Защо дигиталните нинджи са толкова много и какви други титли може да срещнеш? - SoftUni Digital
Loading...

Защо дигиталните нинджи са толкова много и какви други титли може да срещнеш?

avatar Румен Янев 2 минути
Защо дигиталните нинджи са толкова много и какви други титли може да срещнеш?

Ако скоро си попадал на обяви за работа, няма как да не си срещнал подобни: „Търсим си маркетинг нинджа!“; „Бъди следващата маркетинг рок звезда!“; „Искаш ли да се превърнеш в дигитален джедай?“. Странни работни позиции, нали? Тенденцията с измислените титли съществува на запад от около десетина години, първоизточникът, разбира се, е неясен, но причината е много проста. По повод предстоящият ни курс Social Media Marketing for Beginners ще ти кажа защо и ще те запозная с някои от най-забавните позиции, с които можеш да се сблъскаш, когато навлезеш в света на дигиталния маркетинг.


Преди години, в един от стенд-ъповете си, комикът Дордж Карлин, засяга темата за евфемизмите. Трудно е да преразкажа великолепния му забавен монолог, но поуката, която цели да предаде, е че с времето хората изменяме имената на много неща, за да звучат по-благоприятно и привлекателно – нещо ненужно според Карлин. Той започва с примера за посттравматичното стресово разстройство, което след Първата световна война носи името „снаряден шок“ (shell shock), но с годините се изменя. Карлин изрежда цял списък с подобни думи и ако монологът му беше от тази година, вероятно щеше да включи и „дигитално гуру“.


Но нека наистина се върнем на дигиталните гурута, нинджи и джедаи. Причината да започват да въвеждат тези работни титли е същата като с евфемизмите – да направят професията по-привлекателна. Social media marketing expert се заменя със Social Wizard (магьосник) или нещо подобно и честно казано, работи. Много хора, израснали със Star Wars биха се изкефили да бъдат „джедаи“ дори на шега, други пък – „нинджи“.


Темата предизвиква много дебати между професионалистите в сферата. Някои смятат, че се омаловажава позицията и експертизата им, други смятат, че е забавно и не пречи особено много на гилдията. Аз по-скоро търся забавната част на нещата, харесвам нинджи, магьосници и джедаи и затова реших да те подготвя за дигиталния пазар и най-шантавите позиции, които намерих:


Дигитално Динамо

Ковач на Идеи

Отговорник по Хаоса (личен фаворит)

Войник на Бранда

Динамичен Социален Иноватор

Социален Изобретател

Социален Медиалкохолик

Социален Наемник (това си звучи страшно)

Социален Таран

Дигитален Полубог

Социален Сенсей

Социален Мисионер


Ако си си избрал една от тези позиции, побързай да се запишеш в курса ни Social Media Marketing for Beginners, който ще те подготви тях. В него ще научиш как да създаваш съдържание за социалните мрежи Facebook и Instagram, да работиш с функционалностите им, основните термини и структурите на самите платформи. Курсът е подходящ за абсолютно начинаещи (или дигитални чираци, ако следваме тенденцията) и особено подходящ за курсисти, които са решили да преминат през цялостната програма на Softuni Digital. Курсовете започват на 20 април, запиши се сега, стани социална нинджа/гуру/таран и не се колебай да напишеш предложенията си за шантави титли в коментарите!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.