Първи стъпки с TikTok - какво трябва да знаеш?
Кратките видеа са господари на съдържанието. Особено в последните години, с възхода на функции като Stories, Reels и Shorts, но най-вече – след появата на TikTok. Ако искаш и ти да овладееш магията на кратките видеа, запиши се още сега за курса TikTok - ноември 2024.
По време на лекциите ще разгледаш всеки аспект, свързан със създаването, поддържането и развитието на един успешен TikTok канал, който може да стане вайръл и да вземе максимума от съвсем новите TikTok Ads.
По повод предстоящия курс, в днешната статия ще разгледаме някои от най-важните аспекти на платформата. А освен това, ще видим защо маркетингът не може да игнорира TikTok.
В статията ще научиш:
1. Ангажирани ли са потребителите в TikTok?
2. Някои идеи как да се харесаш на алгоритъма
3. Има ли универсална формула за успех?
TikTok е лидер по ангажираност
Вероятно няма да те изненадам като кажа, че TikTok е водещата платформа по няколко показателя:
• Много висока степен на ангажираност – по последни данни, потребителите стоят средно по 6 минути на платформата. Само YouTube води по този показател със 7 минути и 25 секунди средна продължителност на посещението. Третият в списъка, Facebook, отбелязва средна продължително на сесиите от едва 3 минути и 42 секунди.
• Най-много прекарано време на месец – въпреки че средната сесия е по-кратка, на месец потребителите на TikTok прекарват средно по 34 часа, т.е. най-много в сравнение с останалите социални мрежи. YouTube се нарежда на второ място с малко над 28 часа на месец, а Facebook остава далеч назад, с по-малко от 20 часа на месец. Това е ясен индикатор, че потребителите копнеят за видео съдържание, но най-вече – кратко такова.
Като добавим и главозамайващите почти 1.5 милиарда потребители, това е една от най-използваните платформи. Вярно е, че все още е много далеч от потребителите на Facebook, но фактът, че осигурява такава висока степен на ангажираност, прави платформата незаменима, ако искаш да развиваш дигиталното си присъствие.
TikTok алгоритъмът и нишите
Както знаеш, социалните мрежи са подвластни на специфични алгоритми. TikTok не прави изключение. Ако тепърва си създаваш профил, ще забележиш, че ти се поднася локализирано съдържание, което вероятно няма да отговаря на интересите ти.
Колкото повече видеа гледаш, толкова по-добре ще тренираш алгоритъма, който ще се влияе и от типа съдържание, което самият ти създаваш.
И тук идва въпросът как да позиционираш собственото си съдържание. Няколко са похватите – част от тях са интуитивни, други би пропуснал, ако не си запознат с практическата страна на развиване на профил в платформата.
С всичко това ще се запознаеш подробно по време на практическия курс, а сега в аванс ще разгледаме част от тактиките:
1. Подбери ниша – колкото по-фокусирана е нишата ти, толкова по-лесно ще напреднеш в нея. Съдържанието ти трябва да е също толкова фокусирано върху нишата ти, за да може алгоритъмът да те разпознае като експерт.
2. Подбери тагове – едно от най-важните неща е правилно да съобразиш таговете си. Преди всичко, те трябва да са релевантни към темата, дори и да не са сред най-популярните тагове. Ако искаш да се включиш в някой тренд, гледай таговете ти да са подходящи.
3. Аудио тенденции – един от начините да попаднеш в полезрението на алгоритъма, е да се присъединиш към тенденциите и да използваш тяхното аудио. Разбира се, адаптирай сценария си към твоето съдържание и ниша.
Източник: Influencer Marketing Hub
4. Взаимодействай си с други потребители – в TikTok можеш да създадеш приятелства, а можеш да изградиш и партньорства. Не на последно място, ще повишиш и ангажираността. Не забравяй да си взаимодействаш и с хората, които оставят коментари на твоите видеа.
5. Намери точния момент – няма универсален ден и час, в който е най-удачно да споделяш съдържанието си. Тук има място за много експерименти, докато разбереш кога твоята желана аудитория е онлайн.
Има ли универсална формула за успех?
За съжаление, не. Създаването на съдържание в TikTok бързо се превърна в изкуство и стига да отделиш времето, необходимо за постигане на качество, няма да си отчаяно зависим от алгоритъма.
Затова и предстоящият курс е практически насочен – да ти помогне да се сдобиеш с необходимите умения за развитието на устойчив TikTok профил, а освен това ще те запознае и с новите възможности, които създаде TikTok Ads.
Ако искаш да се учиш от истински професионалист в материята, запиши се още днес в TikTok - ноември 2024!