“В SoftUni се чувстваш сякаш си започнал работа на ново място и прекият ти мениджър те обучава на всички тънкости от занаята“ – интервю с Веселина Михова - SoftUni Digital
Loading...

“В SoftUni се чувстваш сякаш си започнал работа на ново място и прекият ти мениджър те обучава на всички тънкости от занаята“ – интервю с Веселина Михова

avatar Пламен Тотев 5 минути
“В SoftUni се чувстваш сякаш си започнал работа на ново място и прекият ти мениджър те обучава на всички тънкости от занаята“ – интервю с Веселина Михова

Днешната вдъхновяваща история е тази на Веселина – бивш редактор с повече от 10 години опит в сферата, който пренасочва уменията и страстта си към Content marketing-a. Първата крачка към успеха в дигиталния маркетинг предприема именно с цялостната програма на SoftUni Digital.

Ако и ти искаш да навлезеш в сферата на дигиталния маркетинг, кандидатствай в SoftUni Digital.

Здравей, представи ни се с няколко думи!

Казвам се Веселина Михова. Завършила съм езикова гимназия и още като ученичка исках да следвам журналистика. По време на кандидатстудентската подготовка научих за останалите специалности във Факултета по журналистика и масови комуникации на Софийския университет и установих, че предпочитам книгите и издателския бизнес пред журналистиката. Така станах студентка във ФЖМК, но завърших специалност Книгоиздаване като бакалавър и Публична комуникация като магистър.

След десетина години реших, че е време да тръгна по нов път и през 2019 г. записах цялостната програма по дигитален маркетинг на СофтУни. В момента работя в маркетинговия отдел на Digital Content Distribution - компания, която продава софтуерни лицензи чрез онлайн магазина LicenceDeals. Фирмата има регионални представители за седем европейски пазара, а аз се занимавам предимно със създаването на различно маркетингово съдържание.

С какво се занимаваше преди обучението си в SoftUni Digital?

Повече от десет години работих в сферата на книгоиздаването, моята първа професионална любов. Започнах като редактор, а впоследствие станах и главен редактор на издателство Ера, едно от известните издателства у нас за преводна популярна литература. Без колебание казвам, че това е една от най-интересните и вълнуващи професии - рядко съчетание от разнообразно служебно ежедневие, умствен труд и креативност.

Когато чуят думата "редактор", повечето хора правят асоциация с поправка на стилови и граматични грешки в текста. Реално това е само малка част от работата (а в някои случаи стиловият редактор и коректор са напълно различна длъжност в рамките на издателствата). Редакторът в една издателска къща изпълнява сходни функции с редакторите в останалите медии - а именно подбор и управление на съдържанието, което медията или издателството предлага на своите потребители.

Моята работа се състоеше в четене на ръкописи в оригинал на английски език, подбор на подходящите за нашето портфолио, контакти с носителите на авторки права и управление на творческия процес по превръщането на един ръкопис в готовия продукт "книга".

Как научи за SoftUni Digital и защо избра точно нашите обучения?

Научих за програмата на SoftUni Digital от близки хора, които също като мен са в професионалните среди на медиите и масовите комуникации. Те вече я бяха завършили и прилагаха с успех наученото на практика. Имах и доста познати, завършили курсовете по програмиране, така че брандът SoftUni ми беше добре познат.

Малко преди да се запиша при вас, бях направила промяна в професионалния си път и практическо обучение по дигитален маркетинг беше това, от което се нуждаех, за да поема фунциите си на новото ми тогава работно място в малка софтуерна компания. По това време SoftUni беше пионерът и лидерът в този тип обучения, така че пред мен изобщо не стоеше въпросът къде да започна допълнителната си квалификация - така се записах в цялостната програма на SoftUni Digital.

Кои обучения завърши при нас и кой е най-ценният урок за теб?

След въвеждащия курс Marketing Fundamentals записах цялостната програма по дигитален маркетинг, която през 2019-2020 г. включваше Content marketing, Email Marketing, Facebook Marketing, Google Ads, SEO, Google Analytics, Digital Creative, E-commerce. Най-ценното за мен от цялото обучение освен, разбира се, практическите познания, беше даването на начална точка, от която да поема в новото си професионално поприще. Получих фокус, който ми избистри картината и ми показа върху какво да се съсредоточа, какво да търся. Дадохте ми увереност от къде да започна.

Какво смяташ за обучителния процес?

Най-полезното в обучителния процес беше практическата насоченост на цялостната програма и всеки един курс в частност. Това е и основната разлика с университетското обучение, където повече се набляга на академичността, теоретичните знания, широка обща култура и връзката между различни дисциплини.

Съвсем различен е подходът в СофтУни - тук обучението се доближава максимално до практическото професионално обучение. Чувстваш се сякаш си започнал работа на ново място и прекият ти мениджър те обучава на всички тънкости от занаята и предава ценния си конкретен опит. Можеш да започнеш да прилагаш наученото на практика веднага. А това е доста полезно, в случаите когато нямаш голям опит или си решил да развиваш собствен бизнес.

За домашните задания и изпитните проекти можеш да изпълняваш реални задачи от работата си, да използваш реални материали и казуси, върху които си работил или работиш в момента служебно (признавам си, това много ми хареса, защото е практично и времеспестяващо). По този начин "на живо" получаваш ценна обратна връзка и оценка от професионалист.

Сподели впечатленията си за лекторския състав на SoftUni Digital.

Лекторите бяха с опит, професионалисти в своята област, много от тях с впечатляваща служебна биография. Но най-ценното бе, че предаваха напълно добронамерено наученото от своята практика и даваха ценни приложими съвети. Т.е. всички курсове бяха с примери от реалния живот. Курсистите винаги могат да се обърнат с въпрос към тях. Лекторите своевременно даваха насоки и обратна връзка, отговаряха на всякакви въпроси, разсейваха съмнения и неясноти. Имаше достатъчно канали за комуникация с преподавателите, което дава възможност на всеки курсист да комуникира по най-удобния за него начин.

В каква посока пое, след като започна обучението си в SoftUni Digital?

След обучението в SoftUni Digital продължих да работя в сферата на дигиталния маркетинг. От всички негови области най-близка до мен беше сферата на Content маркетинга и вече четири години се развивам в тази посока.

Комбинирах уменията, придобити от всички образователни степени и от целия ми професионален опит, и се превърнах в content и copywriter. От една година работя в Digital Content Distribution, която продава софтуерни лицензи, локализирано за седем европейски пазара - България, Румъния, Латвия, Литва, Испания, Франция и Хърватия. Екипът е млад, свеж и интернационален. Основната ми задача е да подготвям съдържанието за маркетинговите кампании и да пиша продуктови описания и уеб съдържание.

Започнах да развивам фирмен блог към онлайн магазина на DCD. Когато започнах работа тук, блогът беше в прохождащо състояние. На практика не съществуваше. Сега тази празнина е запълнена и LD Info Corner е факт. Целта ми е да създам полезно информативно пространство, където нашите клиенти ще намират полезна информация на въпросите, които ги вълнуват. И първите плодове на тези усилия вече са налице.

Предизвикателството да създаваш съдържание в подобен тип мултиезична компания е голямо, защото аз пиша на един език - в случая английски - и след това трябва да се превежда на всички останали езици, с които работим. За преводите се използва комбинация от технологии и човешка намеса. Всичко това определя и нуждата от специфична стратегия при планирането на съдържанието, както и самият процес по създаването му. Но колкото по-предизвикателно - толкова по-интересно! Това му е хубавото на дигиталния маркетинг!

Какво ще посъветваш бъдещите курсисти на SoftUni Digital?

Ако искате да учите и да се развивате в тази професионална посока, не се колебайте. Никога не е късно или излишно да научиш нещо ново. Всяко обучение носи полза и помага за професионалната реализация. Запишете се, попийте от опита на преподавателите и бъдете смели в прилагането на наученото на практика.

---

Започни своето приключение в дигиталния маркетинг и кандидатствай в цялостната програма на SoftUni Digital! Очакваме те!


Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.