Четири идеи за по-добра facebook кампания
Най-важният ресурс за Facebook са потребителите на социалната мрежа. Социалната мрежа има впечатляваща потребителска база от 2,7 милиарда потребители, а дневно в мрежата се вписват над 2 милиарда души. Facebook имат много ясна идея как да монетизират този ресурс - всеки един потребител е обект на маркетинг кампания, непрекъснато, 24 часа в денонощието, седем дни в седмицата. Кампаниите са съобразени с предпочитанията на потребителите, информация за които те предоставят непрекъснато на социалната мрежа - посредством дейността си в мрежата - харесване на страници, кликане на връзки, коментари под типове публикации и т.н. Въпреки разнообразието от хора и интереси обаче, има редица тънкости, които са общовалидни, за да създадете една наистина успешна кампания. Представяме ви четири неща, които могат да подобрят вашата facebook кампания:
1. Таргетирайте изключително специфична аудитория
Знаете ли, че Facebook ви предоставя възможността да настроите своите реклами, така че те да се визуализират на строго конкретни типове потребители? Предлагате частни уроци по английски за кандидат-студенти? Тогава можете да обхванете търсения от вас възрастови диапазон на кандидатите, както и потенциалните диапазони на родителите им. Задайте географско ограничение и така вашата реклама ще получи локално разпространение, само и единствено сред желаните възрастови групи. A Facebook ще се погрижи те да стигнат и до хора, отговарящи на тези критерии, които са демонстрирали интерес към тази дисциплина.
Супер детайлното ниво на таргетиране на рекламите във Facebook е една от основните причини да обърнете по-сериозно внимание на Facebook маркетинга. Трябва само внимателно да прецените целевата група за вашата кампания и Facebook ще свърши останалото.
2. Инициирайте прости игри за да повишите ангажираността
Игрите с фенове, които почти всяка страница с маркетингова цел организира, са често срещано явление. Въпреки това те продължават да са добро средство да поддържате някакво ниво на ангажираност на вашата по-обща аудитория с вашия бранд. Хубавото с тези игри е, че те не трябва да бъдат нещо кой-знае колко сложно. Достатъчно е да са нещо ориентирано около главните опции, с които потребителите взаимодействат във фейсбук публикациите - харесване, коментиране, споделяне.
Идеите за игрите също не изискват огромни количества креативност. Аудиторията, която сте събрали е заинтересована от вашия продукт или услуга и някаква малка, безплатна порция от него не би ви коствала много, за да предизвикате висок интерес и активност от страна на потребителите с вашите публикации. Споделянето на брандови постове с цел участие в игра и спечелване на награди е едно най-старите неща в социалната мрежа.
3. Създайте къси, но привлекателни видео-публикации
Движение. Забравете за статичните графики. Потребителите очакват от интернет непрекъснато да забавлява съзнанието им с интересни, движещи се елементи. Facebook не прави изключение. Какво? Вече сте опитвали с видео-реклама, но хората не изглеждат заинтересовани? Най-вероятно има две причини за това:
- Видеата ви са твърде дълги;
или
- Те просто не са достатъчно ангажиращи;
През по-голямата част от времето, през което браузват, потребителите рядко отделят внимание на дълги видеа. Те търсят нещо кратко, нещо информативно и ако спрат вниманието си на рекламно видео очакват без всякакви увъртания да стигнат до същината на темата. Затова не разполагате с много време за да изложите идеята си. Вие трябва в рамките на броени секунди да създадете визуален и смислов шедьовър който да привлече потребителското внимание и да стане "viral" т.е. потребителите толкова да харесат вашето видео, че да го споделят не толкова заради продукта, колкото от желание просто да покажат съдържанието на видеото. Видео рекламата е сферата, която особено силно цени креативността и смелостта.
4. Използвайте зрителен контакт в своите изображения, за да направлявате вниманието
Хората следват знаци, подадени им от други хора. Ако всички в една стая погледнат към таван, вие също ще погледнете. Такава е човешката природа, такова е и развитието на човека в обществото - от нашето раждане през целия ни съзнателен живот си служим със стрелки и изобщо със знаци, за да направляваме нечие внимание в дадена посока. Това качество може да бъде впрегнато успешно за нуждите на онлайн маркетинга, особено за такава благоприятна и богата среда, като Facebook. По този начин вие можете да насочите вниманието на вашата аудитория към най-важната част от вашата фейсбук реклама. Ако имате call-to-action във вашата реклама - образ който взаимодейства с него в рекламата, би подсилил акцента върху съответното действие.
Успешният Facebook маркетинг има редица тънкости, които трябва да изучите. Ако искате да се научите да извличате максимума от Facebook рекламата - запишете се на нашия курс "Facebook Marketing - май 2020", с лектори Велизар Величков, Денислав Георгиев и Лора Горовска от 1ForFit. Неговата пълноценна програма ще ви даде всичко необходимо за да положите основите на успешната Facebook маркетинг кампания. Запишете се още днес. Очакваме ви!