Какво може да ти предложи светът на дигиталния маркетинг? - SoftUni Digital
Loading...

Какво може да ти предложи светът на дигиталния маркетинг?

avatar Диляна Дойчинова 6 минути
Какво може да ти предложи светът на дигиталния маркетинг?

Основната цел на дигиталния маркетинг не е по различна от тази на традиционния, а именно да продава. И двата вида са начин за свързване с потребителите на правилното място и в точното време. Днес, специалистите знаят, че трябва да срещнеш и да предложиш там, където всички прекарват голяма част от ежедневието си: в дигиталните канали.

Спри, замисли се за минута. Сещаш ли се за марка, бранд или компания, която да няма онлайн присъствие? Дигиталното съдържание е толкова често срещано, че потребителите сега очакват и разчитат на него като начин да намерят повече информация на момента. Кои са предимствата на този вид маркетинг:

Достъпност

Съвременните инструменти за дигитален маркетинг не просто ти предоставят възможност за директна връзка с крайния клиент. Те на практика ти позволяват да се съревноваваш наравно с високобюджетните маркетинг кампании на големите компании чрез достъпност (възможност за ниска начална инвестиция) и изключително фокусирано таргетиране . Какво значи това? Можеш да насочиш рекламните и маркетинговите си усилия към точно определен сегмент от потребители, без да трябва да инвестираш колосални суми за това.

Единственото от което се нуждаеш са добри познания за безбройните опции, които ти предоставя дигиталния маркетинг, както и повярваш и развиеш своите най-добри качества - креативност и постоянство. Всички канали за онлайн комуникация с потребителите са на твое разположение и на един клик разстояние, а от теб се изисква да знаеш как да ги използваш оптимално, да имаш добра и целенасочена стратегия, за да ги използваш като средство за успех!

Резултати, измерими в реално време

Цялата информация от събраните данни за резултатите на една кампания е на един клик разстояние. Дигиталните платформи предоставят възможността да се извлекат полезни сведения, които при добър анализ да очертаят някои много важни насоки. Може в реално време да се добие представа къде кампанията е най-силна, къде има нужда от допълнително подсилване и точно кой аспект трябва да се подобри. 

Таргетиране

Чувал ли си за рекламиране „на сляпо“? Това е метод, който много от експертите биха посочили като част от миналото. Представи си, че предлагаш anti-age продукт предназначен за дами над определена възраст и си инвестирал в реклама по телевизията. Колко хора, от всички жени, мъже и деца, които гледат екраните в същия момент ще имат интерес към този продукт? Ако една реклама по телевизията е насочена към неопределен кръг потребители, чиито нужди не са пределно ясни, то в сферата на дигиталния маркетинг нещата стоят по различен начин. Имаш страхотен anti-age крем, чиито продажби искаш да увеличиш? Можеш да настроиш рекламите си по такъв начин, че да достигат жени на възраст между 40-50 години, които да имат интерес към грижата за лице и добрия външен вид и да са в търсене на своя перфектен продукт!

Основни направления

Дигиталният маркетинг има редица поднаправления, с които трябва да си наясно, за да станеш успешен в областта. Цялостната програма на SoftUni Digital се спира отделно на всяко едно от тях, вниква в дълбочина и подкрепя теоретичната част с полезни практически упражнения. Истински добрият специалист не само знае кое направление какво представлява, но разбира взаимодействието на всеки един компонент с другите в материята на дигиталния маркетинг. Това можеш да бъдеш ти!

Разбира се, все пак трябва да започнем отнякъде, преди да се превърнеш в „гуру“ на маркетинга в онлайн средите. Нека ти разкажем накратко за различните направления в цялостната програма на SoftUni Digital:

  • Facebook Marketing – Концентрирайки в себе си огромни количества потребители, най- широко разпространената социална мрежа у нас предоставя страхотни условия за добре планирани маркетинг кампании. Опознаването на структурата и алгоритъма на действие на Facebook, както и създаването на атрактивни послания и ефективни рекламни кампании, в съвкупност са ключът към постигането на конкретни и измерими бизнес цели. Всички прекарват толкова много време във Facebook, можеш да направиш така, че да грабнеш тяхното внимание и да им предложиш своята услуга или продукт!
  • Google Ads – Google Ads е най-обширната и мощна платформа за реклама, която съществува в момента. Тя позволява да персонализираш рекламите си не само чрез търсените от хората ключови думи, но и чрез характеристики на тяхното присъствие онлайн. Потребителят в този случай знае от какво се нуждае, търси точно това конкретно нещо (да кажем най-добрата пекарна в града), а задачата, която решава Google Ads е как точно твоята услуга да бъде показана на този, който търси. Разбира се, знаем, че твоята пекарна е най-добрата, важното е и другите да разберат за нея. 
    А знаеш ли кое е още по-любопитното? Платформата Google Ads позволява и реклама, не само в търсачката на Google, a също и в YouTube, Gmail и още милиони други сайтове. Колко много възможности за позициониране на продукта или услугата ти в дигиталните среди, нали?
  • Content Marketing – Вниманието на потребителите най-лесно може да бъде привлечено чрез качествено съдържание под формата на различни блог-материали, видеа, интерактивни схеми и т.н. В зависимост от предпочитанията ти, чрез изброените средства можеш да предадеш уникално послание към клиентите и посетителите. Когато говорим за „съдържание“ далеч не става въпрос единствено за текстови материали. Всяка една творческа идея може да се усъвършенства и превърне в качествено графично, текстово или пък аудио съдържaние (всичко е възможно) стига да повярваш в своята най-голяма сила- креативността!
  • Search Engine Optimisation (SEO) – SEO представя една по-техническа страна на дигиталния маркетинг. Същността на SEO е оптимизацията на съдържанието, което предлагате, с цел то да бъде по-откриваемо и съответно по-добре позиционирано по време на търсене. 
    Какво се опитваме да кажем ли? Представи си, че имаш свой блог за пътешествия или пък онлайн магазин за дрехи. Искаш твоят сайт да излиза по-напред при търсене в Google, за да реализираш повече посещения или продажби, а и вярваш, че това, което правиш, заслужава да достигне до повече хора. Благодарение на SEO оптимизацията ти ще успееш да направиш всичко това и да видиш голямата разлика между добро съдържание и освен добро, също така и работещо такова. Честите промени в сферата на SEO са изненадващи и понякога неочаквани, затова SEO специалистите са скъпо оценявани от компаниите. Знанията в тази област са фундаментални и спомагат вече създаденото увлекателно съдържание да достигне до повече потребители, което да доведе пък до бизнес ползи.
  • Google Analytics - друг мощен инструмент, който ти позволява да следиш и да анализираш данните за посетителите на сайта ти и тези от представянето на твоите кампании. Тук се крие и най-голямата тайна на дигиталния маркетинг - развитието на твоите кампании и правилната посока, по която да поемеш, зависят от добрия цялостен анализ! Той е ключов за планирането на твоите бъдещи решения. Освен с Google Analytics, при нас ще имаш възможността да получиш знания за работата с Google Tag Manager и Google Data Studio.
  • Email Marketing – Имейлите са едни от най-използваните способи за комуникация. Чрез този способ ти можеш да достигнеш буквално до отделния потребител, адресирайки до него не просто информация, а именно това, от което той се нуждае. Един от най-важните детайли при e-mail маркетингът е да намериш границата между полезна информация и спам. Да направиш така, че да привлечеш вниманието още със заглавието на имейла, да удивиш човека срещу екрана със страхотно съдържание и да спечелиш неговото доверие! Това е съвсем възможно със знания и умения за добрите практики в Еmail маркетинга.

Дигиталният маркетинг е дълбока и необятна материя, с която имаме възможността и удоволствието да те запознаем отблизо. Ако с написаното до тук не сме успели да отговорим на всичките ти въпроси– не се притеснявай, защото отговорите те очакват в Цялостната програма по дигитален маркетинг на SoftUni Digital.

Е, вълнуваш ли се вече? Защото ние ДА!

Поздрави и до скоро,
SoftUni Digital

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.