5 TOP формата за Facebook съдържание
Facebook е една от най-използваните социални мрежи. Освен че има много потребители (към днешна дата те надвишават 2.4 млрд. месечно), платформата съхранява много данни за хората, които я използват. Това създава възможности пред бизнесите да насочват посланията и рекламите до потенциални потребители. От друга страна, социалната мрежа постоянно се развива, за да предложи различни опции на компаниите да достигат до своята аудитория по въздействащ начин. В следващите редове ви представяме 5-те най-използвани формата за Facebook съдържание, които можете да приложите още днес:
1. Live видео
Това е форматът, който има преимущество спрямо останалите. Facebook изпраща известие до последователите на дадена страница, която пуска live video. По този начин феновете няма как да изпуснат живото включване на бранда. Този формат се използва най-често от известни личности и от хора, които обучават и дават съвети. Брандовете все още са предпазливи в използването на този формат. Препоръчително е компаниите да се възползват от тази възможност за съдържание когато имат креативна идея и добра техника да я реализират.
2. Изображение и текст
Изображението с текст е най-предпочитаният формат за съдържание от редица брандове. Неслучайно някои специалисти го определят като “златен формат”. Въпреки че се използва от почти всички, този формат продължава да представлява добра възможност да изпъкнем пред конкурентите. По какъв начин точно - зависи изцяло от нашето въображение, творчески потенциал и добро познаване на платформата.
3. Видео
Видеото е задължителен формат в света на съвременния дигитален маркетинг. Ако все още не се решавате да използвате Live видеа, Facebook предлага няколко възможности. От наличните изображения, можете да създадете Slideshow video. Лесно е за правене и препоръчително, ако нямаме други никакви видеа. Подобно видео може да се направи и чрез външен софтуер и след това да се публикува във Facebook като видео. Другата възможност е кратко видео. Неговата средна продължителност е между 5 и 15 секунди. Непременно трябва да е дълго поне от 3 секунди, за да отчита гледаемост. Изисква използване на външна програма. Препоръчително е да се публикува придружено с текст - или субтитри, или грабващи вниманието визии. Друг вариант са анимираните видеа. Те са по-скъпи за изработка и съответно по-рядко срещани.
4. Албум със снимки
Публикуването на албуми е формат, който редица използват, но на чиито детайли малцина обръщат внимание. Албумите могат да служат като акценти на страницата ни, затова е важно всеки албум да има информативно и ангажиращо описание. От друга страна е добре албумите да бъдат групирани по категории или важни за бизнеса теми.
5. Публикация с линк
Все повече намалява броят на Facebook потребителите, кoито консумират линк постове. Самата платформа ограничава този формат. Много е важно и какъв е домейна на сайта, чийто линк споделяме, за да попаднем във фийда. Въпреки тези ограничения, линк публикациите са важна тема, на която си струва да отделим време, особено ако целта ни е да заведем потребителите на нашия сайт.
Независимо какъв формат ще изберем за нашите цели, е важно да създаваме качествено и ангажиращо съдържание, което да провокира действие у хората. Решаващо значение има последователността в комуникацията и използването на уникална за бранда стилистика. Тя включва определени ключови думи, с които брандът борави, определени теми, на които говори, тон, емоция, която предизвиква и честота на публикуване. Постигането на въздействаща комуникация в социалната мрежа е и въпрос на много експерименти, докато се открият най-добре работещите формати и теми.
Ако искате да научите как работи най-използваната социална мрежа и как да създавате атрактивни послания и ефективни реклами, запишете се за курса Facebook Marketing. Той е с цялостна практическа насоченост, така че да усвоите максимално най-много умения за превръщането на Facebook в ефективен канал за постигане на конкретни и измерими бизнес цели. Допълнителна информация и записвания – вижте на ТОЗИ линк!
Автор: Мария Цекова