Защо бизнесът ви има нужда от сайт?
Намираме се в изключително несигурни времена, от които светът със сигурност ще излезе различен. Целта на тази статия не е за пореден път да ви представи кризата и световната пандемия като невероятна възможност, която не трябва да изпускате. Факт е обаче, че дигитализацията се случва повече отвсякога. Ако досега е имало причина да отлагате digital first, то вече такава нямате.
Ако имате малък бизнес или идея за такъв, вероятно в момента си задавате въпроса “Наистина ли ми е необходим сайт или само Фейсбук страница ще свърши работа?”. Краткият отговор е да, трябва ви, а в следващите редове ще откриете защо.
Сайтът си е ваш
Не вашият бизнес има страница във Фейсбук. Фейсбук има страница с вашия бизнес. Запомнете това, защото е важно.
Сайтът е вашето пространство в интернет, над което имате пълен контрол и решенията се взимат изцяло от вас. Това е “домът” на вашия бизнес. Дава ви сигурност, че потребителите ви ще достигнат до него, дори и ако профилите ви в социалните мрежи са временно спрени. Силното онлайн присъствие в канали като Фейсбук и Инстаграм е важно, но нека то да бъде допълнение към главния ви канал - вашия сайт.
Създавате доверие
Дори и да спечелите интереса на вашите таргет потребители, ще изгубите тяхното доверие, когато ви потърсят и видят, че нямате сайт. Те го очакват от вас. Там е мястото да представите на потребителите вашия бранд, продукти или услуги, но най-вече ползите, които те ще им донесат. Разкажете своята история.
А ако сте фрийлансър, ще печелите много по-лесно доверието на вашите клиенти със собствен уебсайт. Тук може да намерите още 7 причини защо всеки фрийлансър се нуждае от сайт.
Вие създавате потребителското преживяване
Интерфейсът на Фейсбук например е супер и хората го познават. Той обаче е един и същ както за вашата страница, така и за всички останали, независимо колко добро съдържание публикувате в платформата. Много по-трудно е да се отличите и да накарате потребителите да ви запомнят.
В сайта си обаче имате пълната свобода да създадете потребителска пътека и да представите бранда си по начина, по който искате да бъде запомнен. Моделирайте интеракцията на потребителите с бранда ви така, че да се върнат отново, и разбира се - да си купят от вас.
Възползвайте се от пълно дигитално присъствие
Собствен сайт ще ви донесе редица нови възможности като реклама в Гугъл, динамичен ремаркетинг, кампании в социалните мрежи, които да водят потребителите към вашия сайт и още много други. Изберете правилните канали и се възползвайте от тях докрай, преди да се насочите към нови такива. Сайтът ви ще бъде “в центъра” на дигиталната ви стратегия, затова първо трябва да се погрижите за него.
Съвет: бъдете релевантни и контекстуални. Съобразете комуникацията си със случващото се в момента и не крещете “Купи сега!”
Разполагате с ценна статистика
Google Analytics ви показва детайлна статистика за посетителите на сайта ви: в коя точка на света се намират, кои страници гледат, колко време се задържат там, кога се отказват да скролват и къде отиват, когато излязат от вашия сайт. Събирайте тази информация и я използвайте, за да подобрите процеса и да следите дали не се чупи някъде.
Ако смятате, че да си направите сайт е трудно, скъпо и отнема време, нашите партньори от СуперХостинг ви дават пълно ръководство как сами да пренесете бизнеса си онлайн за няколко часа.
Автор: Кристин Радоилова