“В SoftUni се чувстваш сякаш си започнал работа на ново място и прекият ти мениджър те обучава на всички тънкости от занаята“ – интервю с Веселина Михова
Днешната вдъхновяваща история е тази на Веселина – бивш редактор с повече от 10 години опит в сферата, който пренасочва уменията и страстта си към Content marketing-a. Първата крачка към успеха в дигиталния маркетинг предприема именно с цялостната програма на SoftUni Digital.
Ако и ти искаш да навлезеш в сферата на дигиталния маркетинг, кандидатствай в SoftUni Digital.
Здравей, представи ни се с няколко думи!
Казвам се Веселина Михова. Завършила съм езикова гимназия и още като ученичка исках да следвам журналистика. По време на кандидатстудентската подготовка научих за останалите специалности във Факултета по журналистика и масови комуникации на Софийския университет и установих, че предпочитам книгите и издателския бизнес пред журналистиката. Така станах студентка във ФЖМК, но завърших специалност Книгоиздаване като бакалавър и Публична комуникация като магистър.
След десетина години реших, че е време да тръгна по нов път и през 2019 г. записах цялостната програма по дигитален маркетинг на СофтУни. В момента работя в маркетинговия отдел на Digital Content Distribution - компания, която продава софтуерни лицензи чрез онлайн магазина LicenceDeals. Фирмата има регионални представители за седем европейски пазара, а аз се занимавам предимно със създаването на различно маркетингово съдържание.
С какво се занимаваше преди обучението си в SoftUni Digital?
Повече от десет години работих в сферата на книгоиздаването, моята първа професионална любов. Започнах като редактор, а впоследствие станах и главен редактор на издателство Ера, едно от известните издателства у нас за преводна популярна литература. Без колебание казвам, че това е една от най-интересните и вълнуващи професии - рядко съчетание от разнообразно служебно ежедневие, умствен труд и креативност.
Когато чуят думата "редактор", повечето хора правят асоциация с поправка на стилови и граматични грешки в текста. Реално това е само малка част от работата (а в някои случаи стиловият редактор и коректор са напълно различна длъжност в рамките на издателствата). Редакторът в една издателска къща изпълнява сходни функции с редакторите в останалите медии - а именно подбор и управление на съдържанието, което медията или издателството предлага на своите потребители.
Моята работа се състоеше в четене на ръкописи в оригинал на английски език, подбор на подходящите за нашето портфолио, контакти с носителите на авторки права и управление на творческия процес по превръщането на един ръкопис в готовия продукт "книга".
Как научи за SoftUni Digital и защо избра точно нашите обучения?
Научих за програмата на SoftUni Digital от близки хора, които също като мен са в професионалните среди на медиите и масовите комуникации. Те вече я бяха завършили и прилагаха с успех наученото на практика. Имах и доста познати, завършили курсовете по програмиране, така че брандът SoftUni ми беше добре познат.
Малко преди да се запиша при вас, бях направила промяна в професионалния си път и практическо обучение по дигитален маркетинг беше това, от което се нуждаех, за да поема фунциите си на новото ми тогава работно място в малка софтуерна компания. По това време SoftUni беше пионерът и лидерът в този тип обучения, така че пред мен изобщо не стоеше въпросът къде да започна допълнителната си квалификация - така се записах в цялостната програма на SoftUni Digital.
Кои обучения завърши при нас и кой е най-ценният урок за теб?
След въвеждащия курс Marketing Fundamentals записах цялостната програма по дигитален маркетинг, която през 2019-2020 г. включваше Content marketing, Email Marketing, Facebook Marketing, Google Ads, SEO, Google Analytics, Digital Creative, E-commerce. Най-ценното за мен от цялото обучение освен, разбира се, практическите познания, беше даването на начална точка, от която да поема в новото си професионално поприще. Получих фокус, който ми избистри картината и ми показа върху какво да се съсредоточа, какво да търся. Дадохте ми увереност от къде да започна.
Какво смяташ за обучителния процес?
Най-полезното в обучителния процес беше практическата насоченост на цялостната програма и всеки един курс в частност. Това е и основната разлика с университетското обучение, където повече се набляга на академичността, теоретичните знания, широка обща култура и връзката между различни дисциплини.
Съвсем различен е подходът в СофтУни - тук обучението се доближава максимално до практическото професионално обучение. Чувстваш се сякаш си започнал работа на ново място и прекият ти мениджър те обучава на всички тънкости от занаята и предава ценния си конкретен опит. Можеш да започнеш да прилагаш наученото на практика веднага. А това е доста полезно, в случаите когато нямаш голям опит или си решил да развиваш собствен бизнес.
За домашните задания и изпитните проекти можеш да изпълняваш реални задачи от работата си, да използваш реални материали и казуси, върху които си работил или работиш в момента служебно (признавам си, това много ми хареса, защото е практично и времеспестяващо). По този начин "на живо" получаваш ценна обратна връзка и оценка от професионалист.
Сподели впечатленията си за лекторския състав на SoftUni Digital.
Лекторите бяха с опит, професионалисти в своята област, много от тях с впечатляваща служебна биография. Но най-ценното бе, че предаваха напълно добронамерено наученото от своята практика и даваха ценни приложими съвети. Т.е. всички курсове бяха с примери от реалния живот. Курсистите винаги могат да се обърнат с въпрос към тях. Лекторите своевременно даваха насоки и обратна връзка, отговаряха на всякакви въпроси, разсейваха съмнения и неясноти. Имаше достатъчно канали за комуникация с преподавателите, което дава възможност на всеки курсист да комуникира по най-удобния за него начин.
В каква посока пое, след като започна обучението си в SoftUni Digital?
След обучението в SoftUni Digital продължих да работя в сферата на дигиталния маркетинг. От всички негови области най-близка до мен беше сферата на Content маркетинга и вече четири години се развивам в тази посока.
Комбинирах уменията, придобити от всички образователни степени и от целия ми професионален опит, и се превърнах в content и copywriter. От една година работя в Digital Content Distribution, която продава софтуерни лицензи, локализирано за седем европейски пазара - България, Румъния, Латвия, Литва, Испания, Франция и Хърватия. Екипът е млад, свеж и интернационален. Основната ми задача е да подготвям съдържанието за маркетинговите кампании и да пиша продуктови описания и уеб съдържание.
Започнах да развивам фирмен блог към онлайн магазина на DCD. Когато започнах работа тук, блогът беше в прохождащо състояние. На практика не съществуваше. Сега тази празнина е запълнена и LD Info Corner е факт. Целта ми е да създам полезно информативно пространство, където нашите клиенти ще намират полезна информация на въпросите, които ги вълнуват. И първите плодове на тези усилия вече са налице.
Предизвикателството да създаваш съдържание в подобен тип мултиезична компания е голямо, защото аз пиша на един език - в случая английски - и след това трябва да се превежда на всички останали езици, с които работим. За преводите се използва комбинация от технологии и човешка намеса. Всичко това определя и нуждата от специфична стратегия при планирането на съдържанието, както и самият процес по създаването му. Но колкото по-предизвикателно - толкова по-интересно! Това му е хубавото на дигиталния маркетинг!
Какво ще посъветваш бъдещите курсисти на SoftUni Digital?
Ако искате да учите и да се развивате в тази професионална посока, не се колебайте. Никога не е късно или излишно да научиш нещо ново. Всяко обучение носи полза и помага за професионалната реализация. Запишете се, попийте от опита на преподавателите и бъдете смели в прилагането на наученото на практика.
---
Започни своето приключение в дигиталния маркетинг и кандидатствай в цялостната програма на SoftUni Digital! Очакваме те!