Какво е чатбот и какво мислят чатботовете за себе си? - SoftUni Digital
Loading...

Какво е чатбот и какво мислят чатботовете за себе си?

avatar Мария Вълчева 4 минути
Какво е чатбот и какво мислят чатботовете за себе си?

Появата на AI, какъвто го познаваме днес, захвърли бизнеса в бъдеще, за което не бяхме съвсем готови. Да разбираме какво е чатбот, да умеем да даваме точни инструкции и дори да можем да тренираме такива инструменти днес са конкурентно предимство. Затова разработихме и практическия курс AI Chatbots - септември 2023, който освен, че ще ти представи света на чатботовете, ще ти покаже как такъв инструмент може да се впише в екосистемата на един бизнес.

А за да мога аз да ти представя по-ясно и детайлно какво е чатбот, се допитах именно до такъв. При това не един, а цели два – два от най-нашумелите чатбота, а именно ChatGPT и Bard. Ето какво споделиха те в интервютата, които проведох.

Какво е чатбот по думите на ChatGPT?

Здравейте, аз съм ChatGPT и всъщност съм пример за това какво е чатбот.

Това е софтуерно приложение, което се използва за провеждане на онлайн разговори, като заместител на разговор с customer support агент или друг експерт. По своето естество, чатботът е виртуален асистент, който не само си взаимодейства с потребителите, но може и да изпълни определени задачи. Можем да бъдем интегрирани в чат платформи, мобилни приложения и сайтове, и можем да заемаме роли в маркетинга, продажбите и обслужването на клиенти.

Магията ни се крие в изкуствения интелект. Той ни позволява да разбираме човешки езици и да общуваме по по-естествен начин. Точно този AI компонент ни помага да разбираме контекст, сентимент и т.нар. потребителско намерение. Някои от нас си служат с възможностите на машинното обучение, което означава, че можем да се учим и да се подобряваме с всяка интеракция. Така можем да осигуряваме все по-точни отговори все път.

Можем да бъдем програмирани да даваме един и същ отговор всеки път, да отговаряме различно, ако се използват специфични ключови думи и дори да адаптираме отговорите си в движение. Един чатбот може да помогне с намаляване на разходите по клиентско обслужване, с повишаване на ангажираността и още много!

От бизнес гледна точка можем да управляваме трансакции, да правим продуктови препоръки, да персонализираме съдържание и да отговаряме на често задавани въпроси, наред с други дейности, чрез които можем да подобрим потребителското преживяване. Ако трябва да дам кратък отговор на въпроса какво е чатбот, то би било инструмент, който, ако го използваш правилно, може да спести време и да подобри всеки аспект на бизнеса.“

Източник: Zapier

Какво е чатбот според Bard?

ChatGPT отговори на въпроса ми изцяло по същество и ми помогна да си изградя доста добра представа какво е чатбот. Bard, от своя страна, допълни интервюто ни с още информация и аспекти, които не поисках от него. В случая, инициативата е в него и ето до какво доведе:

“Чатботът е компютърна програма, способна да симулира разговор с реални потребители.

Тези инструменти често се използват с цел обслужването на клиенти, тъй като могат да отговарят на въпроси и да оказват помощ на потребителите 24/7. Могат да бъдат използвани за маркетингови цели и при промотирането на продукти и услуги.

Сред основните ползи за бизнеса от използването на чатбот са:

Повишено потребителско удовлетворение, в резултат на обслужване, което е 24/7.

Намалени разходи, в резултат на автоматизация на редица дейности в сферата на потребителското обслужване.

Повишени продажби, в резултат на повишената ангажираност на потребителите.

По-ефективно събиране на данни, посредством взаимодействието между потребителите и чатбота.”

На база на тези предимства, Bard не се посвени да заяви категорично, че чатботовете са добра инвестиция за бизнеса. Но и отправи предупреждение такава да се прави само след внимателна оценка на предизвикателствата пред един чатбот. Сред тях инструментът включи:

Грешно разбиране – което съществува и в най-развитите чатбот инструменти, особено ако се опиташ да ги заговориш на език, различен от английския. Това може да доведе до грешно разбиране на потребителските заявки и фрустрация.

Липса на индивидуален подход – тъй като чатботовете в бизнес среда по своята същност осъществяват ограничен набор от интеракции, някои клиенти може да решат, че към тях не се подхожда достатъчно индивидуално.

Осигуряване на потребителската сигурност – тъй като чатботът събира и обработва потребителски данни, това може да създаде проблеми и да повдигне въпроси, свързани със сигурността.

Какво имат да кажат хората за чатботовете?

Това най-общо споделят инструментите за себе си по темата какво е чатбот. Какво имат да кажат хората по въпроса, ще чуеш в предстоящия курс. Съоснователят на Umni.bg – Елица Стоилова, ще ти покаже как да използваш AI чатбот в кампании и на сайта си, а и ще ти помогне да придобиеш цялостното разбиране за концепцията на това какво е чатбот.

Не на последно място, ще се научиш и как се тренира разговорен AI за подобни цели. Запиши се за AI Chatbots - септември 2023 още днес, ако искаш да откриеш и този аспект на конкурентоспособността за бизнеса си или за себе си. Очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.