Няма как да си сигурен дали нещо работи или не, ако не опиташ – Здравко Федушев - SoftUni Digital
Loading...

Няма как да си сигурен дали нещо работи или не, ако не опиташ – Здравко Федушев

avatar Румен Янев 5 минути
Няма как да си сигурен дали нещо работи или не, ако не опиташ – Здравко Федушев

Здравко е един от студентите, възползвали се от безплатните обучения по време на пандемията, след което продължава образованието си в цялостната програма на SoftUni Digital. Той отдели малко от времето си, за да сподели малко повече за впечатленията си от курсовете:

Представи се пред читателите. Какво те привлече към дигиталния маркетинг?

Привет,  казвам се Здравко Федушев.  Завършил съм специалност „Маркетинг“ във ВТУ „Св. св. Кирил и Методий“ в старата столица. По-голямата част от опита ми е минал като "Head of CS&Moderation" в най-голямата платформа за обяви (или просто OLX).  Преди няколко месеца поех по нов професионален път в гейминг компания, която е фокусирана основно в “live operations” частта.  Стартирах като “Game Master” , а от съвсем скоро съм на позицията “CS Lead”.


Десетки са причините, които ме привлякоха.  Първата е, че това не е точна наука. В света на дигиталния маркетинг всеки ден се случва нещо ново, различно и e динамично. Позволява ти да бъдеш много креативен и да експериментираш.  Другата причина е, че лесно и доста точно можеш да измериш кое работи и кое не. Дълги години повечето собственици на бизнеси гледаха на „традиционния маркетинг“ просто като на разход. При него и стандартната реклама доста трудно можеш да измериш тяхната ефективност и възвръщаемост. При дигиталния маркетинг обаче е точно обратното, особено ако говорим за „Performance“ маркетинг.

Защо избра SoftUni Digital, кои курсове си минал и каква беше атмосферата по време на обучението?

Със SoftUni Digital, като че ли се избрахме взаимно. Историята ми със SoftUni започна първо с един “Programming Basics” във Велико Търново малко преди пандемията.  След втората лекция се наложи да минем изцяло на онлайн обучение след което реших, че това не е моето.


Месец по-късно и първи „локдаун“, много хора включително и аз останахме без работа. Точно тогава SoftUni беше от първите социално ангажирани брандове, които предоставиха много безплатни курсове, семинари и материали. След като реших, че това е страхотен момент за почивка и да започна нещо ново, видях че стартират програма в която всеки, останал без работа, има възможност да се преквалифицира. Тъй като отговарях на всички изисквания, не се замислих въобще. Започнахме от курс, който беше за по-начинаещи, в който всеки можеше да прецени в кое направление иска да се развива. Аз продължих  с “Marketing Basics”, след което изкарах цялостната програма по дигитален маркетинг. Успоредно с това съм участвал и в други курсове като Дигиталната академия на Кока-Кола, Building Digital Branding, Social Media Marketing for Beginners и десетки други събития.


При онлайн обучението със сигурност не може да се усети същата атмосфера като при пълна зала. Въпреки това беше супер приятно. Успях да си създам десетки запознанства и контакти. Имахме възможност, споделяйки си снимки да усетим атмосферата при всеки един от нас. За лекторите също беше странно в начало да говорят само пред една камера, но предполагам това е новото „нормално“,  към което трябваше да се нагодим с доста бързи темпове.

А в каква форма се обучаваше и защо я предпочете?

Обучавах се в онлайн форма, тъй като заради противоепидемичните мерки, това беше задължително. Най-вероятно в нормални условия отново бих избрал тази форма поради причината, че не живея в София.

Каква беше най-голямата трудност за теб по време на обучението?

Като цяло не съм изпитвал големи затруднения по време на програмата. Да, имаше модули, които ми бяха по-лесни и такива, на които трябваше да обърна повече внимание. Може би един от модулите, които изискваха повече внимание беше SEO курса.


Тъй като говорим за трудности, тук мога да поздравя всички колеги, които изкараха програмата успоредно с работа, университет, деца и здравословни проблеми. За мен това са истинските затруднения, които може да има човек, но с повече упоритост и мотивация няма невъзможни неща. Затова каквото и да кажа аз като затрдунение, не би звучало сериозно. J

Какво мислиш за лекторския състав на SoftUni Digital?

Смятам, че те са една от причините много хора да запишат пълната програма. Сред тях има големи професионалисти с огромна репутация и опит в дигиталния маркетинг.  Няма да крия, че лично аз си имам любимци, които следвам и чета редовно.  J

Какви умения, освен по дигитален маркетинг, успя да придобиеш в SoftUni Digital?

Определено успях да доразвия и придобия още от така наречените меки умения (soft skills). Умения, които не са за подценяване, тъй като ни изграждат като личности и са ни полезни във всяка една сфера на живота. 

С какво ти помогна обучението в кариерното ти развитие?

Определено ми помогна с това да бъда по-креативен и да не се притеснявам да тествам различни хипотези.  Защото няма как да си сигурен дали нещо работи или не, ако не опиташ. Това пък от своя страна ми позволява да напускам по-често зоната си на комфорт, което е една от най-важните стъпки, ако човек иска да се развива кариерно и личностно.

Как се виждаш след 5 години в професионален план?

В днешния динамичен свят 5 години могат да бъдат доста дълго време, особено в света на digital. Пример затова е всичко случило се през последната една година. Кой би предположил, че така ще се промени животът ни? Затова и в професионален и личен план си поставям за цел да бъда здрав и удовлетворен от това, което правя. Никога не съм си поставял за цел дадена позиция, компания или възнаграждение. Щастието и успеха не са крайна цел за мен, а едно дълго пътуване. Затова и след  5, 10, 15 години си пожелавам да продължавам да се занимавам с неща, които ми носят удоволствие и намирам смисъл в тях.

И накрая - какво ще посъветваш всички бъдещи курсисти, на които им предстои да започнат обучение в SoftUni Digital?

Да бъдат проактивни, да задават въпроси и да търсят допълнителна информация. Един от най-големите плюсове на SoftUni Digital е, че те среща с уникални хора и лектори. Много лесно всеки курсист може да намери своя бъдещ партньор или работа именно  по време на програмата, стига да бъде достатъчно активен и любопитен.


Друг съвет е да прилагат наученото в реална среда. Програмата е направена да може всеки един курсист да работи с хипотези и без да има нужда от собствен бизнес/сайт или някакъв допълнителен ресурс.  Въпреки това, моя съвет е да намерят техен близък с малък бизнес, на който да помогнат и успоредно с това да прилагат знанията си. Други опции са да се свържат с някое НПО на което симпатизират и да предложат доброволно тяхната помощ или те самите да си създадат такова.  Лично аз се възползвах от добрите условия, които се предоставят на курсистите на SoftUni и си бях създал блог, по който да работя на супер символична цена.

Има страхотни истории на колеги, създали свой работещ и успешен бизнес, именно по време на fundamentals програмата.


Желая успех на всички бъдещи курсисти и не забравяйте да се забавлявате и да използвате максимално времето си в SoftUni Digital, защото минава неусетно.


---


Ако и ти искаш да навлезеш в сферата на дигиталния маркетинг и да придобиеш незаменими умения и знания, не се чуди, а кандидатствай за цялостната ни програма. Също така следи блога и ако искаш да станеш част от историите в него, ни пиши на content@softuni.bg.

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.