“Правете грешки, коригирайте ги и пак грешете“– интервю с Емануел Тонев
Днешната успешна история е тази на Емануел Тонев – студент по „Дигитални медии и ПР“, който в момента работи за две компании, като управлява страници с над 1 милион последователи. Емануел успешно пробива в сферата след като преминава цялостната програма по дигитален маркетинг в SoftUni Digital, която е отворена за записване.
Ето какво ни споделя той за пътя си към успеха:
Здравей, представи ни се с няколко думи!
Здравейте, приятно ми е да се срещнем дори дигитално. Казвам се Емануел Тонев и към настоящия момент съм четвърти курс, специалност "Дигитални медии и ПР" в Икономически университет - Варна. Що се отнася до професионалния ми опит – компанията, в която работя, не е само една, а напротив - две, затова ще си позволя да разкажа по-малко и за двете.
Компанията, в която работя почасово се казва "FLOWZOOM" и е със седалище в Германия. Позицията ми там е "Маркетинг Специалист". Компанията оперира на пазара "Амазон", като основните ми дейности са свързани с PPC реклама и SEO в Амазон.
Другата компания, в която се развивам, е със седалище в Кипър и се нарича "TheSoulPublishing". Позицията ми там е "Фейсбук Маркетинг Мениджър". Към настоящия момент поддържам около 10 Фейсбук страници, като в момента някои от тях имат по над 1 милион последователи. Ако се чудите за профила на видеата - онези, който всеки гледа, но не си признава че го прави - "5-Minutes-Craft".
Как изглеждаше професионалният ти път преди SoftUni Digital?
Преди SoftUni Digital професионалният ми път липсваше, тъй като тепърва навлизах в дигиталния маркетинг. SoftUni Digital ми помогна да пробия в сферата и да постигна нещата, които съм постигнал досега.
Как се спря на SoftUni Digital?
Спрях се на SoftUni Digital след като един ден търсих как да изпълня желанието на прекалено много хора днес - "да пробия в маркетинга". Именно тогава срещнах SoftUni и си казах - какво по-добро решение от това да се реализирам след обучение от специалисти в различните сфери. Избрах обученията в един момент, в който аз самият не знаех какво искам да постигна в живота си и бях в един по-скоро статичен момент от моя живот. SoftUni Digital определено ми помогна да намеря себе си!
Какви обучения завърши при нас и какви са впечатленията ти от тях?
Пътят ми в SoftUni Digital вече продължава над 2 години. Не започнах както всеки един от нас, а именно с курса "Marketing Basics", а напротив, започнах "пътешествието" си с курса "Social Media Marketing for Beginners" с вдъхновяващия - Етиен Янев. След като завърших този курс, се мотивирах толкова много, че реших да запиша и курса "Marketing Basics". От там се стигна до "Google Ads", "SEO Fundamentals", както и "Google Analytics".
Уви, влекат ме твърде много неща и реших да се предизвикам и с курс обвързан пряко с дизайна - "Design Basics" към SoftUni Creative. Това, което ми харесва по време на курсовете, на първо място е близкото отношение: лектор - студенти. Аз самият се познавам с някои от моите лектори и смея да твърдя, че всеки един от тях е истински професионалист в това, което прави! Тепърва предстои да реша кой да бъде следващия курс, който да предприема, но със сигурност знам, че такъв ще има!
Кой е най-важният урок, който научи по време на обучението си в SoftUni Digital?
Най-важният урок, който научих от курсовете на SoftUni Digital е да бъда постоянен и упорит, тъй като с постоянство и упоритост всичко се постига!
Какво мислиш за лекторите на SoftUni Digital?
Лекторите на SoftUni Digital са едни от най-добрите професионалисти, които съм срещал. Методологията им на работа беше адаптирана спрямо курсистите им, като те постоянно се стремяха да дават примери от собствения си живот. Като експерти смятам, че не е нужно да спомена, че реализацията им в живота извън "SoftUni Digital" е на лице.
Как се развива пътят ти, след като започна обучението си в SoftUni Digital?
Както вече споменах по-горе, именно SoftUni Digital ми помогна на първо място да намеря себе си в дигиталния маркетинг. SoftUni Digital ми помогна да натрупам увереност и да намеря първата си работа.
Придобих много аналитични умения посредством курсовете, които изкарах тук. Стажът ми в дигиталния маркетинг е близо двугодишен, като преминах през всякакви позиции и компании - работа пряко с Microsoft Office, анализатор на данни, работа със социални медии, копирайтинг, PPC, SEO и какво ли още не! Професионалните ми резултати тепърва ще излизат на показ, но това, с което съм горд, благодарение на решителността си, която придобих в SoftUni Digital е изграждането и развиването на профила ми в платформата LinkedIn.
Преди време момчето, което не знаеше какво означава "CPC" и "CTR" никога нямаше да се реши да публикува съдържание ежедневно, да не се отказва и последно, но не и по важност - да вдъхновява. Наскоро чух следните няколко коментарa по мои адрес - "с нетърпение чакам всеки твои пост"; "вдъхновяваш ме". След тези думи се мотивирах дори повече и вече в речникът ми изразът "отказвам се" не съществува.
Какво щe кажеш на бъдещите студенти в SoftUni Digital?
На бъдещите студенти в SoftUni Digital мога само да кажа - давайте! Много хора, ще ви кажат - "какво правиш, стига с тези глупости". Нека точно тези хора ви мотивират да се развивате все повече! Правете грешки, коригирайте ги и пак грешете. Най-гениалните решения са породени именно от грешките! С малко вяра във вас самите може да постигнете всичко!
---
Ако и ти искаш да си проправиш път в дигиталния маркетинг, кандидатствай още днес за цялостната програма на SoftUni Digital. Можеш да откриеш още вдъхновяващи истории в нашия блог, а ако искаш да разкажем твоята, се свържи с нас на content@softuni.bg. Очакваме те!