Три подхода при организирането на вашия E-commerce екип. - SoftUni Digital
Loading...

Три подхода при организирането на вашия E-commerce екип.

avatar Георги Кацаров 3 минути
Три подхода при организирането на вашия E-commerce екип.

Едва ли има нужда да казваме колко чудесно нещо са дигиталните технологии и да обясняваме ползите от тях. Това, което трябва да обобщя в самото начало на този материал е, че те издигат търговията на едно ново равнище. Вече не е необходимо да обикаляте по магазини или да пазарувате съмнителни стоки от телевизионни реклами. А ако сте от другата страна? Също.

Не е необходимо да търсите помещения, в които да отворите магазин, да се занимавате със странични занимания, които да ви отвличат от основното – успешната търговия и как да я постигнете. Съвременната електронна търговия или „E-commerce“ ви позволяват да създадете успешно бизнес начинание с търговска цел, направо от дома си. Ако има обаче нещо, което не се е променило, е че със сигурност ще ви е необходим екип. Именно затова ви предлагаме три възможности при създаването и организацията на екип за тази цел.

Възможност 1: Установете ролите според типовете задачи

Това е най-често срещаната методология, защото можете да използвате подходи, градени и развивани с десетилетия в други аспекти на търговията, а и бизнеса като цяло. Започнете, създавайки широк набор от отговорности:

  • Маркетинг отговорности (анализи, подходи към клиентите, социални мрежи);
  • Творчески отговорности (графичен и уеб дизайн);
  • Съдържание (описания на продукти, блог статии, имейл шаблони);
  • Data (организация на продуктовата база, доклади и т.н.);

Това, разбира се, са условни групирания, в днешното динамично време е напълно възможно да съвместите дейностите, както се разберете помежду си. Имайте предвид, че е рядко срещана практика в наши дни точно в ниша като тази да срещнете човек, който да се е фокусирал тясно върху една-единствена дейност. Въпреки това с разрастването на екипа, специализацията на задачите е неизбежна. Ако вие управлявате този екип, тогава е ваша отговорност да следите хората, при чиито отговорности са настъпили или ще настъпят промени. Винаги им давайте възможност да изберат това, което представлява по-голям интерес за тях.

Възможност 2: Наемете „лявомислещ“ и „дясномислещ“

Не всеки е съгласен с теорията, че всяко полукълбо на нашия мозък контролира определен начин на мислене, определено поведение и че едното полукълбо е винаги доминантно т.е. човек е или „лявомислещ“ или „дясномислещ“. В случая не ни вълнува научната достоверност на тази теория, но във вашия екип определено ще имате нужда както от хора, които използват хладния, аналитичен подход, така и от хора, които са по-разпилени, но творчески натури.

Задачите, пред които ще сте изправени по пътя във вашето начинание ще бъдат един от двата типа: или аналитични, изискващи концентрация и математическа мисъл; или творчески, изискващи творческо мислене, неподвластно на срокове и математически формули и алгоритми. Например SEO частта е по-подходяща за лявомислещите, аналитични хора. Дясномислещите хора могат да помогнат с изборите на слогъни, имена, заглавия, графичен дизайн, блог съдържание и т.н.

Затова, когато търсите хора, сформирайки екипа си – винаги внимавайте кой човек, за кой от двата типа задачи е подходящ.

Възможност 3: Попълване на „пукнатините“

Това е подход, който изисква пълна мобилизация на наличния ресурс и изключително добро управление. За какво става въпрос? Става въпрос за това, че в зависимост от типа и последователността на задачите вие трябва да определяте изпълняващите ги. Имате нужда да се довърши някое лого? Човекът от финотдела, който разбира и от графичен дизайн може да го поеме, като следваща задача.

От мениджъра се изисква да познава уменията на своите подчинени, колкото се може по-добре, да следи за задачите които изникват и непрекъснато да реорганизира работния си ресурс така, че екипа да посрещне максимално адекватно предизвикателствата, пред които се изправя.

Разбира се, управлението на екипа е само малка част от пълноценния e-commerce бизнес проект. За да е той напълно успешен вие имате нужда от бизнес планиране за скалируеми кампании, изграждане на конкурентна стратегия и още много други неща, с повечето от които ще имате възможност да се запознаете на курса „Ecommerce Advanced - септември 2020“. Този курс е най-добрата и лесна възможност да надградите знанията си в сферата на електронната търговия. Запишете се още днес!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.