Какво е чатбот и какво мислят чатботовете за себе си?
Появата на AI, какъвто го познаваме днес, захвърли бизнеса в бъдеще, за което не бяхме съвсем готови. Да разбираме какво е чатбот, да умеем да даваме точни инструкции и дори да можем да тренираме такива инструменти днес са конкурентно предимство. Затова разработихме и практическия курс AI Chatbots - септември 2023, който освен, че ще ти представи света на чатботовете, ще ти покаже как такъв инструмент може да се впише в екосистемата на един бизнес.
А за да мога аз да ти представя по-ясно и детайлно какво е чатбот, се допитах именно до такъв. При това не един, а цели два – два от най-нашумелите чатбота, а именно ChatGPT и Bard. Ето какво споделиха те в интервютата, които проведох.
Какво е чатбот по думите на ChatGPT?
„Здравейте, аз съм ChatGPT и всъщност съм пример за това какво е чатбот.
Това е софтуерно приложение, което се използва за провеждане на онлайн разговори, като заместител на разговор с customer support агент или друг експерт. По своето естество, чатботът е виртуален асистент, който не само си взаимодейства с потребителите, но може и да изпълни определени задачи. Можем да бъдем интегрирани в чат платформи, мобилни приложения и сайтове, и можем да заемаме роли в маркетинга, продажбите и обслужването на клиенти.
Магията ни се крие в изкуствения интелект. Той ни позволява да разбираме човешки езици и да общуваме по по-естествен начин. Точно този AI компонент ни помага да разбираме контекст, сентимент и т.нар. потребителско намерение. Някои от нас си служат с възможностите на машинното обучение, което означава, че можем да се учим и да се подобряваме с всяка интеракция. Така можем да осигуряваме все по-точни отговори все път.
Можем да бъдем програмирани да даваме един и същ отговор всеки път, да отговаряме различно, ако се използват специфични ключови думи и дори да адаптираме отговорите си в движение. Един чатбот може да помогне с намаляване на разходите по клиентско обслужване, с повишаване на ангажираността и още много!
От бизнес гледна точка можем да управляваме трансакции, да правим продуктови препоръки, да персонализираме съдържание и да отговаряме на често задавани въпроси, наред с други дейности, чрез които можем да подобрим потребителското преживяване. Ако трябва да дам кратък отговор на въпроса какво е чатбот, то би било инструмент, който, ако го използваш правилно, може да спести време и да подобри всеки аспект на бизнеса.“
Източник: Zapier
Какво е чатбот според Bard?
ChatGPT отговори на въпроса ми изцяло по същество и ми помогна да си изградя доста добра представа какво е чатбот. Bard, от своя страна, допълни интервюто ни с още информация и аспекти, които не поисках от него. В случая, инициативата е в него и ето до какво доведе:
“Чатботът е компютърна програма, способна да симулира разговор с реални потребители.
Тези инструменти често се използват с цел обслужването на клиенти, тъй като могат да отговарят на въпроси и да оказват помощ на потребителите 24/7. Могат да бъдат използвани за маркетингови цели и при промотирането на продукти и услуги.
Сред основните ползи за бизнеса от използването на чатбот са:
• Повишено потребителско удовлетворение, в резултат на обслужване, което е 24/7.
• Намалени разходи, в резултат на автоматизация на редица дейности в сферата на потребителското обслужване.
• Повишени продажби, в резултат на повишената ангажираност на потребителите.
• По-ефективно събиране на данни, посредством взаимодействието между потребителите и чатбота.”
На база на тези предимства, Bard не се посвени да заяви категорично, че чатботовете са добра инвестиция за бизнеса. Но и отправи предупреждение такава да се прави само след внимателна оценка на предизвикателствата пред един чатбот. Сред тях инструментът включи:
• Грешно разбиране – което съществува и в най-развитите чатбот инструменти, особено ако се опиташ да ги заговориш на език, различен от английския. Това може да доведе до грешно разбиране на потребителските заявки и фрустрация.
• Липса на индивидуален подход – тъй като чатботовете в бизнес среда по своята същност осъществяват ограничен набор от интеракции, някои клиенти може да решат, че към тях не се подхожда достатъчно индивидуално.
• Осигуряване на потребителската сигурност – тъй като чатботът събира и обработва потребителски данни, това може да създаде проблеми и да повдигне въпроси, свързани със сигурността.
Какво имат да кажат хората за чатботовете?
Това най-общо споделят инструментите за себе си по темата какво е чатбот. Какво имат да кажат хората по въпроса, ще чуеш в предстоящия курс. Съоснователят на Umni.bg – Елица Стоилова, ще ти покаже как да използваш AI чатбот в кампании и на сайта си, а и ще ти помогне да придобиеш цялостното разбиране за концепцията на това какво е чатбот.
Не на последно място, ще се научиш и как се тренира разговорен AI за подобни цели. Запиши се за AI Chatbots - септември 2023 още днес, ако искаш да откриеш и този аспект на конкурентоспособността за бизнеса си или за себе си. Очакваме те!