Първи стъпки с TikTok
Краткоформатните видеа са господари на съдържанието. Особено в последните години, с възхода на функции като Stories, Reels и Shorts, но най-вече – след появата на TikTok. Ако искаш да пропуснеш странните танци и тенденции, както и аматьорските композиции, запиши се още сега за курса TikTok – ноември 2022. По време на лекциите ще разгледаш всеки аспект, свързан със създаването, поддържането и развитието на един успешен TikTok канал, който не разчита на вайръл съдържание, а на устойчиво такова.
По повод предстоящия курс, в днешната статия ще разгледаме някои от най-важните аспекти на платформата. А освен това, ще видим защо маркетингът не може да продължи да игнорира TikTok.
TikTok превзе вниманието
Вероятно няма да те изненадам като кажа, че TikTok е водещата платформа по няколко показателя:
- Най-висока степен на ангажираност – за 2019 година данните сочат среден engagement от 11 минути на потребителите от САЩ. За сравнение, втората по ангажираност платформа – Pinterest, е отбелязала малко над 5 минути средна продължителност на сесия.
- Най-много прекарано време на ден – по данни от второто четиримесечие на 2022 година, потребителите са прекарвали средно по 95 минути на ден. В челната тройка са още YouTube, със 74 минути, и Instagram с 51 минути. Това е ясен индикатор, че потребителите копнеят за видео съдържание, но най-вече – краткоформатно такова.
Източник: Statista
Като добавим и главозамайващите почти 1.5 милиарда потребители, това е една от най-използваните платформи. Вярно е, че все още е много далеч от потребителите на Facebook, но фактът, че осигурява такава висока степен на ангажираност, прави платформата незаминима, ако искаш да развиваш дигиталното си присъствие.
TikTok алгоритъмът и нишите
Както знаеш, социалните мрежи са подвластни на специфични алгоритми. TikTok не прави изключение. Ако тепърва си създаваш профил, ще забележиш, че ти се „сервира“ локализирано съдържание, което вероятно няма да отговаря на интересите ти. Колкото повече видеа гледаш, толкова по-добре ще тренираш алгоритъма, който ще се влияе и от типа съдържание, което самият ти създаваш.
И тук идва въпросът как да позиционираш собственото си съдържание. Няколко са похватите – част от тях са интуитивни, други би пропуснал, ако не си запознат с практическата страна на развиване на профил в платформата. Именно нещото, с което ще се запознаеш подробно по време на курса, а сега в аванс ще разгледаме част от тактиките:
- Подбери ниша – колкото по-фокусирана е нишата ти, толкова по-лесно ще напреднеш в нея. Съдържанието ти трябва да е също толкова фокусирано върху нишата ти, за да може алгоритъмът да те разпознае като експерт.
- Подбери тагове – едно от най-важните неща е правилно да съобразиш таговете си. Преди всичко, те трябва да са релевантни към темата, дори и да не са сред най-популярните тагове. Ако искаш да се включиш в някой тренд, гледай таговете ти да са подходящи.
- Аудио тенденции – един от начините попаднеш в полезрението на алгоритъма, е да се присъединиш към тенденциите и да използваш тяхното аудио. Разбира се, адаптирай сценария си към твоето съдържание и ниша.
Източник: Influencer Marketing Hub
- Взаимодействай си с други потребители – освен, че можеш да създадеш приятелства, можеш да изградиш и партньорства. А не на последно място, ще повиши и ангажираността. Не забравяй да си взаимодействаш и с хората, които оставят коментари на твоите видеа.
- Намери точния момент – няма универсален ден и час, в който е най-удачно да споделяш съдържанието си. Тук има място за много експерименти, докато разбереш кога твоята желана аудитория е онлайн.
Има ли универсална формула за успех?
За съжаление, не. Създаването на съдържание в TikTok бързо се превърна в изкуство и стига да отделиш времето, необходимо за постигане на качество, няма да си отчаяно зависим от алгоритъма. Затова и предстоящият курс е практически насочен – да ти помогне да се сдобиеш с необходимите умения за развитието на устойчив TikTok профил. Ако искаш да се учиш от истински професионалист в материята, запиши се още днес в TikTok – ноември 2022 ето ТУК!