Google Analytics - февруари 2025
Основната цел на обучението е да подготви курсистите за една от най-сложните платформи - GA4. Курсът ще започне с въведение за видовете онлайн бизнеси, техните типични цели и KPI, като участниците ще научат как може да ги анализират и изследват.
Също така за максимално добро разбиране на материята, обучението ще бъде представено на аудиторията на достъпно ниво, като няма да се използват технически термини. Участниците ще научат как става събирането на данни, какво са дименсии и метрики и архитектура на данни.
По време на лекциите активно ще бъде използван най-популярният безплатен инструмент за измерване - Google Analytics 4 (GA4). Ще се разгледа интерфейса на платформата в детайли и ще се обясни какво показват отделните елементи в него и как могат да се използват за оценка на представянето на сайта и рекламата.
Лекторът ще сподели своя опит за добрите практики при оценка и решаване на различни казуси с измерването и използването на данни.
Курсът ще е полезен за изграждането на основите в разбирането на участниците за начина на работа на електронната търговия/бизнес и оценката им.
Умения, които ще придобиеш
- Използване на Web анализ за бизнес и маркетинг цели
- Конфигуриране на GA4 профила и инструменти за събиране на данни
- Работа с дименсии и метрики в GA4
- Измерване на електронна търговия
- Създаване и разбиране на отчети
- Използване на отчети за маркетинг и бизнес цели
Теми
-
Ресурси -
Ресурси
Още няма описание за тази лекция
Ресурси
-
Въведение в WEB анализа -
Въведение в WEB анализа
• Какво са дименсии и метрики и какво показват?;
• Как може да се използват за оценка на KPIs на различните типове онлайн бизнеси?;
• Практически примери за използване на данните за анализ на маркетинг и бизнес цели.
Дата: 10 февруари (понеделник), от 19:00 до 22:00 часа, изцяло онлайн.Ресурси
Още няма материали за тази лекция
-
Инструменти за измерване -
Инструменти за измерване
• От сървърните логове към изкуствения интелект;
• Исторически преглед на възникването и развитието на WEB анализа;
• Платформи за събиране и анализ на WEB данните;
• GA4 - основен инструмент за WEB анализ;
• Първоначално конфигуриране на GA4 профила и свързване с други Google платформи.
Дата: 12 февруари (сряда), от 19:00 до 22:00 часа, изцяло онлайн.Ресурси
Още няма материали за тази лекция
-
Запознаване с GA4 - структура на данните и интерфейс -
Запознаване с GA4 - структура на данните и интерфейс
• Каква е архитектурата на данните в GA4 и как може да се използва?;
• Основни дименсии и метрики в GA4 и какво значат;
• Автоматично събирани и препоръчвани събития;
• Параметри към събитията;
• Запознаване с интерфейса на GA4 - преглед и обяснение на отделните менюта.
Дата: 17 февруари (понеделник), от 19:00 до 22:00 часа, изцяло онлайн.Ресурси
Още няма материали за тази лекция
-
Създаване на четими отчети в GA4 -
Създаване на четими отчети в GA4
• Настройване на Кey events (ex-Conversions) и как може да се използват?;
• Създаване и промяна на събития;
• Запознаване с възможностите за отчети на GA4 - вградени отчети и Explorations;
• Създаване на отчети и разчитането им за B2B и B2C.
Дата: 19 февруари (сряда), от 19:00 до 22:00 часа, изцяло онлайн.Ресурси
Още няма материали за тази лекция
-
Създаване на четими отчети в GA4 за eCommerce -
Създаване на четими отчети в GA4 за eCommerce
• Създаване на отчети и разчитането и с фокус eCommerce.
Дата: 24 февруари (понеделник), от 19:00 до 22:00 часа, изцяло онлайн.Ресурси
Още няма материали за тази лекция
-
Workshop -
Workshop
• Работа в платформата на GA4.
Дата: 26 февруари (сряда), от 19:00 до 22:00 часа, изцяло онлайн.Ресурси
Още няма материали за тази лекция
-
Интерпретиране на данни от рекламни платформи -
Интерпретиране на данни от рекламни платформи
• Google Ads данни в GA4 - как се четат?;
• Google Search Console и данните от нея в GA4 (органичен трафик);
• Данни от други рекламни платформи - какво може да се направи, за да се появят в GA4 и как се разчитат?;
• Как се сравняват данните в GA4 с тези от Meta и други платформи?
Дата: 4 март (вторник), от 19:00 до 22:00 часа, изцяло онлайн.Ресурси
Още няма материали за тази лекция
-
Подготовка за изпит -
Подготовка за изпит
• Подготовка за изпитното задание.
Дата: 5 март (сряда), от 19:00 до 22:00 часа, изцяло онлайн.Ресурси
Още няма материали за тази лекция
-
GA4: Разширени настройки и функционалности -
GA4: Разширени настройки и функционалности
• Добавяне на пиксели и използване на Google Tag Manager;
• Стратегия за създаване и използване на отчети - предварително подготвени Explorations, Google Sheets and Data API;
• Как се презентират данните - логика при презентиране, Explorations и Looker Studio отчети.
Дата: 10 март (понеделник), от 19:00 до 22:00 часа, изцяло онлайн.Ресурси
Още няма материали за тази лекция
-
Редовен изпит -
Редовен изпит
• Практическият проект трябва да бъде предаден не по-късно от 16 март до 23:59:59 часа.
• Теоретичният изпит ще се проведе от 08:00 часа на 15 март до 23:30 часа на 16 март.Ресурси
Още няма материали за тази лекция
-
Поправителен изпит -
Поправителен изпит
• Практическият проект трябва да бъде предаден не по-късно от 13 април до 23:59:59 часа.
• Теоретичният изпит ще се проведе от 08:00 часа на 12 април до 23:30 часа на 13 април. ВАЖНО: За явяването на поправителен изпит се заплаща такса в размер на 20 лева (независимо от това, дали сте се явили на редовен изпит или не).Ресурси
Още няма материали за тази лекция
За кого е подходящ курсът?
Как мога да се запиша?
За да се запишете, кликнете ТУК или бутона "ЗАПИШИ СЕ" и следвайте стъпките. След успешно заплащане на таксата, Вие ще бъдете записани за обучението.
Докога мога да се запиша и кога стартира курсът?
Записването в курса е отворено до 8 февруари. Обучението стартира на 10 февруари 2025 г. Подробен график на занятията можете да откриете в раздел "Теми".
Как и къде ще се провеждат занятията?
Можете да се обучавате онлайн в реално време. Веднага след всяко занятие получавате и достъп до записа на занятието и учебните ресурси.
Какво представлява изпитът и кога ще се проведе?
Изпитът ще се проведе онлайн и се състои от практическа и теоретична част. Практическата част ще бъде под формата на курсов проект, който трябва да бъде предаден до 16 март, а теоретичната част ще бъде под формата на тест, който ще се състои на 15 март и 16 март.
Ще получа ли сертификат след изпита?
След преминаване на изпита, ще придобиете сертификат от СофтУни, ако получите оценка над Мн. добър 5.00 от практическата част, а също така ще имате възможност да получите държавно признато "Удостоверение за професионално обучение", валидно в целия Европейски съюз. Изискванията за получаване на удостоверение можете да разгледате ТУК.
Колко струва обучението в курса и какво включва?
Онлайн
220 лв.Онлайн обучение в реално време
Доживотен достъп до видео записите и учебните ресурси
Помощ от ментор за усвояване на учебния материал
Достъп до затворена Facebook група с курсистите
Явяване на изпит (редовен), сертификат и удостоверение
SoftUni ви дава 100% гаранция за качеството на този курс. За нас е важно да придобиете необходимите умения и знания. Ако по някаква причина обучението не отговори на очакванията ви, ние ви гарантираме възстановяване на цялата сума, която сте заплатили. Таксата може да ви бъде възстановена до третото занятие от курса (до 17 февруари).
Благовест Йорданов
Преподавател
Благовест има над 10 години опит в дигиталния маркетинг и над 20 години в бизнес развитието. Лекторът вярва в значението на данните като основен фактор за оценка на всяка бизнес стратегия, тактика, инициатива, поради което през последните години съсредоточава усилията си в създаване и имплементиране на стратегии за събиране и оценка на дигиталните данни в различни бизнес сфери.
Благовест взема участие в десетки комплексни имплементации и миграции на Universal Analytics (GA3) и Google Analytics 4, в създаване на структури за извличане и рапортуване на данните и оценка на ефективността на бизнес усилията.