки че притежавам всички необходими качества и интереси да бъда член на този ексклузивен клуб.
В контекста на това, че живеем в свят на технологии, социални мрежи и дигитална реклама, колкото и да ни се иска качествата и талантите ни да бъдат оценявани сами по себе си, те биват винаги оценявани на фона на това колко полезни биха били за дадена кауза/даден бранд/даден продукт в социалните мрежи.
---
Ако и ти имаш нуждата от тласъка да направиш първите стъпки в едно ново развитие, не се колебай се запиши на един от курсовете ни. Също така не забравяй да следиш блога ни и ако искаш да станеш част от историите в него, ни пиши на content@softuni.bg. Съвсем скоро очаквай и следващото издание на конкурса “Моят път в СофтУни”!